تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/07 - 08:23
کد خبر: 267209

ظریف وارد دهلی شد

ظریف در تشریح دلایل سفرش به هند به شرایط پس از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت که با مقامات هندی درباره گسترش روابط در انرژی و حمل و نقل رایزنی هایی خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صدر هیاتی سیاسی اقتصادی دقایقی پیش وارد دهلی نو پایتخت هند شد.

محمد جواد ظریف وزیر در بدو ورود به هند در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف سفرش اظهار داشت: این یک سفر کاری است و هفته گذشته تصمیم گرفتیم که این سفر در ادامه مشورت هایی که با شرکای سیاسی و اقتصادی داریم انجام شود و با هند هم مشورت هایی داشته باشیم.

وی گفت: فردا همکاران ما با همتایان خود در هند دیدار خواهند داشت و بنده هم فردا بعداز ظهر دیداری با همتای هندی خود خواهم داشت در خصوص برجام و خروج آمریکا از برجام و تامین منافع دو کشور در شرایط کنونی گفتگو خواهیم داشت و زمینه را برای افزایش همکاری خوب سیاسی تجاری که میان دو کشور است فراهم آوریم.

ظریف در خصوص روابط میان دو کشور تصریح کرد: روابط خوبی با طرف هندی داریم و گفتگو های مداومی میان ما وجود دارد، آخرین مرتبه وزیر امور خارجه هند به ایران آمد و با یکدیگر گفتگو داشتیم.

وزیر امورخارجه افزود: در این روزها مشورت های زیادی را در خصوص خروج آمریکا از برجام داریم و همکاران ما با نامه ای که برای وزرای امور خارجه نوشتم مشغول دیدار با بسیاری از مقامات کشورهای مختلف هستند، در برخی از آنها خودم حضور دارم و در برخی دیگر دوستان از سایر دستگاه ها هستند و این گفتگو ها ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روابط ما با هند قدیمی است و در دوران برجام هم روابط ما گسترش پیدا کرده، اظهار داشت: ما می خواهیم این روابط در حوزه های مختلف رشد داشته باشد.

ظریف در پایان خاطر نشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی با هند همکاری های خوبی را داریم و در حوزه حمل و نقل هم زمینه های خوب همکاری میان ما وجود دارد که در کلیه این حوزه ها با حضور مقامات مسئول جهت گسترش آنها رایزنی هایی خواهیم داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top