تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/03/13 - 14:04
کد خبر: 267936

جی‌میل‌تان را احیا کنید

گوگل امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران خود در دنیا قرار داده است اما جی‌میل یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل به شمار می‌رود که تا پیش از روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی و ارتباط نزدیک‌تر و سریع‌تر کاربران، طرفداران زیادی داشت اما هنوز هم کاربران خاص خودش را در دنیا دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان؛ بیش از یک میلیارد نفر از کاربران جی‌میل در معرض سوءاستفاده اطلاعاتی از سوی هکرها قرار دارند. اگر شما هم به عنوان یکی از کاربران این سرویس، یک روز صبح از خواب بیدار شدید و نتوانستید وارد حساب کاربری‌تان شوید، بهتر است این راهکارها را انجام دهید تا بتوانید حساب‌تان را احیا کنید و آن را برگردانید.

ابتدا به صفحه ریکاوری حساب کاربری بروید. اگر رمز عبور خود را به خاطر نمی‌آورید، پرسش‌های مختلف را امتحان کنید. از قسمت ریکاوری یا برگرداندن ایمیل یا شماره تلفن استفاده کنید. بعد از سپری کردن این مرحله، جی‌میل یک کد ریکاوری برای شما ارسال می‌کند تا با وارد کردن آن بتوانید مالکیت خود را نسبت به آن حساب کاربری ایمیل یا شماره تلفن تایید کنید.

از سوی دیگر، شما می‌توانید به پرسش‌های امنیتی که هنگام باز کردن حساب کاربری از شما پرسیده شده، پاسخ دهید. زمانی که کد ریکاوری را دریافت کردید، آن را در جی‌میل وارد کنید؛ سپس گوگل از شما می‌خواهد که نسبت به تغییر رمز عبورتان اقدام کنید. جی‌میل ابتدا چند سوال امنیتی از شما می‌پرسد و بعد اجازه ورود می‌دهد.

به گزارش gadgetsnow، هرگونه فعالیت‌ هکرها در حساب کاربری جی‌میل شما، حساب‌های دیگر گوگل را نیز غیرفعال می‌کند. به عنوان مثال، مشاهده فعالیت ناآشنا و مشکوک در گوگل پلی، فعالیت ناشناخته در یوتیوب یا اپلیکیشن‌های ناشناخته ممکن است علامت خطری باشد مبنی بر اینکه باید حواس‌تان را جمع کنید و به دنبال هکر احتمالی در حساب‌تان بگردید. به این نکات برای ایمن‌سازی حساب گوگل توجه کنید:

به دستورالعمل‌هایی که در بخش کنترل امنیت حساب گوگل وجود دارد، توجه کنید. این سرویس گوگل است که به کاربران کمک می‌کند با کنترل اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های متصل و صدور مجوز ورود حساب کاربری از امن بودن حساب کاربری‌شان اطمینان حاصل کنند. اگر قبل از این، رمز عبور حساب کاربری خود را تغییر نداده‌اید، بلافاصله آن را عوض کنید. رمز عبور اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی را که در آنها از رمز مشابه حساب کاربری استفاده می‌کنید، تغییر دهید. همچنین رمز عبور اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی را که روی آنها با آدرس ایمیل‌تان وارد شده‌اید و نیز سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی را که رمز عبورتان را در قسمت جست‌وجوگر کروم ذخیره کرده‌اید، تغییر دهید. در انتها، مطمئن باشید ایمیل و شماره تلفن در بخش ریکاوری صحیح است، بنابراین از این طریق می‌توانید متوجه فعالیت مشکوک هکرها در حساب کاربری خود شوید و به موقع اقدام کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top