تاریخ انتشار: شنبه 1397/03/12 - 15:21
کد خبر: 267808

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از ۱۶ تیر آغاز می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: نتایج اولیه انتخاب رشته دوره دکتری از ۵ تا ۱۰ تیر اعلام می‌شود و برنامه مصاحبه‌ها از ۱۶ تیر آغاز و تا ۲۵ تیر ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: امسال باتوجه به تجربیاتی که در دو سال گذشته برای مصاحبه‌های دوره دکتری داشتیم برنامه جدیدی تهیه شد.پ

وی افزود: در برخی سال‌ها مصاحبه‌ها به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شد که باعث بروز مشکلاتی برای داوطلبان می‌شد چراکه باید همه به تهران مسافرت می‌کردند و تجمع و تمرکز مصاحبه باعث اتلاف وقت می‌شد.

رهایی گفت: در سال ۹۶ انجام مصاحبه به تمام واحد‌های دانشگاهی منتقل شد و در همه واحد‌ها امر مصاحبه انجام گرفت. این روش هم باعث سفر‌های زیاد داوطلبان می‌شد و وقت قابل توجهی از اعضای هیات علمی می‌گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: براساس این دو تجربه قرار شد که امسال مصاحبه در ۱۰ منطقه آمایشی انجام شود، مثلا برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مصاحبه در تبریز به عنوان مرکز منطقه آمایشی، در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان مصاحبه در ساری و به همین ترتیب در بقیه مناطق (مشهد، قزوین، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز و کرمانشاه) انجام می‌شود.

وی گفت: اساتید نیز با هماهنگی معاونان آموزشی مناطق و واحد‌ها انتخاب و در مناطق آمایشی متمرکز می‌شوند.

رهایی افزود: همچنین از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه و دفتر نظارت و ارزیابی هم نمایندگانی اعزام می‌شوند که نظارت دقیق بر مصاحبه‌ها داشته باشند، به طوریکه مصاحبه‌ها شکل فرمالیته نداشته و ارزیابی علمی دقیقی از داوطلبان انجام شود و با این روش گزینش علمی به طور دقیق‌تر انجام می‌شود.

وی گفت: نتایج اولیه انتخاب رشته دوره دکتری از ۵ تا ۱۰ تیر اعلام می‌شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا داوطلبان برای رفتن به مصاحبه یک هفته زمان داشته باشند، برنامه مصاحبه‌ها از ۱۶ تیر آغاز و تا ۲۵ تیر ادامه دارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: امسال حدود ۶۵ هزار نفر متقاضی حضور در دوره دکتری داریم که انتخاب رشته محل انجام داده اند.

رهایی درخصوص انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: اطلاعات رشته‌محل‌های ارشد آماده شده و طبق مصوبه برای هر رشته محل سه عضو علمی اختصاص یافته است، اطلاعات جمع آوری شده و مجموع اطلاعات برای دفتر گسترش آموزش عالی ارسال کردیم و بعد از اعلام دفتر گسترش، ثبت‌نام برای انتخاب رشته آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که از اوایل هفته آینده انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top