تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/03/13 - 22:39
کد خبر: 267965

بی‌مهری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اقماری‌ها

مراکز اقماری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف فراهم کردن شرایط هرچه بهتر برای تحصیل جوانان در شهر خود راه‌اندازی شدند؛ اما این مراکز امروز با مشکلات عدیده‌ای دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، دانشگاه علوم پزشکی مشهد که یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است و همچنین از مهمترین دانشگاه های علوم پزشکی هم به شمار می رود، دارای هفت دانشکده اقماری بوده که بعضا این دانشکده ها با مشکلات مختلف آموزشی، صنفی و رفاهی رو به رو هستند و به علت در حاشیه بودن معمولا حرفی از مشکلات این دانشکده ها به میان نمی آید.

از چند روز گذشته تعدادی از دانشجویان این دانشکده‌های اقماری خصوصا در شهرستان کاشمر و قوچان نسبت به وضعیت موجود اعتراض داشتند.

وضعیت دانشکده کاشمر از زمین تا آسمان با مشهد فرق می کند

یکی از دانشجویان مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر گفت: متاسفانه دانشکده ما خوابگاه مستقلی ندارد و خوابگاه مورد استفاده دانشجویان ما خوابگاهی است که به صورت مشترک با دانشجویان دانشگاه آزاد استفاده می شود.

این دانشجو که نخواست نامش فاش شود، افزود: فاصله‌ دانشکده‌ ما با خوابگاه‌های دانشگاه آزاد حدود، 10 کیلومتر است که این موضوع هم دانشجویان را به شدت دچار مشکل کرده است؛ البته دانشگاه دو سرویس هم برای رفت و آمد در نظر گرفته که این دو سرویس هم عملا کافی نیست.

این دانشجوی رشته پرستاری افزود: متاسفانه اساتید دانشگاه به شدت محدود هستند و بعضا شاهد این هستیم که یک استاد بیشتر دروس را ارائه می دهد، همچنین به شدت تشکل هایی دانشجویی در فضای دانشگاه دچار مشکل مالی هستند و مسئولین در این امر حمایت های لازم را انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: وضعیت دانشکده کاشمر از زمین تا آسمان نسبت به مشهد فرق می کند. متاسفانه فضای آموزشی به شدت محدود است، وضعیت سلف دانشگاه بسیار دچار مشکل است و سلف موجود به شدت کوچک است؛ به شکلی که زمانی که تمام دانشجویان هستند عده‌ای باید بایستند و منتظر بمانند تا بقیه غذایشان را بخورند و بعد بتوانند بنشینند.

 این دانشجو بیان داشت: دانشکده متاسفانه آشپزخانه‌ مستقل ندارد و دانشگاه با بیرون برای تهیه‌ غذای دانشجویان قرارداد بسته است، مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر از سال ۸۹ تاسیس شد؛ اما نهایتا تنها دوبار مسئولین برای سرکشی به وضعیت دانشکده از مشهد حضور پیدا کردند و عملا از سمت مشهد به دانشکده‌ی ما بی مهری می‌شود.

باید برای خوردن غذا با خودمان قاشق ببریم!

یکی دیگر از دانشجویان مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر گفت: ما سامانه مشخصی را برای ثبت غذا نداریم و باید در سه روز اول هفته به یک آقایی مراجعه کنیم و درخواست ثبت غذا برای هفته آینده را بدهیم و در هفته بعد باز به همین آقا مراجعه کنیم و با التماس ژتون غذای خود را بگیریم.

وی افزود: در سال های اول حضور ما در این دانشکده قاشق برای غذا خوردن وجود نداشت؛ اما بعد از گذشت زمانی یک تعداد قاشق برای استفاده دانشجویان آوردند که بازهم این تعداد قاشق کم است و باید بعضا با خودمان قاشق برای استفاده ببریم.

خوابگاه دختران مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان قبلا زایشگاه بوده است

یکی از دانشجویان مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان پیرامون مشکلات این دانشکده گفت: راستش من نمی خواهم اسم و فامیلم شناخته شود، چون یکی از مشکلات دانشکده‌ی ما دقیقا همین موضوع است و چون محیط کوچیک است نگرانم که باعث ایجاد مشکل شود.

این دانشجو افزود: متاسفانه یکی از مشکلات دانشکده قوچان محیط آموزشی نامناسب است، متاسفانه ساختمانی که ما در آن مشغول درس خواندن هستیم بسیار قدیمی است و قبلا یک بیمارستان کوچک بوده و امروز هم یک آثار باستانی است.

وی ادامه داد: این ساختمان هیچ شباهتی به دانشگاه ندارد به شکلی که ما برای اولین بار که برای ثبت نام به اینجا آمدیم اصلا باورمان نمی شد که این دانشکده‌ی ماست.

این دانشجو مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان بیان داشت: خوابگاه دختران در محوطه‌ی دانشکده است و با مشکلات مختلفی رو به رو است، این خوابگاه قبلا زایشگاه بوده و امکانات رفاهی مناسبی ندارد.

این دانشجوی معترض به وضعیت مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان در خصوص وضعیت سلف این دانشکده اظهار کرد: ما در دانشکده سلف نداریم و غذای بیمارستان را سفارش می دهیم، همچنین ما یک سیستم برای سفارش غذا نداریم و کیفیت غذا هم به شدت دچار مشکل است به شکلی که خیلی از دانشجوها ترجیح می دهند که غذا سفارش ندهند و خودشان غذا درست کنند.

وی در پایان بیان داشت: متاسفانه دانشکده های اقماری رها شدند وهیچ نظارتی به وضعیت این دانشکده ها نیست و با این وجود دانشجویان دانشکده اقماری قوچان کاملا بی انگیزه شدند.

دانشجویان دانشکده های اقماری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند و واکنش هایی را نسبت به این موضوع نشان دادند.

حس دانشجو بودن ندارم!

فقط همینکه هرکی قوچان نیست خداشو شکر کنه روزی هزار بار ...

هرشرایط بدی ک شما فکرشو کنی ما داریم...دریغ از یه دلخوشی واسه قوچان رفتن، واسه دانشگاه رفتن، توی این چند وقت یه بارم حس دانشجو بودن نکردماسم این مکان مخروبه رو نمیشه حتی دانشکده گذاشت...

به خاطر اسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمدم

من از اون سر کشور به خاطر اسم علوم پزشکی مشهد یکی از اقماری هاشو انتخاب کردم فکر می کردم مث اقماری تقریبا جاهای دیگه نیم ساعت تهش چهل دقیقه فاصله ست.. مسافت زمانیش که بماند مسافت عقب افتادگیش هم چندین سال نوری بود.

خداروشکر کنید که قوچان نیستید!

بحث اقمار داغه گفتم منم یه درد دلی بکنم . . .برید خداتونو شکر کنید قوچان نیستید
چه از دانشکده چه از سرویس چه از اساتید و ... همه در حد صفر تشریف دارن

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top