تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/03/20 - 10:56
کد خبر: 268613

دانشجویان در قبال لایحه جنجالی چه کردند؟

دیپلماسی پیامکی جواب داد؛ بررسی FATF تعلیق شد

دیپلماسی پیامکی جواب داد؛ بررسی FATF تعلیق شد

علاوه بر این، دانشجویان سراسر کشور در اقدامی تحت عنوان «#دیپلماسی_ پیامکی» از طریق تلفن همراه پیام‌هایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کردند و از آنها خواستند تا از تصویب FATF خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(FATF) را به حالت تعلیق درآورده و حداقل به مدت دو ماه آن را به تعویق انداختند. هرچند غلامرضا تاج‌گردون دلیل این اقدام مجلس را روشن شدن نتیجه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با اروپا دانسته است اما به نظر می‌رسد اعتراضات و تجمعات دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در این تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس بی‌تاثیر نبوده است.

دانشجویان عضو تشکل‌های مختلف دانشجویی در ماه‌های اخیر به روش‌های مختلفی اعم از تجمع، صدور بیانیه، راهپیمایی، ارسال نامه به مسئولان کشور و غیره نگرانی خود را بابت آسیب‌های تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(FATF) ابراز کرده بودند. این دانشجویان در روزهای اخیر، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و در جهت آگاه‌سازی مردم از پیامدهای تصویب FATF، با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی از نمایندگان مجلس خواستند که به لایحه مذکور رای منفی دهند.(گزارش کامل را از اینجا بخوانید)

همچنین اعضای تشکل‌های دانشجویی در شامگاه شنبه 19 خردادماه و در آستانه جلسه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(FATF) در مجلس شورای اسلامی در اقدامی تحت عنوان «طوفان توییتری» در رابطه با تصویب FATF هشدار دادند.

علاوه بر این، دانشجویان سراسر کشور در اقدامی تحت عنوان «#دیپلماسی_ پیامکی» از طریق تلفن همراه پیام‌هایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کردند و از آنها خواستند تا از تصویب FATF خودداری کنند.

در ادامه قسمتی از واکنش‌های نمایندگان مجلس به پیامک‌های دانشجویان آمده است:

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم(FATF) بامداد امروز یکشنبه بیستم خردادماه در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در این تجمع که در حضور گسترده نیروهای پلیس برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی خواهان رای منفی و نهایتا عدم تصویب FATF شدند.(گزارش کامل را از اینجا بخوانید)

*گزارش از رضا حمزه دولابی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/03/20 - 12:07

دیدند، بعضی از رسانه ها، وضع را شلوغ کرده اند، فعلا این قسمت از فروش استقلال مملکت را مسکوت گذاشته اند تا آب ها از آسیاب بیفتد. قرار شده که با حاشیه سازی های بعدی، اذهان مردم را به سمت دیگری منحرف کنند و در غفلت رسانه ها و در فرصت مناسبی، بخشی دیگر از استقلال این مملکت را به آمریکا بفروشند و باز هم شعار مرگ بر آمریکا بدهند و برای مردم، جلوی دوربین مجلس، پرچم آمریکا بسوزانند.
پاسخ [1397/03/20 - 12:07]
1397/03/20 - 14:13

داداش! آنهایی که شعار مرگ بر آمریکا دادند همین اقلیت مخالف FATF هستند. چرا دوغ و دوشاب را یکی می کنی؟
1397/03/20 - 18:35

جواب داداش عزیزم:
همانهایی که FATF را تعلیق دو ماه می کنند، چرا آنرا رد نمی کنند؟ چرا در همان جلسه کذایی «پالرمو» تصویب می کنند؟
شما لطفا کنید، بنده نوازی فرموده و تحقیق کنید که افرادی که به «پالرمو» رای مثبت داده اند، چه نمایندگانی هستند. تحقیق کنید و در این سایت منتشر کنیدکه چرا FATF را فقط تعلیق کرده اند و آنرا رد نکرده اند. اگر بعد از تحقیق، بعضی از آنهایی که شعار مرگ بر آمریکا می دهند و پرچم آنرا جلوی دوربین برای بنده و شما می سوزانند، جزو همین رای مثبت به «تعلیق» (و نه رد آن) و تصویب «پالرمو» نبودند، بنده نصیحت شما را با جان و دل قبول می کنم.
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top