تاریخ انتشار: جمعه 1397/03/18 - 16:27
کد خبر: 268307

بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌ها

رسانه‌های غربی و شرقی نیز مراسم راهپیمایی روز قدس را در شهرها و کشورهای مسلمان از نگاه خود به تصویر کشیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، همزمان با مردم سراسر ایران اسلامی، صدها هزار نفر از مردم تهران با حضور در خیابان‌ها ضمن حمایت از آرمان قدس و مردم فلسطین، جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

راهپیمایی روز قدس از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز جمعه همزمان در تهران و شهرهای سراسر کشور آغاز شد و مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در سی‌ونهمین سال پی‌درپی حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند. همزمان با ایران صدها میلیون از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» پوشش مراسم روز قدس را از فلسطین اشغالی آغاز کرد و اینطور نوشت که «نظامیان اسرائیل برای مقابله با اعتراضات در مرز نوار غزه آماده شده‌اند و به ساکنان این منطقه هشدار می‌دهند تا از خط مرزی نوار غزه فاصله بگیرند... تظاهرات امروز جمعه در نوار غزه که با روز قدس مصادف شده در اعتراض به اشغال شهر بیت‌المقدس توسط اسرائیل انجام می‌گیرد».

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه به تظاهرات مردم ایران در حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین در روز قدس اشاره کرد و نوشت: «مردم ایران از ساعات اولیه صبح امروز راپیمایی ضداسرائیلی روز قدس را در سراسر این کشور آغاز کرده‌اند تا اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کنند».

در ادامه این گزارش آمده است: «راهپیمایان ایرانی با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل اعتراض خود را به اشغال بیت‌المقدس اعلام کردند...معترضان شعارهای ضدآمریکایی نیز در اعتراض به تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس سر می‌دادند».

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در ادامه به برگزاری راهپیمایی روز قدس در عراق پرداخت و نوشت:‌ «معترضان عراقی نیز امروز به خیابان‌های بغداد آمدند... مردانی که یونیفرم‌های نظامی به تن کرده بودند در این راهپیمایی مردمی تصاویر آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را در دست داشتند و پرچم اسرائیل را نیز به آتش کشیدند».

خبرگزاری «شینهوا» چین نیز با انتشار گزارشی به پوشش مراسم راهپیمایی روز قدس در ایران پرداخت.

این خبرگزاری چینی نوشت: «صدها هزار نفر از مردم ایران امروز جمعه برای برگزاری راهپیمایی بزرگ سراسری روز قدس در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند».

در ادامه این گزارش آمده است: «راهپیمایان ایرانی شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی سر دادند و پارچه‌نوشته‌هایی در محکومیت اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل و کشتار معترضان غزه و همچنین محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس به دست داشتند.»

خبرگزاری شینهوا علاوه بر این به حضور سیاستمداران ارشد، مقامات نظامی و قانونگذار ایرانی در این راهپیمایی بزرگ و حماسی اشاره کرد.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در پوشش مراسم روز قدس در ایران به سخنان «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پرداخت و اعلام کرد: «رئیس مجلس ایران در سخنرانی خود خطاب به راهپیمایان گفته است، اسرائیل و عربستان سعودی منشأ هرج و مرج در منطقه هستند. مثلث آمریکایی، اسرائیلی، سعودی منطقه را به صحنه هرج و مرج تبدیل کرده است».

این خبرگزاری در گزارش خود از این مراسم نوشت: «دهها هزار نفر از مردم ایران در راپیمایی ضداسرائیلی در سراسر این کشور شرکت کردند تا سالروز اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین را گرامی دارند. آنها شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند و پرچم اسرائیل را به آتش می‌کشیدند».

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی با تمرکز بر شعارهای «مرگ بر اسرائیل» راهپیمایی روز قدس در ایران را پوشش داد و نوشت: «راهپیمایی‌های ضداسرائیلی به منظور گرامیداشت روز قدس در پایتخت ایران از صبح روز جمعه آغاز شد و راهپیمایان با محکوم کردن اسرائیل حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند».

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز (در بخش عربی) خود با تیتر «راهپیمایی‌های بزرگ در ایران به مناسبت روز جهانی قدس»، نوشت: امروز جمعه، راهپیمایی‌های بزرگی برای بزرگداشت روز جهانی قدس و همبستگی با مردم فلسطین در شهرهای ایران برگزار شد.

اسپوتنیک عربی افزود: این راهپیمایی با حضور مسئولان بلندپایه ایران و شماری از سفرای کشورهای عربی و اسلامی در تهران برگزار شد.

شبکه المنار لبناندر وبسایت خود در گزارشی از راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام نوشت: در جمهوری اسلامی، راهپیمایی‌های بزرگی در صدها شهر ایران برگزار شد. در تهران مردم از مناطق مختلف پایتخت در ده مسیر به سمت میدان اقلاب در مرکز پایتخت جایی که نماز جمعه برگزار شد، حرکت کردند.

وبگاه «العهد» یمن نوشت: میلیون‌ها نفر از مردم ایران از اقشار مختلف، امروز جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند تا حمایت خود از قدس و ملت فلسطین را در مقابل اشغالگران نشان بدهند و تأکید کنند که مسئله فلسطین هنوز مسئله اصلی جهان اسلام است.

همچنین وبسایت خبری «یورونیوز عربی» در گزارشی از تظاهرات روز قدس در عراق نوشت که «بغداد، پایتخت عراق، برای بزرگداشت روز قدس، شاهد رژه‌های نظامی بود که شبه‌نظامیان شیعه موردحمایت ایران آن را اجرا کردند».

یورونیوز نوشت:‌ در این نمایش نظامی، پلاکاردها و تصاویری از رهبر سابق انقلاب ایران آیت الله [امام] خمینی [ره] و رهبر فعلی ایران آیةالله علی خامنه‌ی به نمایش در آمد و پرچم اسرائیل آتش زده شد.

به گفته یورونیوز، در این مراسم سران نظامی و شخصیت‌های دیپلماتیک در کنار احمد عقل سفیر فلسطین در عراق حضور یافتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top