تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/23 - 12:31
کد خبر: 269080

سرگردانی دانشجویان در ایام امتحانات

دانشجویان دانشگاه صداوسیما چندماهی است که با خرابی سامانه جامع گلستان با مشکلات عدیده‌ای به خصوص در ایام آغازین امتحانات روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، با پایان روز‌های بهاری کلاس‌های دانشگاهیان یک به یک به انتهای خود رسیدند تا دانشجویان در فرصت باقیمانده بهار و شروع تابستان خود را برای امتحانات یک ترم تحصیلی آماده کنند.

علیرغم تمام استرس‌ها و اضطراب‌هایی که دانشجویان برای ایام امتحان دارند کوچکترین موضوع از سمت خانواده‌ها یا حتی دانشگاه تمرکز و آمادگی آن‌ها را برهم می‌زند، مثل به وجود آمدن تعطیلی‌های اجباری یا دسترسی نداشتن به کارت امتحان و غیره.

سیستم جامع گلستان، دقیقا همان مسئله‌ای است که چندوقتی ذهن دانشجویان برخی دانشگاه‌های کشور را در این ایام امتحان درگیر کرده است.

از آنجایی که تمام اطلاعات ثبت‌نامی و تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در این سامانه وجود دارد و دانشجویان فقط از آن طریق می‌توانند به ثبت‌نام، انتخاب واحد، درخواست‌های تحصیلی، دریافت کارت امتحان و ... بپردازند، بروز یک مشکل کوچک در این سامانه از جانب دانشگاه می‌تواند عواقب سختی را برای دانشجویان به ارمغان آورد و حتی در برنامه‌ریزی‌ها و کار‌های دانشگاه اخلال وارد کند.

درباره همین مسئله دانشجویان زیادی از دانشگاه صداوسیما با خبرگزاری دانشجو تماس گرفتند و خواستار شفافیت علت خرابی و رفع مشکل سیستم جامع گلستان دانشگاه خود شدند. گویا دو ماهی است که سامانه این دانشگاه با مشکل مواجه شده و دانشجویان اصلا امکان ورود به این سامانه را ندارند، درحقیقت این مشکل باعث شده تا آن‌ها در این ایام نتوانند علاوه بر به ثمر رساندن مرحله ارزشیابی اساتید، به اطلاعات امتحانات پایان‌ترم خود دسترسی داشته باشند و حتی کارت ورود به جلسه امتحان را هم دریافت کنند.

حاشیه خرابی سامانه گلستان دانشگاه صداوسیما و سرگردانی دانشجویان در ایام امتحانات

حاشیه خرابی سامانه گلستان دانشگاه صداوسیما و سرگردانی دانشجویان در ایام امتحانات

این موارد در حالی است که امتحانات دانشجویان دانشگاه صداوسیما به زودی و طی روز‌های آینده آغاز می‌شود.

ضمن صحبت با یکی از دانشجویان این دانشگاه با خبر شدیم که وقتی دانشجویان اعتراض خود را نسبت به این مسئله به مسئلان دانشکده‌ها و دانشگاه عنوان کرده‌اند ابتدا با پاسخ‌های متنوعی بعنوان دلیل خرابی و امید به اصلاح آن در امروز و فردا روبه‌رو شده‌اند، اما با نزدیک شدن به ایام امتحانات و جدی شدن موضوع مسئولان با تلاش تمام برای اصلاح سامانه اقدام کرده‌اند که البته هنوز خرابی سامانه جامع گلستان دانشگاه پابرجاست و مشکل دانشجویان حل نشده است.

حاشیه خرابی سامانه گلستان دانشگاه صداوسیما و سرگردانی دانشجویان در ایام امتحانات

با جود این مشکل و عدم حل آن، مسئولان دانشکده‌ها در تلاش هستند تا با اطلاع‌رسانی در کانال‌های فضای مجازی دانشگاه به تمامی دانشجویان زمان امتحانات و پایان کلاس‌ها را اعلام کنند به گونه‌ای که شب گذشته طی پیامی در یکی از همین کانال‌های فضای مجازی بیان شد به دلیل مشکل به وجود آمده در قسمتی از مرکز داده‌های اینترنتی دانشگاه، دسترسی به سایت‌های دانشگاه صداوسیما تا اطلاع ثانوی فقط از داخل ساختمان و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه امکان‌پذیر است.

حاشیه خرابی سامانه گلستان دانشگاه صداوسیما و سرگردانی دانشجویان در ایام امتحانات/ گلستانی که تبدیل به جهنم شد! منتشر نشود

این موضوع در حالی است که کلاس‌های دانشگاه به اتمام رسیده و دانشجویان در فرصت باقیمانده تا شروع امتحانات دیگر به دانشگاه نمی‌رود گاه حتی برخی از دانشجویان شهرستانی در تعطیلی بین پایان ترم تحصیلی و شروع امتحانات به شهرستان محل سکونت خود می‌روند و دیگر تا شروع امتحانات امکان سفر به تهران و رفتن به دانشگاه برای دریافت کارت ورود به جلسه را ندارند.

به امید آنکه مشکلات این چنینی در سطح دانشگاه‌ها به طور جدی‌تر و با سرعت عملکرد بالاتری رفع شود تا نیرو‌ها و جوانان دانشگاهی ما با خیالی آسوده و تمرکزی بیشتر از ایام امتحانات استقبال کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top