تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/08 - 14:20
کد خبر: 267381

نوبخت: کسری بودجه نداریم

سخنگوی دولت گفت : با توجه به ساز و کار تهیه شده و پیش‌بینی برداشت‌ها تا پایان سال جاری و نیز مدیریت تخصیص منابع کشور که بر اساس اولویت‌بندی انجام خواهد شد، کسری بودجه نخواهیم داشت.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در مورد گزارش تخصیص و تامین منابع ارزی کشور گفت: برخی مدعی هستند که دولت در سال جاری با کسری بودجه هشت میلیارد دلاری روبرو خواهد شد این درحالی است که حتی اگر درآمد نفتی 106 هزار میلیارد تومانی در قانون بودجه محقق نشود، دولت مجاز خواهد بود از حساب ذخیره ارزی برداشت کند.

وی اظهار داشت: همچنین گفته می شود دولت کسری درآمد نفتی را از صندوق توسعه ملی برداشت می کند درحالی که بدون مجوز مجلس شورای اسلامی یا تایید رهبر معظم انقلاب دولت اجازه دریافت حتی یک ریال از صندوق توسعه ملی را ندارد.

سخنگوی دولت گفت: رقم پیشنهادی دولت در قانون بودجه سال جاری 347 هزار میلیارد تومان بوده که این میزان با تصویب مجلس به 386 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

نوبخت بااشاره به اینکه هیچ نگرانی برای پرداخت حقوق و مطالبات کارمندان دولت، بازنشستگان، بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد، افزود: دولت حتی برای بدبینانه ترین شرایط پیش بینی های لازم را انجام داده و هر مقدار از درآمد که محقق نشود مصارف را بر اساس اولویت بندی مدیریت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به موضوع خرید گندم تضمینی از گندم کاران اشاره کرد و گفت: طی ماه های آینده با پرداخت هشت هزار و 500 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده برای خرید تضمینی گندم به گندم کاران، با آنان تسویه حساب خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در راستای همین سیاست از ابتدای سال جاری تا ششم خرداد ماه یک میلیون و 635 هزار تن گندم به ارزش دوهزار و 170 میلیارد تومان از گندم کاران خریداری شده که از این مبلغ یکهزار و 100 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و یکهزار و 70 میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

وی همچنین در مورد پرداخت پاداش بازنشستگی کارکنان دولت دولت، افزود: پاداش بازنشستگی کارکنان دولت که حدود 5 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بازنشستگان فرهنگی است مقرر شد طی برنامه زمان بندی چند ماهه تخصیص یابد و پرداخت شود.

نوبخت گفت: همچنین در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان همانند سال گذشته سه هزار و 400 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شد که به دلیل اختلاف در تفسیر تبصره ماده 12 قانون بودجه اجرای آن از ابتدای سال به تاخیر افتاد که اخیرا با ابلاغ آن از پایان خرداد ماه جاری اجرا خواهد شد.

سخنگوی دولت در خصوص سیاست های ارزی دولت نیز گفت: بر اساس سیاست های جدید ارزی، تمامی واردات کشور از طریق ثبت سفارش انجام می شود و بانک مرکزی برای کالاهای ثبت شده ابتدا تخصیص و سپس پرداخت را انجام می دهد برهمین اساس تا ششم خرداد ماه جاری بیش از 19 میلیارد و 774 میلیون دلار برای 182هزار و 216 قلم کالا ثبت سفارش شده است.

وی افزود: از این میزان یک میلیارد و 480 میلیون دلار برای کالاهای اساسی، دو میلیارد و 190 میلیون دلار برای کالاهای مصرفی، یازده میلیارد و 663 میلیون دلار برای کالاهای واسطه ای و سه میلیارد و 593 میلیون دلار برای کالاهای سرمایه ای و 848 میلیون دلار نیز برای سایر موارد بوده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: ارزش کالاهای ثبت سفارش شده از 22 فروردین ماه امسال پس از اجرای طرح سیاست جدید ارزی برای 71 هزار و 903 قلم کالا افزون برهشت میلیارد و 254 میلیون دلار بوده است.

نوبخت در بخش دیگری از این نشست خبری با اذعان به وجود بخشی از مشکلات در حوزه اقتصادی کشور گفت: دولت هیچگاه مدعی نیست که در حوزه اقتصادی مشکلی وجود ندارد و مردم نیز با مشکل مواجه نیستند و اتفاقا تنها چیزی که کم نداریم، مشکل است ، اما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه داریم مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم به رغم رشد منفی، تورم و بیکاری بالای باقی مانده از قبل که روند آن را تغییر دادیم اما اذعان داریم که مردم ما شایسته بیشترین خدمات رسانی هستند و در این ارتباط باید تلاش بیشتری از سوی دولت صورت پذیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top