تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/08 - 13:01
کد خبر: 267368

محمدرضا محمدی

حاشیه‌ای بر یک دیدار

حاشیه‌ای بر یک دیدار

دانشگاه دیگر مبدا تحولات نیست، چراکه وقتی نگاه مسئولان به وزارت بهداشت و علوم سیاست‌زده است نباید بیش از این هم انتظار داشت؛ وقتی علم را فدای انتصابات سیاسی می‌کنند، وقتی در برخی دانشگاه‌ها اساتید و مسئولانی جذب شده‌اند و عملا کارشان پمپاژ ناامیدی نسبت به آینده نظام است

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا محمدی// عصر روز گذشته جمعی از دانشجویان به‌رسم هرساله با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. آنچه در ذیل می‌آید حاشیه‌نگاری خبرنگار «فرهیختگان» از این دیدار پرشور است.

-اولین سخنران فرشاد متبوع، دانشجویی از دانشگاه صنعتی‌شریف بود که به‌نمایندگی از  بنیاد ملی نخبگان این فرصت را یافته بود تا دغدغه‌های آنها را با رهبر انقلاب در میان بگذارد. او صحبت‌های خود را بر محوریت توسعه دانش‌بنیان کشور قرار داد و از لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه گفت.

-سخنران بعدی حسنا جمشیدی از دانشگاه آزاد اسلامی بود که به نمایندگی از گروه‌های جهادی سراسر کشور سخن می‌گفت.

-حسین اخگرپور به ‌نمایندگی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اولین سخنران از اتحادیه‌های دانشجویی بود. او از اینکه معاونت فرهنگی در دانشگاه‌ها تبدیل به معاونت سیاسی شده‌اند، گلایه کرد و گفت: «دانشگاه دیگر مبدا تحولات نیست، چراکه وقتی نگاه مسئولان به وزارت بهداشت و علوم سیاست‌زده است نباید بیش از این هم انتظار داشت؛ وقتی علم را فدای انتصابات سیاسی می‌کنند، وقتی در برخی دانشگاه‌ها اساتید و مسئولانی جذب شده‌اند و عملا کارشان پمپاژ ناامیدی نسبت به آینده نظام است.»

-اسماعیل کوهی‌مقدم، دبیر دفتر تحکیم وحدت سخنران بعدی بود. او ابتدای سخنان خود را با انتقاد به صداوسیما شروع کرد و گفت که از آنجایی که بدون رسانه، امکان گفتمان‌سازی در جامعه وجود ندارد، ما هم با این صداوسیمای ناکارآمد نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم. البته او تنها سخنرانی نبود که تیر انتقادهایش به سمت رسانه ملی رفت و سخنرانان بعدی نیز نکاتی درمورد ناکارآمدی رسانه ملی و آنچه بایکوت خبری تحولات جامعه و تریبون ندادن به منتقدان دولت می‌دانستند، انتقاد کردند. البته رهبری به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که جالب است بدانید همان‌طور که شما از یک‌طرفه بودن رسانه ملی به سود دولت سخن می‌گویید، دولتی‌ها هم پیش ما که می‌آیند مدام از رسانه ملی گلایه می‌کنند که چرا این‌قدر از دولت انتقاد می‌شود. این جمله آقا خنده حضار را در پی داشت.

-محمدجواد معتمدی نژاد سخنران بعدی جلسه بود. او که نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی بود همان اول صحبت‌هایش به‌شدت از قوه قضائیه انتقاد کرد و معتقد بود قوه‌ای که باید پرچمدار عدالت باشد، طوری عمل کرده که مردم آن را احساس نمی‌کنند. او از انحصار رسانه‌ای برخی نهاد‌های خاص گلایه کرد و معتقد بود عدالت رسانه‌ای در کشور وجود ندارد. او حتی اسم برخی ائمه‌جمعه را نیز آورد و گلایه داشت که چرا وقتی هم‌تشکلی‌هایش از ائمه‌جمعه انتقاد کرده‌اند، مورد پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند. رهبر انقلاب هم در خلال صحبت‌هایشان به موضوع انتقادها به قوه قضائیه اشاره کردند و گفتند همین انتقادهایی که شما مطرح می‌کنید، من هم حالا با لحنی دیگر به آنها مکررا گفته‌ام، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که انقلابی‌گری به‌معنای ویرانگری و ساختار‌شکنی نیست و کسی نمی‌تواند با زیر سوال بردن ساختار‌ها و ارکان نظام، مدعی انقلابی‌گری باشد.

-سیدمحمدعلی واردی که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف است، به لزوم تغییر نسل و جوانگرایی در بدنه حکومت اشاره کرد و در کنایه‌ای با بیان اینکه برخی می‌گویند که FATF تصمیم نظام است، گفت که این آقایان نظام چه کسانی هستند که نظرات‌شان به کلی با نظرات حضرتعالی و مردم فرق دارد.

-سحر مهرابی که اخیرا به شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی راه یافته است، یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود. البته او چندان به موضوع نشریات و رسانه‌های دانشجویی نپرداخت. وی با بیان اینکه لازم است جمهوری اسلامی برای ادامه مسیر خود بازگشتی دوباره به قانون اساسی داشته باشد به برخی بی‌قانونی‌ها در ارکان مختلف کشور اشاره کرد که مطالبه رفع حصر سران جنبش سبز نیز یکی از آنها بود. وی همچنین به برخی سازمان‌های زیرمجموعه رهبری ازجمله سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام نیز انتقاداتی را وارد دانست.

-محمدرضا گلرومفرد، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل آخرین سخنران این جلسه بود. او محوریت بحث خود را بر پایه آنچه ارتجاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانست استوار کرده و معتقد بود تنها راه ادامه مسیر رو به ‌جلوی انقلاب این است که دوباره آرمان‌های این انقلاب احیا شود و سیستم‌های حکومتی از افرادی که اعتقادی به این آرمان‌ها ندارند، پاکسازی شود. او درباره عدم وجود حس آزادی در جامعه سخن گفت و معتقد بود در نظام سطح بالایی از آزادی وجود دارد، ولی حسی که مردم نسبت به این آرمان دارند این است که آزادی در جمهوری اسلامی محدود شده است. رهبر انقلاب نیز اشاره‌ای به این مساله داشتند و معتقد بودند عدم فهم درست مسائل مهم کشور موجب شده است برخی مسئولان در اقصی‌نقاط کشور با بعضی عملکرد‌های غلط خود سبب این شده‌اند که عده‌ای از سیاسیون که دنبال ایجاد حاشیه و تغییر اولویت‌های اذهان عمومی هستند، با سوءاستفاده از این اشتباهات، مسائل جامعه را وارونه جلوه دهند.  ایشان همچنین مساله لغو کنسرت‌ها که همواره یکی از دستاویز‌هایی بوده که مسائل اصلی را به حاشیه رانده است، برای این مورد مثال زدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top