تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/07 - 13:06
کد خبر: 267251

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران:

غربالگری ۱۲ هزار معتاد متجاهر

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی از دو سال قبل، غربالگری معتادان متجاهر را آغاز کرده که در این مدت ۱۲ هزار نفر را غربالگری سلامت کرده این درحالی است که ۸۵ درصد آنها کارتن خواب بوده و جداسازی آنها از کارتن‌خوابی دشوار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمیدرضا شمس گفت: تفاوت فرهنگی میان کارتن خواب ها و معتادین متجاهر وجود دارد و بگونه ای که می توان گفت که خرده فرهنگ کارتن خوابی در یک دهه اخیر به جمعیت کشور ایران اضافه شده است، به طوری که این خرده فرهنگ افراد معتاد را به تناسب بیشتری از جامعه عادی، پذیرش می‌کند.

وی با اشاره به این که فرد با مصرف مواد مخدر  از سوی خانواده خود طرد می‌شود، اظهار کرد: درگیری و تنشهای موجود در خانواده باعث می شود یک فرد معتاد به سمت خیابان گرایش پیدا کرده و به اصطلاح جذب خیابان شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: برخی افراد معتاد به دلیل مصون ماندن خانواده از آسیبهای ناشی از مصرف مواد مخدر به فرد گرایی و تنهایی روی می آورند.

شمس با بیان اینکه وظیفه غربالگری معتادان متجاهر بر عهده بهزیستی است گفت: بهزیستی از اسفند سال 95 تا امروز حدود 12 هزار نفر از معتادان متجاهر را غربال کرده است.

وی گفت: حدود 85 درصد کارتن خواب های سطح شهرها معتاد متجاهر هستندومعضل کارتن خوابی همیشه در یک فرآیند طولانی مدت شکل می گیرد و جدا کردن فرد معتاد از فضای کارتن خوابی و آسیبهای اجتماعی با دوره های 3 ماه یا 6 ماهه ترک اعتیاد قابل انجام نیست.

معاون بهزیستی ادامه داد: بی اعتمادی جامعه نسبت به فرد معتاد باعث می‌شود یک فرد معتاد در روند بازگشت به زندگی عادی با مشکلات زیادی مواجه شود.

وی تصریح کرد: از طرفی بیکاری یک فرد در اثر اعتیاد و بی اعتمادی کارفرما، بنیه‌های اقتصادی یک جامعه را تضعیف کرده و مشکلات زیادی را همراه با خود ایجاد می کند و فرد با قرار گیری در چنین شرایطی به گرداب افول می افتد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top