تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/03/10 - 00:35
کد خبر: 267562

حل مشکلات صنفی دانشگاه فنی اسفراین به کجا رسید؟

مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی شهرستان اسفراین، با شرایط نامناسب صنفی و رفاهی در بخش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند؛وضعیتی که به طور قطعی مناسب دانشجویان و خود دانشگاه این شهرستان نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی شهرستان اسفراین، با شرایط نامناسب صنفی و رفاهی در بخش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند؛ وضعیتی که به طور قطعی مناسب دانشجویان و خود دانشگاه این شهرستان نیست. این دانشگاه در بخش‌های خوابگاه ها، سلف، مباحث آموزشی و فرهنگی شرایط مناسبی ندارد.

به طور مثال در بخش سلف شاهد آن هستیم که گاهی دانشجو بدون آن که غذای رزرو شده‌ خود را دریافت کند، مجبور به ترک سلف می‌شود و یا آن که باید با صفوف طولانی مواجه شود. همچنین از دیگر مشکلات می‌توان به خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه اشاره کرد که ضمن وضعیت نامناسب اخلاقی و فرهنگی، اقدام به اخذ مبالغ مازاد بر قرارداد اولیه می‌کنند.

همچنین مسئولان دانشگاه با تهدید دانشجویان به آن‌ها می‌گویند؛ در صورت عدم پرداخت مبلغ اضافی، پورتال آموزشی دانشجو را مسدود می‌کنند. یکی از عوامل وجود این شرایط در خوابگاه ها مسئله خصوصی سازی آنها بوده است. دانشگاه خوابگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کرده و در نتیجه آن نظارت از بین رفته است؛ لذا به وجود آمدن چنین مشکلاتی دور از ذهن نیست.

طبق گفته دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان گاهی اوقات مجبور می‌شوند بدون دریافت غذا از سلف خارج شوند. این شرایط باعث شده است دانشجویان به این وضعیت صنفی خود معترض باشند.

همچنین در حوزه اقدامات فرهنگی، دانشگاه شرایط سختی را برای فعالین دانشجویی رقم زده است. مسئولان مجوز‌های برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را به سختی صادر می‌کند که این باعث شده است از حجم برنامه‌های اجرایی کاسته شود.

مسئولان دانشگاه پاسخگو باشند/ شاهد ایالت های خود مختار در دانشگاه هستیم

امیرمحمد پورجم، مسئول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین در این خصوص گفت: متاسفانه شاهد بوجود آمدن ایالت های خودمختار در بعضی از قسمت های دانشگاه هستیم که در بعضی موارد تنها براساس امیال شخصی افراد اداره می شوند. مسئولان دانشگاه می بایست پاسخگو مطالبات دانشجویان باشند.

پورجم در خصوص مشکلات خوابگاه های دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه حق دریافت هزینه اضافه خوابگاه از دانشجویانی که بالاجبار قرارداد خود را با خوابگاه امام رضا(ع) لغو کردند و به خوابگاه دانشجویی ساریگل منتقل شده اند را ندارد. در کجای قانون آمده است که به دلیل عدم توان پرداخت شهریه خوابگاه باید پورتال آموزشی یک دانشجو بسته شود که دانشجویان را تهدید به بستن پورتال می کنند. بطور جد پیگیر هستیم و از احقاق حق دانشجویان کوتاه نخواهیم آمد.

مسئول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی اسفراین ادامه داد: شواهد موجود خبر از آن دارد که وضعیت خوابگاه های دانشجویی مجتمع آموزش عالی وضعیت فرهنگی و اخلاقی مناسبی ندارند که یکی از عوامل را می توان واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی و عدم نظارت صحیح بر خوابگاه نام برد. خوابگاه های دانشجوبی بویژه خوابگاه دخترانه وضعیت بشدت نابسامان و نگران کننده ای از لحاظ فرهنگی و اخلاقی دارند و خود موجب ایجاد یک بحران اخلاقی در سطح شهرستان در آینده خواهند شد.

وی در ادامه با بیان مشکلات سلف دانشگاه گفت: همچنین مسئولان دانشگاه باید پاسخگو مطالبه دانشجویان در قبال غذای رزرو شده خود باشند؛ بارها شاهد بوده ایم که در ایام مبارک ماه رمضان دانشجویانی که غذا رزرو کرده بودند یا با دست خالی به خانه بازگشتند و یا به مدت طولانی در انتظار تهیه افطار و سحر خود در سلف دانشگاه بوده اند.

پورجم تاکید کرد: همانطور که تا کنون شاهد بوده ایم قشر دانشجو بر فرهنگ عمومی شهر و همچنین فضای سیاسی شهرستان تاثیرگذار بوده و آغازگر بسیاری از حرکت های مثبت و منفی در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی بوده اند؛ خواهشمند است امام جمعه محترم و نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی تمهیداتی را فراهم آورند تا نمایندگان دانشجویان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان شرکت کنند و ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات، وضعیت واقعی و به دور از سطحی نگری و سیاه ‌مایی دانشگاه های سطح شهرستان را برای مسئولین تشریح کنند.

مسئول بسیج دانشجویی از کارشکنی در قبال برنامه های مذهبی تشکل های دانشجویی نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم برخی مسئولان در بدنه دستگاه های اجرایی با وجود سابقه فرهنگی و انقلابی خود در برابر بسیج دانشجویی و هیئت فدائیان مهدی (عج) دانشگاه سخت گیری و سنگ اندازی های غیر قانونی اتخاذ می کنند. امیدواریم از سنگ اندازی های موجود دربرابر مراسمات مذهبی و انقلابی جلوگیری به عمل بیاید.

وی در پایان گفت: امیدواریم شرایط فعلی دانشگاه با مساعدت ریاست محترم دانشگاه بهبود یابد؛ آمادگی خود در راستای کمک به مجموعه دانشگاه را اعلام می کنیم.

حال باید دید مسئولان دانشگاه به این اعتراضات دانشجویی پاسخ منطقی خواهند داد و یا با بی توجهی به دغدغه های صنفی دانشجویان مشکلات دانشجویان را نادیده گرفته و از کنار آن عبور می کنند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top