تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/14 - 18:32
کد خبر: 268015

ادامه جنجال حذف برخی از کدرشته‌ها از دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۷؛

وضعیت برخی از رشته‌ها همچنان در هاله‌ای از ابهام/ رئیس دانشگاه صدا و سیما تهدید کرد +فیلم

کدرشته‌هایی از مجموعه هنرهای نمایشی و همچنین مجموعه مهندسی برق دانشگاه صدا و سیما نیز به دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد بازگشته است با این وجود رشته‌هایی همچون خبرنگاری، مدیریت رسانه، ارتباطات و غیره در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و مشخص نیست چه وضعیتی پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برخی از رشته‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی که از دفترچه اولیه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 97 حذف شده بودند، بار دیگر به این دفترچه اضافه شدند و نگرانی داوطلبان بابت حذف آنها از بین رفت. دانشگاه علوم قضایی و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه از جمله مراکزی بودند که رشته‌های آنها به دفترچه انتخاب رشته اضافه شد و داوطلبانی که متقاضی پذیرش در این دانشگاه‌ها هستند بدون هرگونه مشکلی می‌توانند کد مربوط به رشته و گرایش خود را انتخاب نمایند.

* داوطلبانی که همچنان سردرگم هستند!
با وجود انتشار دفترچه اصلاحی انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و بازگشت برخی از کدرشته/ محل‌ها به این دفترچه اما هنوز نام برخی از دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در دفترچه دیده نمی‌شود و از همین رو داوطلبان سردرگم هستند. از طرفی با بازگشت کد برخی از رشته/ محل‌ها(همچون کدرشته/ محل‌های مربوط به دانشگاه علوم قضایی و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه) داوطلبان امید دارند که کد رشته/ محل‌های دانشگاه‌های مدنظر آنها مورد تجدیدنظر قرار گیرد و مجددا به دفترچه انتخاب رشته اضافه شود و از طرفی نگران هستند که برخی از رشته‌ها به طور کلی حذف شوند و نتوانند آنها را انتخاب نمایند.

* آخرین وضعیت رشته‌های حذف‌شده صدا و سیما
یکی از دانشگاه‌هایی که داوطلبان با نگرانی فراوانی نگران حذف رشته‌های آن از دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 97 هستند، دانشگاه صدا و سیما است. به گفته رئیس دانشگاه صدا وسیما از میان 9 رشته حذف شده این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، تاکنون کد 5 رشته به دفترچه انتخاب رشته اضافه شده است اما هنوز 4 رشته همچنان بلاتکلیف است.

کدرشته‌هایی از مجموعه هنرهای نمایشی و همچنین مجموعه مهندسی برق دانشگاه صدا و سیما نیز به دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد بازگشته است با این وجود رشته‌هایی همچون خبرنگاری، مدیریت رسانه، ارتباطات و غیره در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و مشخص نیست چه وضعیتی پیدا می‌کنند.

در ادامه ویدئوی اظهارات دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا وسیما درباره حذف برخی از کدرشته‌های مربوط به دانشگاه صدا و سیما آمده است:

دانلود

در ویدئوی فوق رئیس دانشگاه صدا وسیما تاکید کرده است که اگر دفتر گسترش وزارت علوم تا روز شنبه(19 خرداد 97) این تصمیم نادرست را اصلاح نکند و این 4 رشته تحصیلی دانشگاه صدا و سیما که برنامه آموزشی آنها متناسب با نیاز سازمان صدا و سیما اجرا می‌شود و صدها داوطلب متقاضی تحصیل در آن هستند، بازنگردد، از طریق دیوان عدالت اداری و مراجع عالی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی مراتب را پیگیری خواهد کرد.

باید منتظر بمانیم و ببنیم که در روزهای آینده چه تصمیماتی درخصوص رشته حذف شده دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی اتخاذ خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/03/14 - 22:48

ظاهرا 3 ماه پيش وزارت علوم نامه اي به دانشگاه صدا و سيما مي زند و از ان ها مي خواهد شرايط پذيرش خود را توضيح دهند؛ نامه اي که هرگز توسط مسئولين دانشگاه رويت نمي شود! چرا که سيستم اداري آنجا فشل است!
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top