تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/09 - 14:58
کد خبر: 267520

صبر دانشجویان دانشکده فنی اسلام آباد غرب لبریز شد؛

مدرسه متروکه‌ای که «دانشکده» شد! +عکس

دانشجویان دانشکده فنی اسلام آباد غرب که مدعی‌اند انواع روش‌های اعتراضی را در طول هفت سال گذشته بکار گرفته‌اند، در جدیدترین اقدام خود برای اعتراض به وضعیت موجود، از تاریخ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت دست به اعتصاب زدند تا بلکه از این طریق مطالبات صنفی و آموزشی خود را پیگیری نمایند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مشکلات مختلفی که در دانشکده فنی اسلام آباد غرب واقع در استان کرمانشاه ایجاد شده موجب نارضایتی شدید دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشکده شده است تا جایی که آنها مدتی است در اعتراض به این مسائل، قید حضور در کلاس‌های درسی را زده‌اند و از آن فراتر حتی ممکن است در امتحانات نیمسال دوم نیز شرکت نکنند.

به همین بهانه، در این گزارش به بررسی مشکلات دانشجویان دانشکده فنی اسلام آباد غرب پرداخته‌ایم.

* در دانشکده فنی اسلام آباد غرب چه خبر است؟
دانشکده فنی اسلام آباد غرب یکی از دانشکده‌های اقماری دانشگاه رازی کرمانشاه است که در سال ۱۳۹۰ کار خود را با پذیرش ۳۰ دانشجوی پسر در رشته مهندسی صنایع آغاز کرد. هرچند این دانشکده هم‌اکنون در رشته‌های مهندسی صنایع، عمران و نرم افزار دانشجو می‌پذیرد و بیش از ۳۰۰ دانشجو دارد اما از همان ابتدا تاکنون فاقد ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری برای تشکیل یک دانشکده بوده و حالا با گذشت هفت سال از تاسیس آن، نه تنها مشکلات آن مرتفع نشده بلکه به آنها افزوده شده است.

* مشکلات دانشکده از زبان دانشجویان
یکی از دانشجویان دانشکده فنی اسلام آباد غرب در گفتگویی با خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره مشکلات این دانشکده گفت: با گذشت ۷ سال از تاسیس، دانشکده فنی اسلام آباد غرب هنوز فاقد ساختمان مستقل و مجزا برای دانشکده و خوابگاه است و کلاس‌های درسی در دبستانی متروکه با عمری نزدیک به نیم قرن برگزار می‌شود و علاوه براین عدم وجود کتابخانه، سالن مطالعه، سایت کامپیوتر و برخی دیگر از امکانات موجب بروز مشکلاتی برای دانشجویان شده است.

وی نبود عضو هیئت علمی در رشته‌های مربوطه و استفاده از اساتید حق‌التدریس را منجر به پایین آمدن سطح ‌آموزش و نارضایتی دانشجویان دانست و ادامه داد: دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده فنی اسلام غرب از کارگاه‌های علمی مختص رشته‌های موجود در دانشکده محروم هستند و کلاس‌های کارگاهی در بهترین شرایط تنها دو جلسه در طول ترم آن هم در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و یا در دانشگاه آزاد اسلام آباد برگزار می‌شود.

این دانشجوی معترض به موضوع تغییر کاربری نمازخانه دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: تا مدتی قبل دانشجویان این دانشکده از سلف غذاخوری مناسب هم بی‌بهره بودند که مسئولین فضای نمازخانه کوچک دانشکده را به سلف سرویس تبدیل و کاربری آن را تغییر دادند که در نوع خود بسیار عجیب بود.

* وعده سرخرمن مسئولان درباره مشکلات
یکی دیگر از دانشجویانی که در دانشکده فنی اسلام آباد غرب تحصیل می‌کند، در گفتگویی با اشاره به اینکه بارها و بارها نسبت به مشکلات موجود در دانشکده اعتراض کرده‌ایم گفت: در طول ۷ سال گذشته، مسئولین دانشگاه و استان با دادن وعده‌های سرخرمن سعی در خاموش کردن صدای اعتراض دانشجویان داشتند و تا به حال چندین بار قول کلنگ‌زنی ساخت دانشکده جدید را داده‌اند اما این وعده چندین سال است که به تعویق افتاده و حتی اگر عملی شود، احتمالا زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید که نوادگان دانشجویان فعلی بتوانند از امکانات دانشکده جدید بهره‌مند شوند!

وی افزود: نکته دردناک اینجاست که عده‌ای از مسئولین برای طفره رفتن از پاسخگویی به دانشجویان و توجیه ضعف در عملکرد خود و وضع موجود، خطاب به دانشجویان می‌گویند که شما چه رتبه‌ای در کنکور کسب کرده‌اید که انتظار امکانات آموزشی و رفاهی مناسب دارید؟

* وقتی کار به اعتصاب می‌کشد!
دانشجویان دانشکده فنی اسلام آباد غرب که مدعی‌اند انواع روش‌های اعتراضی را در طول هفت سال گذشته بکار گرفته‌اند، در جدیدترین اقدام خود برای اعتراض به وضعیت موجود، از تاریخ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت دست به اعتصاب زدند تا بلکه از این طریق مطالبات صنفی و آموزشی خود را پیگیری نمایند. از همین رو در طی این روزها و بعد از اعتصاب دانشکده تقریباً به حالت تعطیل درآمده و عدم حضور دانشجویان منجر به لغو کلاس‌ها شده و با این وجود هنوز‌ ریاست دانشگاه و مسئولین استان در قبال این اتفاق سکوت کرده‌اند!

* پیشنهاد دانشجویان به رئیس دانشگاه
دانشجویان معترض با بیان اینکه قرار است در ترم آینده تحصیلی، دانشگاه رازی در پردیس مرکزی خود اقدام به جذب دانشجو در رشته‌های جدید کند، معتقدند که آیا بهتر نیست که قبل از این به شرایط بغرنج دانشکده اسلام آباد غرب رسیدگی شود و بجای تشکیل رشته‌های جدید، دانشجویان دانشکده اسلام آباد به پردیس مرکزی منتقل شوند تا زمانی که امکانات مناسبی برایشان درنظر گرفته شود؟ دانشجویان دانشکده اسلام آباد غرب در نامه خود خطاب به ریاست دانشگاه این پیشنهاد را مطرح و آن را یکی از شروط پایان اعتصاب خود بیان کرده‌اند.

لازم به ذکر است، یکی دیگر از معضلاتی که دانشجویان دانشکده فنی اسلام آباد غرب با آن موجه هستند این است که با توجه به اینکه در سطح شهر اسلام آباد غرب نیازی به تخصص‌های  دانشجویان شاغل در این شهر وجود ندارد، قطعا موضوع اشتغال آنها با چالش مواجه خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top