تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/22 - 17:13
کد خبر: 268972

گلایه داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد از حذف برخی رشته‌ها

دانشجویان داوطلب رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما که در یک سال اخیر برای قبولی در کنکور وقت و زندگی خود را گذاشته‌اند، اکنون با تجمع مقابل وزارت علوم خواستار بازگرداندن رشته‌های حذف‌شده از سوی معاون آموزشی وزیر علوم هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از فارس؛ از صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه صدا و سیما در اعتراض به حذف رشته‌های مقطع ارشد دانشگاه از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تجمع مقابل این وزارتخانه اعتراض کردند.

در حاشیه این تجمع اعتراضی امیر زارعی که با رتبه 54 مجوز انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما را پیدا کرده، به خبرنگار فارس،‌گفت: من با معدل 18 در رشته کارگردانی تلویزیون از دانشگاه صدا و سیما فارغ‌التحصیل شدم  و اکنون امکان انتخاب رشته علوم ارتباطات در مقطع ارشد را ندارم.

زارعی با اشاره به اینکه «مجتبی نیاسری» معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با دانشگاه صدا و سیما در یک بازی لج و لجبازی قرار گرفته است، افزود: با وجود اینکه وزیر علوم دستور داده تا رشته‌های دانشگاه صدا و سیما بازگردد اما معاون وزیر تبعیت نمی‌کند.

وی افزود: واقعیت این است که ما یکسال از وقت ارزشمند و جوانی خود را گذاشتیم تا برای این رشته‌های حذف شده درس بخوانیم و کنکور بدهیم اما در یک تصمیم یک‌شَبه دانشگاه صدا و سیما از رشته‌های مهمی همچون مدیریت رسانه، ارتباطات و مهندسی مخابرات که مربوط به حوزه ماهواره‌ها است، محروم شده است.

این دانشجوی صدا و سیما خطاب به معاون وزیر علوم گفت: شما گفته‌اید که از دانشگاه صدا و سیما بَدتان می‌آید و سوالم این است که اگر فرزند خودتان چنین شرایطی داشت آیا باز هم لجبازی می‌کردید؟

وی گفت:‌ تقاضای من از مسئولان دانشگاه این است که رشته‌های حذف شده را به دانشگاه صدا و سیما بازگردانند چرا که زحمات یک ساله ما و برنامه‌ریزی‌های ما برای آینده کاملاً به هدر خواهد رفت. البته این را هم بگویم که معاون وزیر علوم می‌خواهد تا دانشگاه صدا و سیما حذف شود و قطعا این تفکرات سیاسی به اعتماد مردم نسبت به کابینه دولت روحانی ضربه خواهد زد.

این دانشجوی ممتاز از وزیر علوم تحقیقات و فناوری خواست تا با ادامه حضور معاون آموزشی خود با سرنوشت دانشجویان بازی نکند.

زارعی در عین حال تأکید کرد: پدر و مادر من که در شهرستان هستند با زحمت فراوان و کشاورزی پول تحصیل مرا پرداخت می‌کنند اما مسئولان وزارت علوم تمام زحمات من و خانواده‌های ما را به هدر داده است.

به گزارش فارس، دانشجویان حاضر در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار استعفای معاون آموزشی وزیر علوم و بازگرداندن رشته‌های باقیمانده حذف شده دانشگاه صدا و سیما هستند.

در میان این تجمع‌کنندگان دانشجوی دیگری به نام سیدحبیب حسینی که خود را نماینده داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد معرفی می‌کند، با اشاره به اینکه خودم دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستم، گفت: سال گذشته رشته‌های دانشگاه صدا و سیما به طور کامل در دفترچه سازمان سنجش وجود داشت اما در سال جاری 9 رشته از رشته‌های دانشگاه حذف و متأسفانه تنها 6 رشته بازگردانده شده است.

وی  افزود: مصوبه‌ای از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال شده مبنی بر اینکه دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی باید زیر نظر وزارت علوم باشند در حالی که وزارت علوم با استناد به این مصوبه رشته‌های دانشگاه را حذف کرده است، اما سازمان امور اداری و استخدامی که مسئولیتش بر عهده آقای انصاری است در نامه‌ای به وزارت علوم از مستثنی بودن این بخشنامه نسبت به دانشگاه صدا و سیما تأکید کرده است.

حسینی تأکید کرد:‌ دانشگاه صدا و سیما از شمول این بخشنامه خارج شد و تنها دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی باید به وزارت علوم منتقل شوند و به این ترتیب دانشگاه صنعت آب و تهران و صنعت نفت به زیر نظر وزارت علوم منتقل شدند.

وی گفت: وزیر علوم در پی نامه‌ سازمان امور استخدامی و اداری از معاون خود خواست تا رشته‌های دانشگاه صدا و سیما را باز گرداند.

این دانشجوی مقطع ارشد دانشگاه صدا و سیما تأکید کرد: تا کنون 6 رشته بازگشته اما سه رشته مهم همچنان بلاتکلیف مانده و دانشجویان مقطع کارشناسی که داوطلب کارشناسی ارشد هستند معطل تصمیم یک‌شَبه معاون وزیر علوم شده‌اند. بنابر این می‌توان گفت که مخالفت معاون وزیر علوم با بازگرداندن سه رشته باقیمانده منشأ قانونی ندارد و در واقع غیرقانونی است.

در میان تجمع‌کنندگان احمد شیرزادیان که دانش‌آموخته روزنامه‌نگاری از دانشگاه صدا و سیما است با اشاره به اینکه تصمیم یک‌شَبه وزارت علوم در حذف رشته‌های صدا و سیما در روند پذیرش دانشجویان و حتی ذهنیت دانشجویان مقاطع ارشد این رشته‌ها اخلال ایجاد کرده است و برنامه‌های دانشجویان ارشد را با چالش روبه‌رو می‌کند.

وی گفت: بنده با رتبه 13 در کنکور کارشناسی و رتبه 704 رشته مترجمی زبان کارشناسی ارشد به دانشگاه صدا و سیما آمدم و اگر رشته‌های باقیمانده بازگردانده نشود، در برنامه درسی و آینده ما خلل جدی ایجاد خواهد شد.

کمیل صدوقی دیگر دانشجوی معترض  حاضر در میان تجمع‌کنندگان است که درباره حذف رشته‌های دانشگاه صدا و سیما به خبرنگار فارس گفت:‌بنده نماینده شورای صنفی دانشگاه صدا و سیما نیز هستم و از طرف داوطلبین کارشناسی ارشد نیز مأمور شده‌ام تا اعتراضات آنان را به گوش مسئولان وزارت علوم برسانم.

وی گفت:‌دانشجویان کارشناسی یکسال برنامه‌ریزی درسی کرده‌اند تا در رشته‌های اعلامی دانشگاه در مقاطع ارشد ادامه تحصیل بدهند اما در یک تصمیم یکباره و در یک هفته اخیر رشته‌ها حذف شدند.

صدوقی گفت:‌اگر رشته‌های دانشگاه صدا و سیما غیرقانونی است پس چرا 6 رشته از سوی وزارت علوم بازگردانده شده است؟ اما اگر قانونی است چرا تمام رشته‌ها را باز نمی‌گردانند و سه رشته همچنان بلاتکلیف است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون هیچکس برای پاسخگویی به محل تجمع‌کنندگان نیامده است،‌گفت: آقای شریعتی‌نیاسر حاضر نشده که رشته‌ها را بازگرداند اما ما تا زمانی که تکلیف‌مان مشخص شود اینجا می‌مانیم.

این دانشجوی دانشگاه صدا و سیما به مکاتبه رئیس سازمان امور استخدامی و اداری با وزیر علوم اشاره کرد و گفت: در این مکاتبه مشخص شد که آقای شریعتی به صورت غیرقانونی رشته‌ها را حذف کرده است.

در میان تجمع‌کنندگان آقای محمد اویسی خود را دبیر سابق انجمن علمی ارتباطات رسانه دانشگاه صدا و سیما معرفی می‌کند و درباره خواسته‌های خود از مسئولان وزارت علوم تأکید کرد: حذف رشته‌های دانشگاه صدا و سیما به صورت یک‌شبه اتفاق افتاده در حالی که دانشجویان یک سال وقت و زندگی خود را گذاشته‌اند تا با رتبه‌های بسیار خوب و تک‌رقمی در مقاطع ارشد ادامه تحصیل دهند.

وی گفت:بنده با رتبه 7 در رشته مدیریت رسانه مشغول تحصیل هستم و انتخاب اول من هم تحصیل در این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین رسانه کشور بود؛ دانشگاه صدا و سیما به عنوان اولویت اول دانشجویان برای تحصیل است و در این باره وقت زیادی گذاشته‌اند اما مسئولان در یک تصمیم یک‌شبه و بدون اطلاع قبلی موجب تشویش اذهان دانشجویان شده‌اند.

اویسی تأکید کرد: زمانی که دانشکده تبدیل به دانشگاه شد انتظار این بود که به لحاظ علمی ارتقاء پیدا کند اما نه تنها استقلال این دانشگاه از بین رفت بلکه فشارهایی از سوی مسئولان وزارت علوم به مسئولان دانشگاه وارد شده است؛ صحبت اصلی ما این است که اگر دعواهای سیاسی دارید چرا باید دانشجویان قربانی اسیری این دعواها باشند و آینده‌شان به خطر بیفتد.

وی گفت: وزارت علوم که متعلق به دانشجویان است اجازه ورود به بنده که دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما هستم را نمی‌دهد سوال من این است که وزارت علوم متعلق به چه کسانی است که مانع از ورود دانشجویان می‌شوند؛ مسئولان حراست مانع ورود دانشجویان شده و اجازه صحبت با مسئولان را نمی‌دهند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صدا و سیما تأکید کرد: اگر درب وزارتخانه را به روی ما باز نمی‌کنند حداقل آقای شریعتی بیاید و پاسخگوی ما باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top