تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/03/17 - 10:13
کد خبر: 268193

هشدار آمریکا به متحدانش درباره مبادلات مالی با ایران

ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه از دولت ها و بخش خصوصی کشورهای متحد و هم پیمانش خواسته است تا با آنچه که "تلاش های ایران برای سوء استفاده از آنها برای تامین مالی حمایت از تروریسم" خوانده است، مقابله کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، واشنگتن بار دیگر تهران را به اقدامات بی ثبات کننده در منطقه و نقض حقوق بشر متهم کرده است.

اظهارات یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی پس از آن بیان شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم به خروج از توافق هسته ای ایران و اعمال مجدد تحریم ها علیه تهران گرفته است. این اقدام با مخالفت متحدان نزدیک آمریکا روبرو شده است.

سیگال ماندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی در این باره گفت: شما باید شبکه های مالی خود را تقویت کنید، شرکت های خود را ملزم کنید تا برای اینکه در شبکه های فریبنده ایران گرفتار نشوند، مطالعه و بررسی های بیشتری را انجام دهند، و این مساله را برای آنها روشن کنید که انجام مبادلات تجاری و مالی با شرکت ها و افراد ایرانی، خطرات بسیار زیادی برای آنها خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: شرکت هایی که همچنان به همکاری تجاری و مالی با ایران ادامه می دهند، با خطرات بزرگ و چشمگیری روبرو هستند، و این خطرات با اعمال مجدد تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران، تشدید خواهد شد.

رویترز افزود: در شرایطی که تحریم های آمریکا علیه ایران از الان تا 4 نوامبر بازخواهد گشت، هنوز معلوم نیست که آیا متحدان آمریکا یا سایر کشورها مثل چین حاضر به تبعیت از این تحریم ها خواهند بود یا نه.

این خبرگزاری غربی نوشت: با توجه به اهمیت سیستم مالی آمریکا و این واقعیت که شرکت های خارجی باید بین همکاری با ایران یا بازار بزرگ آمریکا یکی را انتخاب کنند، به نظر می رسد بسیاری از شرکت های خصوصی مجبور به تبعیت از تحریم ها و قطع همکاری با ایران شوند.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: از فعالان بخش خصوصی نیز می خواهم که اقدامات بیشتری را اتخاذ کنید تا مطمئن شوید ایران و نیروهای نیابتی اش در حال سوء استفاده از شرکت های شما برای حمایت از فعالیت های خرابکارانه اش نیست. نظام ایران شرکت های شما را فریب می دهد و به همگرایی سیستم مالی شما لطمه وارد می کند، نهادهای شما را در معرض خطر جدی اعمال تحریم ها قرار می دهد، همه این تلاش ها با هدف حمایت مالی از فعالیت های تروریستی، نقض حقوق بشر و حمایت از گروه های تروریستی است.

وی در پایان اظهار داشت: آمریکا فشار مالی بر ایران را افزایش خواهد داد تا تهران فعالیت های خود مثل حمایت از نیروهای نیابتی را که علیه آمریکا در سوریه، عراق، لبنان و یمن فعالیت می کنند، متوقف نماید. مقام های اقتصادی ما به نظام ایران یک انتخاب روشن را می دهند: حمایت غیرقابل قبول خود از تروریسم,  فعالیت های بی ثبات کننده و نقض حقوق بشر را متوقف کنید یا با فاجعه اقتصادی روبرو خواهید شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top