تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/03/20 - 10:11
کد خبر: 268601

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

مسئولان جمهوری اسلامی منتظر وعده‌های بی‌زمان اروپا نمی‌مانند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین جمهوری اسلامی ایران منتظر وعده‌های بی‌زمان اروپا نمی‌مانند، زمان مذاکرات در حال اتمام است اگر اروپا این توانمندی را در خود می‌بیند که توافق هسته‌ای را حفظ کند باید تصمیم خود را صریح‌تر و سریع‌تر اعلام کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 20 خرداد 97)،‌گفت: پاسداشت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) و روز قدس با حضور پرشور ملت برگزار شد و عظمت اراده ملت را در پایبندی به راه امام و یکی از میراث گرانقدر صراط او که روز قدس است، به جهانیان نشان داد. از همت بلند ملت در این امور صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سالروز رحلت امام (ره) به خوبی عظمت مقام امام و اهمیت راه او را بیان داشتند که تأثیر سیره امام علی (ع) بود و توجه به آن نیاز امروز ایران است.

وی ادامه داد: مخصوصاً هشدارهای ایشان در مسئله هسته‌ای که برای مذاکرات با اروپا اهمیت بسزایی داشت و چه برای آمادگی در فعال شدن بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای این دستورات در این مقطع حساس بسیار به موقع و به قاعده بود و آقای دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با جدیت این دستورات را باید به انجام برساند و کمیسیون امنیت ملی پیگیری مستمر در جهت تحقق آن را داشته باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی روز گذشته برخی توهین‌ها به ایشان و برخی افراد دیگر شد که به هیچ وجه کار درستی نبود، آقای دکتر صالحی فردی دانشمند و مخلص و آگاه به مسائل هسته‌ای هستند که باید قدر ایشان را دانست و اصولاً توهین به هر کس در اینگونه مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نکته دیگر دوره‌گردی نخست‌وزیر پلید رژیم صهیونیستی در اروپا برای همراه کردن آنها با آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای است به نظر می‌رسد با ضربه خوردن تروریست‌ها در عراق و سوریه این رژیم ماجراجو به دنبال ایجاد بحران دیگری در منطقه است تا بر مشکلات داخلی و خارجی این رژیم سرپوش بگذارد.

وی افزود: قطعاً‌ ایران با تدبیر خواست ملت را دنبال می‌کند، اما این قدر روشن باشد که مسئولین جمهوری اسلامی ایران منتظر وعده‌های بی‌زمان اروپا نمی‌مانند. زمان مذاکرات در حال اتمام است اگر اروپا این توانمندی را در خود می‌بیند که توافق هسته‌ای را حفظ کند باید تصمیم خود را صریح‌تر و سریع‌تر اعلام کند در غیر اینصورت جمهوری اسلامی گام‌های بعدی را چه در زمینه هسته‌ای و چه مسائل دیگر برمی‌دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که لازم است دولت سریع‌تر تدبیر کند طراحی مدل بودجه‌ای متناسب با شرایط پیش‌رو است به نحوی که نیازهای اصلی کشور تأمین شود گرچه در این زمینه شورای هماهنگی اقتصادی باید گام‌های سریع‌تری بردارد اما کمیسیون برنامه و بودجه لازم است با نشست‌هایی با سازمان برنامه و بودجه سیمای روشنی از نحوه عمل دولت در شرایط جدید حاصل و اگر احتیاج به تغییراتی در قانون بودجه است آن را تدارک ببیند.

رئیس شورای مجلس اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا بسیار ژاژ و پریش در حوزه سیاست بود به نحوی که صدرالذیل مطالب وی تناسبی با یکدیگر نداشت. از یک طرف توهم‌آمیز تصمیمات اخیر آمریکا در منطقه را توصیف کرد که به نظر می‌رسد واقعیات صحنه سیاسی را با حالات دفعی روانی شعف‌انگیز تصنعی خلط کرده است که چندان محل توجه ما نیست و مانعی هم ندارد که در این خوش‌خیالی بماند.

وی در پایان گفت: مسئله این است که در همین حال که از تحریم‌های سنگین علیه ایران حرف می‌زنند مدعی ضرورت نوعی گفت‌وگوی جدید برای حل مسائل شده‌اند. اینقدر این سخنان ناشیانه بیان می‌شود که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا قلمرو سیاست را با چانه‌زنی‌های میدان تره‌بار عوضی گرفته است. وقتی وی توافق هسته‌ای را که بعد از چند سال مذاکره حاصل شده بدون توجه به تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای خود به راحتی زیر پا می‌گذارد چه توقعی دارد که در مقابل این ژاژ‌خواهی‌ها کسی به او توجه کند. دنیای سیاست محل مراودات و محاسبات عقلانی است نه رفتار بی‌نزاکت سیاسی و آمریکا مطمئن باشد ملت ایران در مقابل دشمنی‌های این کشور و صهیونیست‌ها با اراده قوی‌تر تحت رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب به راه خویش ادامه خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top