تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/07 - 14:00
کد خبر: 267262

هشت راهکار برای آن‌که قدرت و عملکرد شبکه وای‌فای را بهتر کنید

هشت راهکار برای آن‌که قدرت و عملکرد شبکه وای‌فای را بهتر کنید

شبکه وای‌فای برخی موارد ناسازگاری می‌کند و اجازه نمی‌دهد به سرعتی دست پیدا کنید تا سایت‌ها در یک چشم برهم زدن باز شوند. تداوم این کندی سرعت ما را مجبور می‌کند به ترفندهای مختلفی متوصل شویم تا مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر همین اساس در این مقاله هشت راهکار ساده‌ای که اجازه می‌دهند به قدرت و کارایی بهتری دست پیدا کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. به دنبال نسخه‌های جدیدی از وای‌فای باشید
ابتدا اجازه دهید یکسری اصول اولیه را مورد بررسی قرار دهیم. مفهوم وای‌فای متفاوت از آن چیزی است که برخی از کاربران تصور می‌کنند. اسم حقیقی آن یک شماره (802.11) است که همراه با پسوندی که دارد به استانداردی اشاره می‌کند که برای ارتباطات بی‌سیم در نظر گرفته شده است. استانداردی که اولین بار در اجلاس مهندسان برق و الکترونیک در سال 1997 ارائه شد. این عدد همواره با کاراکتری شبیه به a، b، g یا ) آمده و دلالت بر نسخه وای‌فای دارد. به عبارت ساده‌تر، نسخه‌های جدیدتر 802.11 سرعت بالاتر و ضریب اطمینان بالاتری را ارائه می‌کنند، با این وجود به این نکته توجه داشته باشید، کاراکترهای بالاتر همیشه به معنای سریع‌تر بودن وای‌فای نیستند. به‌طور مثال 802.11a سرعت بیشتری نسبت به 802.11b دارد.

۲. خود را برای ارتقا آماده کنید
جدیدترین استاندارد وای‌فای یا همان 802.11ac سه برابر سریع‌تر از نسخه 802.11n است. به عبارت دیگر هر آنتن 802.11ac قادر است چیزی در حدود 1300 مگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد، در حالی که نسخه 802.11n تنها قادر است 450 مگابیت بر ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. پس به فکر خرید روتری باشید که از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کند. اگر نزدیک به دو سال است که روتر خود را خریداری کرده‌اید، بهتر است به فکر تعویض روتر خود باشید و روتری را خریداری کنید که از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کند، فراموش نکنید روزبه‌روز بر تعداد دستگاه‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند افزوده می‌شود.

۳. یک نقطه درست را انتخاب کنید
اطمینان حاصل کنید روتر در نقطه مناسبی قرار گرفته است. اگر میان سیگنال‌های ارسالی از سوی روتر به سمت دستگاه‌ها موانعی همچون آب، فلز، بدن انسان، شیشه و عایق‌ها قرار گرفته باشند باعث به وجود آمدن لایه‌ای می‌شوند که اجازه نمی‌دهند سیگنال‌ها به خوبی ارسال شوند. ساندیپ هارپالینی مدیربازاریابی نت‌گیر می‌گوید: «تمامی این موارد باعث مختل شدن کار سیگنال‌ها می‌شود. برای دستیابی به سریع‌ترین و قابل اطمینان‌ترین اتصال بهتر است روتر خود را در یک فضای باز و در یک نقطه مرکزی قرار دهید. توجه داشته باشید قرار  دادن روتر در کف زمین ایده خوبی نیست.»

۴. قدرت سیگنال را اندازه‌گیری کنید
ایده‌آل‌ترین راهکار برای شناسایی نقطه مناسب به‌کارگیری ابزارهایی است که می‌توانند قدرت سیگنال وای‌فای را محاسبه کرده و به شما نشان دهند. حتا جابه‌جایی روتر به اندازه چند قدم می‌تواند قدرت سیگنال وای‌فای را بهتر کند. برنامه‌های موبایلی شبیه به Assia’s Cloudcheck یا Amped Wireless’s Wi-Fi Analytics Tool به شما اجازه می‌دهند  قدرت سیگنال‌های ارسالی از روتر را مشاهده کرده، نقاط کور موجود در خانه را تشخیص داده و با جابه‌جایی روتر بهترین مکان برای قرارگیری روتر را انتخاب کنید.

۵. زاویه آنتن‌ها را تغییر دهید
اگر روتر شما آنتن‌های قابل تنظیمی دارد، با چرخاندن و تغییر زاویه آنتن‌ها می‌توانید بر نحوه ارسال سیگنال‌ها تاثیر گذاشته و کیفیت را بهتر کنید. این تکنیک برای افرادی که از روترهای قدیمی استفاده می‌کنند عملکرد خوبی دارد. اما اگر از روترهای جدیدی استفاده می‌کنید که از استاندارد 802.11ac استفاده می‌کنند، ممکن است نیازی به این ترفند نداشته باشید. روترهای جدید از فناوری به نام beamforming برای متمرکز کردن سیگنال روی دستگاه‌هایی که در لبه شبکه شما قرار دارند استفاده می‌کنند.

۶. به فکر تعویض کانال باشید
روترهای وای‌فای قدیمی به شدت تحت تاثیر تداخل سیگنال‌ها و فرکانس‌هایی هستند که از سوی دستگاه‌های مختلف ارسال می‌شوند. امواج بلوتوث، مایکروویوو هدست‌های بلوتوث و حتا شبکه‌های وای‌فای همسایگان همگی بر کیفیت شبکه وای‌فای تاثیرگذار است. به‌طور معمول تنظیمات پیش‌فرض روترها خوب کار می‌کنند، اما اگر احساس کردید سیگنال بی‌سیم شما آن گیرایی را ندارد، بهتر است به صفحه مدیریت روتر رفته، کانال را تغییر دهید و سپس وضعیت بهتر شدن کیفیت سیگنال‌ها را بررسی کنید. برنامه‌هایی شبیه به WiEye در اندروید به شما اجازه می‌دهند کانال‌های مورد استفاده در شبکه‌ها را مشاهده کنید. بیشتر روترها می‌توانند از 11 کانال استفاده کنند و به شکل پیش‌فرض روی کانال‌های 1، 6 یا 11 قرار گرفته‌اند. این کانال‌ها هم‌پوشانی ندارند. روترهایی که از فرکانس 5 گیگاهرتز استفاده می‌کنند ( 802.11a,n و ac) به 23 کانال دسترسی داشته و در نتیجه هم‌پوشانی روی آن‌ها خیلی کم خواهد بود.

۷. از هر دو باند استفاده کنید
بیشتر روترهای امروزی می‌توانند به شکل همزمان از هر دو فرکانس استفاده کنند. در نتیجه شما می‌توانید به شکل همزمان به دو شبکه ارتباطی مجزا دسترسی داشته باشید. یکی از این فرکانس‌ها برای وسایلی که فرکانس پایین دارند و دیگری برای وسایلی که فرکانس بالا دارند. جوزف یارک مدیر بازاریابی Quantenna Communications می‌گوید: «باند بالاتر کمتر شلوغ بوده و از نظر پهنای باند نیز ظرفیت بیشتری دارد.»

۸. اگر امکان دارد از حالت سیمی استفاده کنید
درست است که استانداردهای جدید وای‌فای پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند، اما هنوز هم سریع‌ترین و قابل اطمینان‌ترین روش، به‌کارگیری شبکه‌های سیمی است. در صورت امکان دستگاه‌هایی که به شدت به پهنای باند نیاز دارند و در یک مکان ثابث قرار دارند را به یک شبکه سیمی متصل کنید. اتصال مستقیم این دستگاه‌ها به شبکه سیمی اجازه می‌دهد پهنای باند بیشتری در اختیار سایر وسایل قرار گیرد.

منبع: شبکه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top