تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/16 - 18:08
کد خبر: 268151

بک لینک چیست و چطور از آن برای سود بیشتر در کسب‌وکارتان استفاده کنید؟

رتبه لینک خود را بالا ببرید

رتبه لینک خود را بالا ببرید

رقابت بین کسب‌وکارهای اینترنتی باعث شده است که قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل آنها را متحول کند. این رقابت در حدی تنگاتنگ و تاثیر‌گذار است که اگر یک کسب‌وکار فقط یک رتبه بالاتر از رقیبش قرار گیرد، میلیون‌ها تومان سود بیشتری نصیبش می‌شود. شاید تصور بسیاری از مردم این باشد که قرار گرفتن در رتبه‌های بالای جست‌وجوی گوگل تصادفی است و سایت‌هایی که اقبال بلندی دارند در رتبه‌های نخست قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر چنین تفکری دارید با خواندن این مطلب باید خط بطان بر آن بکشید چراکه هیچ شانسی در کار نیست و گوگل به همین سادگی سایتی در رتبه نخست جست‌وجو‌های خود قرار نمی‌دهد.

یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل تعداد بک لینک‌هایی است که به یک سایت خاص داده می‌شود. بک لینک‌ها ارتباط بین صفحات اینترنتی هستند، در واقع بک‌ لینک یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگر است و تاثیر زیادی در بالا رفتن رتبه یک سایت در لیست جست‌وجوی موتورهای جست‌وجو دارد. در واقع هر چه بک لینک بیشتری به سایت شما داده شود سایت شما محبوب‌تر می‌شود. بر همین اساس بک لینک‌ها به یکی از دغدغه‌های گردانندگان سایت‌ها شده و از طرفی روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در تجارت الکترونیک است.

بسیاری از مردم ممکن است از معنای «لینک‌ها» به جای «بک‌لینک‌ها» استفاده کنند، این درست است اما «بک‌لینک‌ها» لیــنک‌هـایی را که در داخل یک صفحه وب یا سند قرار می­گیرند، توصیف می‌کنند، در حالی که «لینک‌ها» به‌طور کلی به لینک‌های خروجی از صفحه خود اشاره می‌کنند.

چرا بک لینک‌ها مهم هستند؟
بک لینک‌های یک صفحه به شما اجازه می‌دهد تا یک نقشه پیوند ایجاد کنید که چگونه وب سایت و صفحه وب شما در فضای مجازی قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، شما ممکن است یک وبلاگ بنویسید که جزء علایق شخص دیگری باشد که خود وبلاگی دارد، در این صورت او وبلاگش را با بک لینک به وبلاگ شما پیوند می‌دهد. این باعث افزایش نمایش صفحه اصلی شما می‌شود. از طرفی نباید فراموش کنید مهم‌ترین فاکتور رتبه‌بندی گوگل علاوه‌بر تعداد بک لینک‌ها کیفیت آنها هم هست. در واقع سایت‌هایی که بک لینک با کیفیت زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می‌دهند همواره دارای رتبه بالایی هستند.  باید توجه داشته باشید که همه بک لینک‌ها مفید نیستند و حتی می‌توانند باعث افت رتبه سایت شما شوند. بک لینک باکیفیت باید از سایت‌های معتبر و باکیفیت باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مگر می‌شود لینکی مضر باشد؟ در پاسخ سوال شما باید بگوییم که بله روزانه تعداد زیادی از سایت‌های اسپم به وجود می‌آیند و با دریافت و ایجاد لینک‌های غیرطبیعی به نتایج بالای گوگل می‌آیند.

در ادامه چند روش را برای استفاده از بک لینک‌ها به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن می‌توانید رتبه سایت خود را بالا ببرید.

تمام خطاهای فنی را رفع کنید
خطاهای فنی به تجربه کاربر آسیب می‌رساند. به این نکته توجه داشته باشد، زمانی که به تجربه کاربر آسیب می‌رسانید، گوگل رشد ترافیک ذاتی خود را محدود می‌کند. نخستین کاری که باید انجام دهید این است که از این فرآیند اجتناب کنید. به جست‌وجوگرها به‌عنوان یک پازل نگاه کنید. مطمئن شوید که سایت شما به لحاظ فنی بهینه‌سازی شده است، این بخش مهمی از پازل جست‌وجوگر است.

ایجاد یک معماری قوی برای وب سایت
معماری سایت شما نحوه ارزیابی و توزیع لینک‌ها از طریق سایت شما نشان می‌دهد.

هر چه معماری سایت شما بهتر باشد، نیاز کمتری به بک لینک دارید.

تولید محتوای  ارزشمند
محتوا ارزشمند آخرین و مهم‌ترین قطعه پازل موتورهای جست‌وجو است. انتظار نداشته باشید که یک سایت تا بلاگ با کیفیت لینک‌های تبلیغاتی شما را قبول کند. برای دریافت لینک از سایت‌های با کیفیت بالا باید محتوای ارزشمند با تعداد بالا آن هم از منابع ارزشمند منتشر کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که انتشار داده‌های سنگین نسبت به محتوای مورد نظر شما در دریافت لینک از یک سایت با کیفیت تاثیرگذار است.

استفاده از اینفوگرافیک برای دریافت مجدد بک لینک‌های متنی
اینفوگرافیک‌ها یکی از رایج‌ترین انواع محتوا برای جذب بیشترین لینک‌ها هستند. این را یک مطالعه در بین لینک‌های بلاگ‌ها از سوی WordStream نشان می‌دهد.

استفاده از استراتژی لینک‌های شکسته
این یک استراتژی کاملا ساده است. هزاران وب سایت وجود دارند که یک منبع با کیفیت بالا بودند، اما به دلایل مختلف، بسته شده یا دیگر وجود ندارند. با این حال هنوز هزاران لینک به این منابع وجود دارد. شما می‌توانید یک منبع مشابه ایجاد کنید و به سایت‌هایی که به منابع قدیمی لینک شده‌اند دسترسی داشته باشید و به آنها در مورد لینک خود اطلاع دهید. به‌عنوان مثال، Topsy، یک سرویس تجزیه و تحلیل اجتماعی محبوب است که اخیرا توسط اپل ایجاد شد. اما این سرویس دیگر وجود ندارد، با ابن حال هزاران لینک به آن وجود دارد. هر شرکتی با ابزار مشابه می‌تواند از این مزیت استفاده کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top