تاریخ انتشار: جمعه 1397/03/11 - 21:53
کد خبر: 267712

سازمان سنجش؛

نام دانشگاه تهران در دفترچه کنکور دانشگاه «عاری از دخانیات» شود

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: از سازمان سنجش خواهیم خواست که در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه را به عنوان دانشگاه عاری از دخانیات اعلام کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، حسن به‌نژاد، گفت: بر اساس برنامه سوم توسعه دانشگاه تهران، از مهم‌ترین اهداف دانشگاه، ایجاد محیط سالم، حفظ محیط زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز است و دانشگاه بدون دخانیات در رسیدن به این اهداف کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سال ۱۹۸۷ سازمان بهداشت جهانی روز ۳۱ ماه می مصادف با ۱۰ خرداد را به عنوان روز دنیای بدون دخانیات در سراسر دنیا نامگذاری کرده است. به تبعیت این روز هفته‌ای نیز به آن اختصاص یافته است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران به همراه دانشگاه علوم پزشکی تهران به تاسی از جامعه بین‌الملل طرح «دنیای عاری از دخانیات» را مطرح و روز عاری از دخانیات را به جهت تشویق افراد برای ترک سیگار حداقل در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته برنامه‌ریزی کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه‌های دانشگاه گفت: براساس مطالعات تطبیقی ما خیلی از دانشگاه‌های دنیا امروزه دانشگاه بدون دخانیات هستند. از این رو دانشگاه تهران به علت وظیفه ذاتی خود برای اولین بار در کشور «طرح دانشگاه بدون دخانیات» را مطرح کرد. وزرات علوم تحقیقات و فناوری نیز این طرح را پذیرفته و حامی این طرح است و به تمام سطح کشور این طرح را ابلاغ کرده تا تمام دانشگاه‌ها آن را اجرا کنند.

وی افزود: دیدگاه کلی این‌خط‌مشی‌ها به تشویق بر ترک دخانیات برمی‌گردد و هیچ‌گونه رویکرد انضباطی در آنها وجود ندارد. در این خط‌مشی جامعه هدف تمامی دانشگاهیان اعم از دانشجو، کارکنان، اعضای هیات علمی و مدیران در نظر گرفته شده است. محیط تحت پوشش این طرح را تمام فضاهای دانشگاه شامل پردیس‌ها، خوابگاه‌ها و فضاهای ورزشی در نظر گرفته‌ایم.

به‌نژاد افزود: در این طرح پیش‌بینی شده سه ماه قبل از اجرای طرح اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و بسته‌های فرهنگی را در این زمینه توزیع کنیم. از سازمان سنجش هم خواهیم خواست که در دفترچه انتخاب رشته دانشجویان، دانشگاه تهران را به عنوان دانشگاه عاری از دخانیات اعلام کند تا اگر فردی مایل به حضور در چنین دانشگاهی نباشد، دانشگاه دیگری را برای تحصیل انتخاب کند. پیش‌بینی می‌شود که با اجرای این طرح نه تنها دانشگاه تهران بلکه سایر دانشگاه‌های کشور نیز به این طرح خواهند پیوست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top