بک لینکهای یک صفحه به شما اجازه میدهد تا یک نقشه پیوند ایجاد کنید که چگونه وب سایت و صفحه وب شما در فضای مجازی قرار میگیرد. بهعنوان مثال، شما ممکن است یک وبلاگ بنویسید که جزء علایق شخص دیگری باشد که خود وبلاگی دارد، در این صورت او وبلاگش را با بک لینک به وبلاگ شما پیوند میدهد. این باعث افزایش نمایش صفحه اصلی شما میشود. از طرفی نباید فراموش کنید مهمترین فاکتور رتبهبندی گوگل علاوهبر تعداد بک لینکها کیفیت آنها هم هست. در واقع سایتهایی که بک لینک با کیفیت زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار میدهند همواره دارای رتبه بالایی هستند. باید توجه داشته باشید که همه بک لینکها مفید نیستند و حتی میتوانند باعث افت رتبه سایت شما شوند. بک لینک باکیفیت باید از سایتهای معتبر و باکیفیت باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مگر میشود لینکی مضر باشد؟ در پاسخ سوال شما باید بگوییم که بله روزانه تعداد زیادی از سایتهای اسپم به وجود میآیند و با دریافت و ایجاد لینکهای غیرطبیعی به نتایج بالای گوگل میآیند.
خطاهای فنی به تجربه کاربر آسیب میرساند. به این نکته توجه داشته باشد، زمانی که به تجربه کاربر آسیب میرسانید، گوگل رشد ترافیک ذاتی خود را محدود میکند. نخستین کاری که باید انجام دهید این است که از این فرآیند اجتناب کنید. به جستوجوگرها بهعنوان یک پازل نگاه کنید. مطمئن شوید که سایت شما به لحاظ فنی بهینهسازی شده است، این بخش مهمی از پازل جستوجوگر است.
معماری سایت شما نحوه ارزیابی و توزیع لینکها از طریق سایت شما نشان میدهد.
محتوا ارزشمند آخرین و مهمترین قطعه پازل موتورهای جستوجو است. انتظار نداشته باشید که یک سایت تا بلاگ با کیفیت لینکهای تبلیغاتی شما را قبول کند. برای دریافت لینک از سایتهای با کیفیت بالا باید محتوای ارزشمند با تعداد بالا آن هم از منابع ارزشمند منتشر کنید. تحقیقات نشان میدهد که انتشار دادههای سنگین نسبت به محتوای مورد نظر شما در دریافت لینک از یک سایت با کیفیت تاثیرگذار است.
اینفوگرافیکها یکی از رایجترین انواع محتوا برای جذب بیشترین لینکها هستند. این را یک مطالعه در بین لینکهای بلاگها از سوی WordStream نشان میدهد.
این یک استراتژی کاملا ساده است. هزاران وب سایت وجود دارند که یک منبع با کیفیت بالا بودند، اما به دلایل مختلف، بسته شده یا دیگر وجود ندارند. با این حال هنوز هزاران لینک به این منابع وجود دارد. شما میتوانید یک منبع مشابه ایجاد کنید و به سایتهایی که به منابع قدیمی لینک شدهاند دسترسی داشته باشید و به آنها در مورد لینک خود اطلاع دهید. بهعنوان مثال، Topsy، یک سرویس تجزیه و تحلیل اجتماعی محبوب است که اخیرا توسط اپل ایجاد شد. اما این سرویس دیگر وجود ندارد، با ابن حال هزاران لینک به آن وجود دارد. هر شرکتی با ابزار مشابه میتواند از این مزیت استفاده کند.