تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/23 - 18:52
کد خبر: 269130

دانستنی‌های سفر به صربستان

از ماه می تا سپتامبر دمای هوا ملایم و زمان خوبی برای سفر می باشد و می توان گفت فصل شلوغ سفر به صربستان می باشد. اگر با هوای گرم مشکلی ندارید می توانید در ماه های جولای و آگوست به این کشور سفر کنید که خلوت تر می باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کشور صربستان کشوری کوچک در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان می باشد. پایتخت این کشور بلگراد می باشد که شهری منحصر به فرد و  پر از جاذبه های طبیعی و گردشگری می باشد. با وجود اینکه این کشور اروپایی می باشد اما سفر به آن برای شما هزینه زیادی ندارد.

با توجه به زیبایی این کشور و ارزان بودن هزینه ها این سفر برای شما سفری ویژه و به یادماندی خواهد شد. شما برای رفتن به این کشور نیازی به ویزا ندارید.همچنین می توانید اخبار و اطلاعات تورها مانند تور استانبول و همچنین تور ترکیه را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

آب و هوا
صربستان به دلیل وجود روخانه ای که یک سوم کشور را فرا گرفته است کشوری سر سبزو حاصلخیز می باشد. این کشور دارای دشت های وسیع و حاصلخیز می باشد به همین دلیل کشاورزی در آن پر رونق و یکی از مراکز تولیدات کشاورزی منطقه می باشد. آب و هوای صربستان در تابستان گرم و در زمستان بسیار سرد می باشد. ماه می ماه بارش باران است که با فرا رسیدن ماه جولای و آگوست از میزان آن کاسته می شود. بیشتر بخوانید: تور تایلند

بهترین زمان سفر به صربستان
از ماه می تا سپتامبر دمای هوا ملایم و زمان خوبی برای سفر می باشد و می توان گفت فصل شلوغ سفر به صربستان می باشد. اگر با هوای گرم مشکلی ندارید می توانید در ماه های جولای و آگوست به این کشور سفر کنید که خلوت تر می باشد.   

از جاذبه های گردشگری صربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

برج آوالا
این برج یک برج مخابراتی به ارتفاع 5/204 متر بلندترین برج در منطقه بالکان می باشد. در سال 1991 در  اثر بمباران این برج آسیب دید که پس از بازسازی در سالهای 2006 تا 2010 مجدد بزگشایی شد. این برج یکی از جاذبه های توریسیتی شهر بلگراد است. از بالای این برج منظره ای عالی از نمای شهر را می توانید مشاهده کنید.

دانستنی‌های سفر به صربستان

کلیسای جامع سنت مارک
کلیسای جامع سنت مارک یکی از بزرگترین کلیساهای صربستان واقع در شهر بلگراد می باشد. این کلیسا دارای دو گنبد اصلی و سه گنبد کوچک می باشد. رنگ این گنبدها آبی است و بر روی هر کدام از آنها صلیبی قرار گرفته است. در این کلیسا مجسمه ی موزایکی مارک مقدس و مجسمه های تزئینی دیگر را می توان مشاهده کرد.

دانستنی‌های سفر به صربستان

در کشور صربستان هر ساله جشنواره هایی برگزار می شود که  به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

جشنواره موسیقی بلگراد

همه ساله در ماه اکتبر این جشنواره که یکی از بهترین جشنواره های موسیقی اروپاست. این جشنواره که قدیمی ترین جشنواره ی صربستان می باشد به مدت 15 روز برگزار می شود.

جشنواره  Nišville

این جشنواره که جشنواره ی جاز می باشد مدت 40 سال است که برگزار می گردد. محل برگزاری این جشنواره در قلعه ی نیس می باشد که قدمت آن به قرن 18 میلادی باز می گردد. مدت برگزاری این  جشنواره 4 روز می باشد. در روزنامه گاردین از این جشنواره به عنوان 10 جشنواره برتر جاز اروپا یاد کرده است.

قلعه ی بلگراد

این قلعه از  جاذبه ها ی تاریخی شهر بلگراد می باشدکه امروزه تبدیل به موزه شده است. در این قلعه آثاری از دوران اپراتوری عثمانی و همچنین آثاری از قرون وسطی را می توان مشاهده کرد. قلعه بلگراد یک سازه دفاعی است که بر روی ارتفاعات ساخته شده است و مشرفت به رودخانه می باشد.

دانستنی‌های سفر به صربستان

شهر گلوباکGolubac))

شهر گلوباک بر روی  صخره ها پرشیب ساخته شده است. معماری این شهر بسیار با ابهت و افسانه ایست. قلعه ی گلوباتس بر روی تنگه ی دیرداپ (Djerdap)ساخته شده است. روخانه ی دانوب از داخل شهر کاملا قابل دیدن میباشد. همچنین اطلاعات اطلاعات مفیدی در مورد تور دبی و نیز تور ارمنستان  در سایت سفر باتو می توانید بخوانید.

دانستنی‌های سفر به صربستان

غذا
غذاهای صربستان عمدتاً از غذاهای اتریشی، ترکی، بلغاری و یونانی تاثیر گرفته است. چواپی،  کایماک، شنیتسل کاراجورج سارما را میتوان از جمله بهترین غذاهای صربستان نامید

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top