تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/07 - 14:12
کد خبر: 267264

ادعای دانشگاه آزاد برای جابجایی واحد تهران مرکزی چیست؟

ادعای دانشگاه آزاد برای جابجایی واحد تهران مرکزی چیست؟

وضعیت دانشکده هنر از حیث فضای آموزشی و ساختمانی خیلی نامطلوب است، بارها حوادثی همچون اتفاقات ناگواری برای بعضی از دانشجویان در اتاق نمایش در این دانشکده به علت ایمن نبودن کافی رخ داده است.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا تجلیل در گفت‌وگویی با بیان اینکه موضوع تجمیع و جابه‌جایی دانشکده های واحد تهران مرکزی موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: از سال 1370 دانشگاه دائما پیگیر این موضوع بوده و نخستین اقدامی که در این خصوص انجام گرفت خرید زمین‌های گرم‌دره به مساحت 110 هکتار بود که قرار شد تمام دانشکده‌های واحد تهران مرکزی در آنجا متمرکز شوند اما بنا به دلایلی از جمله دوری مسیر و بعد مکانی این طرح موفق نبود.

بیشتر بخوانید// دومین روز تجمع اعتراضی دانشجویان هنر و معماری تهران مرکز برگزار شد

مجتمع دانشگاهی سوهانک دارای هویت ممتازی از حیث ارتباطات، راه‌های دسترسی، وضعیت استانداردبودن ساختمان برای آموزش است

مدیر کارگروه جابه‌جایی واحد تهران مرکزی ادامه داد: بعد از اینکه این طرح عملیاتی نشد و دانشکده ها در سطح شهر در ساختمان‌های فرسوده و غیر قابل استفاده مجبور به فعالیت بودند، تصمیم گرفته شده حداقل 3 مجتمع مرتبط با استانداردهای آموزشی را در شهر داشته باشیم که یکی از آنها مجتمع‌ آیت الله هاشمی در پونک و دیگری مجتمع ولی عصر (عج) در میدان امام حسین(ع) بود.

تجلیل با بیان اینکه برای سومین مجتمع مکان‌یابی های زیادی انجام شد اما در تهران موفق به این کار نشدیم، گفت: بارها موضوع تجمیع بصورت خرید املاک در سطح شهر مطرح شد که آن هم موفقیت آمیز نبود. متاسفانه اکنون وضعیت فعلی خیلی از ساختمان‌های ما در شهر تهران وضعیت ناگواری است به طوری که اخیرا از طرف شهرداری و سازمان آتش نشانی اخطاریه های مکرری برای ما ارسال شد که این ساختمان ها در ایمنی و پایداری سازه دارای مشکل جدی است و خطرات آتش‌سوزی را با خود به دنبال دارد.

ساختمان‌های موجود واحد تهران مرکزی دارای هویت دانشگاهی و آموزشی نیستند
معاون عمرانی واحد تهران مرکزی افزود: فضاهای موجود از ابتدا مطابق با استاندارد آموزشی طراحی نشده‌اند و هزینه هایی که برای نگهداری از ساختمان های فرسوده می شود، بسیار بالاست. در واقع ساختمان های موجود دارای هویت دانشگاهی و آموزشی نیستند، ساختمان‌ها نه تنها هزینه نگهداری بلکه هزینه مدیریت به علت متمرکزنبودن بالا را به دنبال دارند به طوری که دانشجویان بین سازمان های اداری و آموزشی دانشگاه سردرگم و در حال تردد هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از آنجایی که مجبور به استفاده از این ساختمان‌های فرسوده در سال‌های متمادی بودیم، مدیریت جدید دانشگاه که اهتمام جدی برای بهبود وضعیت دانشگاه دارند، موضوع جابه‌جایی و تجمیع دانشکده ها را از ابتدای فعالیت در دستور کار قرار دادند و پس از ماه‌ها تلاش برای تحقق این امر خوشبختانه محل مناسبی را برای واحد تهران مرکزی انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه مجتمع دانشگاهی سوهانک دارای هویت ممتازی از حیث ارتباطات، راه‌های دسترسی، وضعیت استانداردبودن ساختمان برای آموزش است، اظهار کرد: نکته مهم این است که محل تامین منابع مالی این مجتمع دانشگاهی زمین های بلااستفاده واحد تهران مرکزی بوده که سالیان قبل خریداری شده و هیچ کاربردی تاکنون نداشته است.

منبع مالی خرید مجتمع دانشگاهی سوهانک از محل شهریه دانشجو نیست
تجلیل افزود: منابع زیادی در قسمت های تجاری شهر داریم و تلاش کردیم که در این امر سرمایه دانشگاه را حفظ کنیم. در واقع با این اتفاق ما توانسته‌ایم سرمایه راکد را احیا کنیم. به صراحت می توان گفت منبع مالی برای خرید این مجتمع دانشگاهی به هیچ عنوان از محل شهریه نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال آنا که در این جابه‌جایی چه دانشکده هایی در اولویت قرار می گیرند و چه زمانی آغاز می شود؟ گفت: قطعا اولویت با دانشکده هایی است که فضای مناسبی ندارند. اکنون سرانه دانشجویی بعضی از دانشکده های ما کمتر از دو متر مربع به ازای هر دانشجو است علاوه بر اینکه فاقد یک متر مربع فضای باز هستند. بنابراین اولویت با دانشکده هایی است که این ویژگی‌ها را در خود دارند و دانشکده هایی که وضعیت بهتری را دارا هستند در نوبت های بعدی جابه‌جا خواهند شد.

مدیر کارگروه جابه‌جایی واحد تهران مرکزی درباره برنامه و تاریخ مشخص این جابه‌جایی ها اظهار کرد: این کار قطعا با برنامه بوده و هیات رئیسه دانشگاه کارگروهی را مشخص کرده و مسئولیت این کار به عهده بنده است. برنامه ریزی برای انتقال دانشکده‌ها در حال انجام است اما آنچه مسلم است، حوزه ستادی ما در اولویت انتقال به این مجتمع است و پس از آن دوره های تحصیلات تکمیلی همچون دکتری و کارشناسی ارشد خواهند بود و در نهایت بصورت تدریجی دانشجویان جدید را به آن مجتمع منتقل خواهیم کرد و این امر از آغاز نیمسال آینده (مهر) است.

تجلیل در مورد تمهیدات این دانشگاه برای دانشجویان رشته هنر و دورشدن آنان از خیابان انقلاب به عنوان پایتخت فرهنگی و اختلال در تحصیل آنان گفت: وضعیت دانشکده هنر از حیث فضای آموزشی و ساختمانی خیلی نامطلوب است، بارها حوادثی همچون اتفاقات ناگواری برای بعضی از دانشجویان در اتاق نمایش در این دانشکده به علت ایمن نبودن کافی رخ داده است.

ساختمان مناسبی در خیابان انقلاب متناسب با اهداف دانشگاه هنر تهیه می‌شود
وی با بیان اینکه دانشجویان هنر در 5 ساختمان متفرق هستند و تردد دانشجویان و استادان بین این ساختمان‌ها برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است اظهار کرد: برای اینکه این مرکزیت دانشجویان دانشکده هنر حفظ شود پیش بینی شده در آینده ساختمان مناسبی در همان محدوده متناسب با اهداف دانشگاه هنر برای عرضه و ارائه محصولات هنری استادان و دانشجویان رشته های هنر داشته باشیم.

مدیر کارگروه جابه‌جایی واحد تهران مرکزی درباره مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان و کارمندان و راهکارهی اندیشیده شده این دانشگاه گفت: در مورد کارمندان و همکارانی که این مشکل را دارند خوشبختانه این امکان فراهم است که بتوانیم بین دانشکده ها و محل اسکان کارمندان این انتخاب را فراهم کنیم. در مورد دانشجویان چون بتدریج این کار انجام خواهد شد و طبیعی است دانشجویان با اطلاع از محل تحصیلشان ورود پیدا می کنند، ساختمان سوهانک از نظر تردد و دسترسی به وسیله نقلیه جمعی وضعیت خوبی دارد به طوری که دسترسی به خطوط مترو و بی آر تی کاملا مهیا بوده و حتی پارکینگ به اندازه کافی برای همه دانشجویان وجود دارد.

تجلیل یادآور شد: در دهه شصت گاهی کلاس‌ها در دبستان و مهدکودک ها برگزار می شد و ضرورت آن زمان به آن صورت بود و با گذشت سه دهه از تاسیس دانشگاه انتظار می رود دانشگاه هویت دانشگاهی خود را بهتر پیدا کند و متاسفانه واحد تهران مرکزی در این عرصه از بقیه واحدها عقب تر بوده است. اکثر واحدها توانسته اند پردیس ها و مجتمع هایی را برای خود احداث کنند. این موقعیت زمان را برای ما فراهم می کند که بتوانیم برای هویت دانشگاهی‌مان امکانات بیشتری را فراهم کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top