تاریخ انتشار: شنبه 1397/03/19 - 17:31
کد خبر: 268511

تجمع امروز دانشجویان پزشکی مقابل وزارت بهداشت

درحال حاضر خواست جامعه پزشکی با توجه به بی تفاوتی مجلس شورای اسلامی از وزیر محترم بهداشت و درمان است تا با تشکیل کمیته ای برای یافتن راهکارهای پیش رو، در اسرع وقت جهت جلوگیری از تضییع حق پزشکانی که سالها برای آمادگی این آزمون تلاش کرده اند، قدم بردارند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا؛ جمعی از شرکت کنندگان آزمون دستیاری پزشکی 97 امروز در اعتراض به اعمال سهمیه 5 درصدی ایثارگران در آزمون دستیاری وزارت بهداشت در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمع کردند.

میثم رضایی فعال صنفی و از شرکت کنندگان این تجمع در گفت‌وگویی اظهار کرد: معترضین به اعمال سهمیه جدیدی که تحت عنوان ۵ درصدی ایثارگران در حال اجراست اما عملا موجب کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی پذیرش متقاضیان سهمیه آزاد میشود، اقدامات زیادی از جمله ملاقات های متعدد با مسوولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته اند که متاسفانه با توجه به نیاز دو سوم آرای مجلس برای بازنگری در قانون، راهگشا نبوده است.

وی ادامه داد: تصویب این قانون بی اعتمادی جامعه پزشکی را نسبت به قانون گذاران موجب شده، چرا که میان سایر آزمون ها از قبیل پذیرش کاردانی و آزمون پذیرش دستیار تخصصی و فوق تخصصی تفاوتی  نشده‌اند، مضافا بین فرزند شاهد و فرزند رزمنده با سابقه ۶ ماه جبهه هم برای بهره گیری از این سهمیه تمایزی وجود ندارد. حدنصاب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی به هیچ وجه شایستگی لازم برای یک پزشک جهت تحصیل در دوره تخصصی را نشان نمی‌دهد و این مورد باعث یأس و سرخوردگی جامعه پزشکی می‌شود.

تجمع امروز دانشجویان پزشکی مقابل وزارت بهداشت

این فعال صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: جامعه پزشکی اعمال این سهمیه جدید و بی ضابطه را بیش از همه ظلم به خانواده معزز شهدا میداند و به همین دلیل فرزندان شاهد در اعتراض به این موضوع همراه سایر داوطلبان هستند.

رضایی گفت:  درحال حاضر خواست جامعه پزشکی با توجه به بی تفاوتی مجلس شورای اسلامی از وزیر محترم بهداشت و درمان است تا با تشکیل کمیته ای برای یافتن راهکارهای پیش رو، در اسرع وقت جهت جلوگیری از تضییع حق پزشکانی که سالها برای آمادگی این آزمون تلاش کرده اند، قدم بردارند.

این دومین تجمعی است که طی سال جاری در اعتراض به اعمال سهمیه 5درصدی برای خانواده‌های ایثارگاران و جانبازان زیر 25 درصد از سوی داوطلبان و شرکت کنندگان آزمون دستیاری صورت می‌گیرد. هفته گذشته نیز تجمعی در مقابل دانشگاه علوم پزشکی تهران در اعتراض به این موضوع برگزار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top