تاریخ انتشار: شنبه 1397/03/12 - 00:55
کد خبر: 267725

حادثه تیراندازی در عربستان کودتا بود!

روزنامه رأی الیوم به نقل از منابع غربی فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بعد از حادثه تیراندازی در الخزامی به شدت ترسیده و این مسئله بر تصمیم گیری های وی به شدت تاثیر گذاشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، منابع غربی به بن سلمان توصیه کرده اند که از حضور در ملأ عام اجتناب کند و اتخاذ تصمیمات تحریک آمیز را به خاطر نجات جان خود متوقف کند تا اینکه به صورت رسمی به عنوان پادشاه انتخاب شود.

یکی از افرادی که مسائل خاندان پادشاهی عربستان آشنا است در پی حمله به دربار پادشاهی در ریاض می گوید، بن سلمان به شدت وحشت زده است.

اخبار افشا شده از برخی منابع خبری حاکی از آن است که دربار پادشاهی در ریاض توسط افراد مسلح با پهپاد حامل مواد منفجره و با هدف ترور بن سلمان و همراهانش مورد حمله قرار گرفته است.

تا کنون چگونگی انجام این عملیات مشخص نشده است ولی یک منبع آگاه به مسائل خاندان پادشاهی در ریاض تاکید کرده است که این عملیات با اهداف سیاسی و توسط دائره حاکمیت صورت گرفته و یک عملیات تروریستی عادی نبوده است.

یک منبع غربی در این زمینه می گوید: ولیعهد از حمله مذکور که نجات از آن سخت بود، توانست جان سالم به در ببرد، ولی بسیار ترسیده است؛ چرا که اصلا تصور نمی ‌کرد که کاخ پادشاهی که به زعم او حساس ‌ترین مکان در عربستان سعودی و غرب آسیا است، هدف چنین حمله‌ ای باشد و کسانی از اطراف خاندان پادشاهی و دستگاه‌های امنیتی که تحرکات او را رصد می‌ کنند، به سراغ او بیایند.

منبع مذکور افزود: به دنبال این حادثه زندگی ولیعهد کاملا تغییر کرده و چیزی در ارتباط با تحرکات او شنیده نمی ‌شود؛ حتی درباره نگهبان ‌هایی که از آنها استفاده می ‌شود، سکوت حاکم است، این نگهبان‌ها سعودی بودند و اکنون غربی هستند؛ بن سلمان تنها در موارد نادری به تلفن جواب می‌ دهد تا مبادا کسی بتواند از تحرکات او و مکان اقامت او مطلع شود.

به نوشته رأی الیوم، برخی مقامات غربی به بن سلمان توصیه کرده و از او خواسته ‌اند تا اطلاع ثانوی از حضور خود در ملأ عام و تحرکاتش کاسته و از اتخاذ تصمیم‌ هایی که باعث دشمن‌ تراشی بیشتر در درون و بیرون خاندان سعودی و در بین مردم شود، خودداری کند.

منابع یاده شده، همچنین به بن سلمان گفته ‌اند همانند پادشاه واقعی عربستان سعودی رفتار نکند، بلکه منتظر بماند تا پادشاه شود.

رأی الیوم در ادامه می نویسد: ولیعهد عربستان در بخش ‌های مختلف به ویژه  در بخش امنیتی و نظامی دشمنان زیادی برای خود ایجاد کرده است. او صدها مسئول را به حاشیه رانده یا بازداشت کرده و جوانانی را سر کار آورده که هیچ تجربه‌ ای ندارند که این مسئله مخالفان زیادی را در داخل خاندان پادشاهی داشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top