تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/03/10 - 08:03
کد خبر: 267579

ارتکاب جرم و جنایت در پایتخت انگلیس رکورد زد

آمار ارتکاب جرم و جنایت در پایتخت انگلیس رکورد می زند بطوریکه بیش از 60 نفر از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بر اثر حمله با چاقو و یا تیراندازی در لندن جان باخته که این رقم تقریبا با یک کشته در هر دو روز برابری می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، صادق خان شهردار لندن از تداوم این وضعیت عمیقا ابراز تاسف کرده است.

در تازه ترین تحولات صورت گرفته، یک مرد 20 ساله در اولین ساعات شنبه گذشته در منطقه «فینزبری پارک» واقع در شمال به قتل رسیده است. پلیس یک مرد 21 ساله را به جرم دست داشتن در این حادثه دست گیر کرده است.

هم زمان، دو مرد دیگر ساعت 6 بعد از ظهر شنبه گذشته در منطقه «توتینگ» واقع در جنوب لندن مورد حمله با چاقو قرار گرفته اند؛ پلیس می گوید که حال یکی از آنها وخیم و اطلاعاتی درباره وضعیت سلامت فرد دوم در دست نیست. به فاصله کمتر از نیم ساعت، نیروهای امدادگر برای رسیدگی به جراحت یک پسر بچه 14 ساله در منطقه «والثومستو» در شرق لندن فراخوانده می شود.

بر اساس اعلام منابع انگلیسی او بر اثر حمله با چاقو در ناحیه ران دچار جراحت شده است.

جمعه نیز فرد دیگری بر اثر حمله با چاقو در منطقه «موردن» واقع در جنوب لندن جان باخت. پلیس می گوید که مقتول پنجشنبه گذشته در جریان درگیری خیابانی مورد حمله با چاقو قرار گرفته و یک روز بعد از دنیا می رود.

این نهاد امنیتی اعلام کرد که در رابطه با این حادثه یک مرد 31 ساله را بازداشت و به پاسگاه پلیس جنوب لندن منتقل کرده است.

شهردار لندن ضمن ابراز ناخرسندی از این وضعیت با انتشار پیامی در توییتر نوشته است: جان افراد بر اثر جرائم خشونت آمیز در خیابان های ما گرفته می شود. وی از شهود خواست تا پلیس را در شناسایی عاملین این حوادث یاری کنند و افزود: هیچ خیری در سکوت شما که مطلبی را می دانید وجود ندارد.

نشریه ساندی تایمز پیشتر گزارش کرده بود که برای نخستین بار در تاریخ معاصر، آمار آدمکشی در لندن از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

این در حالی است که به نوشته این روزنامه انگلیسی، داده‌های آماری پلیس فدرال آمریکا و یک محقق دانشگاه کالیفرنیا به نام «اریک مونکون» نشان می‌دهد که نرخ آدمکشی در لندن به ازای هر فرد، از سال 1800 میلادی تاکنون بین یک‌دوم تا یک‌بیستم نیویورک بوده است.

کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود. بااین‌حال دولت محافظه‌کار «ترزا می» نخست‌وزیر، درصدد است تا برای کاهش بودجه، تعداد افسران پلیس را کاهش دهد.

وزارت دادگستری انگلیس اخیراً از تشدید احکام مجازات مربوط به چاقوکشی خبر داده است، بااین‌حال جوانان زیر 18 سال انگلیسی که به گفته رسانه‌های این کشور بخش عمده متهمان ازاین‌دست را تشکیل می‌دهند، صرفاً هشدار دریافت کرده و حکمی علیه آن‌ها اجرا نمی‌شود.

دی‌ماه گذشته «صادق خان» از تصمیم متروپلیتین پلیس برای افزایش چشم‌گیر ایست‌های بازرسی در جهت مقابله با رشد بی‌سابقه چاقوکشی در این کلان‌شهر خبر داد. بااین‌حال تاکنون بازخوردی از اجرای این راهبرد از سوی منابع انگلیسی منتشرنشده است.

رئیس متروپلیتین پلیس لندن، رواج خشونت در فضای مجازی را اصلی‌ترین عامل افزایش ناامنی در پایتخت انگلیس می داند. به گفته او عدم حضور پدر خانواده که می‌تواند به‌عنوان الگو برای فرزندان مؤثر باشد در کنار مشکلات اجتماعی و اقتصادی از دیگر چالش‌هایی است که از نظر رئیس پلیس لندن می‌تواند منجر به افزایش فضای ناامنی در لندن شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top