تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/03/24 - 00:24
کد خبر: 269149

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور:

برچسب زدن به دانشجویان، مصداق مواجهه ریاکارانه با آزادی بیان!

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور درباره حواشی پیامک‌های دانشجویان به نمایندگان مجلس، گفت: این اتفاق، مطالبه دانشجویان از نمایندگان شهر خود بوده و عجیب است عده‌ای چند پیامک را تاب نمی‌آورند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور درباره اظهارات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون پیامک‌های تهدیدآمیز دانشجویان درخصوص مخالفت با تصویب FATF، اظهار کرد: بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های انقلابی چند هفته‌ای بود که به صورت خاص درگیر موضوع FATF بودند و بیانیه‌ها و نامه‌های مختلفی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر کردند و موضوع را پیگیری می‌کردند.

وی افزود: صرفا بحث مطالبه کردن از نمایندگان مطرح نبود، اقدامات و مطالعات تخصصی پیرامون این موضوع در بسیج دانشجویی شکل گرفت، جزواتی آماده شد، بررسی‌ها میدانی انجام گرفت.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه جریانی که پیش آمد، اتفاق بسیار ساده و معمولی بود اما توسط نمایندگان مورد مبالغه قرار گرفت، گفت: دانشجویان از نمایندگان شهر خود، مطالبه‌ای داشتنند. تصور می‌کنم این حق و انتظار را داشته باشیم که از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کنیم با چنین چیزی که مسلما با منافع ملی ناسازگار است مخالفت کنند.

سلیمی در ادامه درباره مطالبی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت عنوان پیامک‌های تهدید آمیز از سوی دانشجویان مطرح کردند، گفت: این موجی که تحت عنوان «تهدید نمایندگان مجلس»، یا «تحت فشار گذاشتن نمایندگان» اتفاق افتاده به این دلیل است که جریانی در مجلس از اثرگذاری جنبش دانشجویی احساس خطر کرده یا احساس نمودند با این روند مطالبه‌گری اعمالشان تحت نظر بدنه نخبگانی از تشکل‌های دانشجویی است و باید پاسخگوی نحوه عملکردشان در مجلس باشند.

وی اضافه کرد: به نظر من عده‌ای از این روند احساس خطر نمودند و متوجه شدند که اگر این روند نهادینه شود و دانشجویان ازین پس پیگیر نوع عملکرد نمایندگان خود در استان‌ها باشند، برخی از اقداماتشان زمین‌ می‌ماند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: برخی نمایندگان مجلس برچسب‌ها و عنوان‌های شنیعی مانند سازمان‌دهی شده از طرف قاچاقچیان، بدهکاران بانکی به دانشجویان زدند، این گونه الفاظ از مصادیق ریاکارانه آقایان در مواجهه با آزادی بیان است.

سلیمی ادامه داد: برخی چند پیامک را تاب نمی‌آورند و اینگونه با اغراق و مبالغه، برچسب‌های امنیتی به افراد می‌زنند. حتی یکی از نمایندگان روز گذشته خواستار پیگیری وزارت اطلاعات شد.

وی گفت: اتفاق بسیار ساده‌ای رخ داده بود و قطعا هم این کار انجام شده است. شاید به علت گسترده‌ای این اتفاق، چند پیامک هم لحن مناسبی نداشته باشد که قطعا مورد تایید نیست اما اصل روند مورد تائید است و اتفاق افتاده و ازین به بعد نیز اتفاق خواهد افتاد و دانشجویان عملکرد نمایندگان خود را بیشتر تحت نظر خواهند داشت و از باب امر به معروف و نهی از منکر اگر مشکلی وجود داشته تلفنی، پیامکی یا حضوری حتما گوشزد خواهند کرد.

بسیج دانشجویی حرف تخصصی برای گفتن دارد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور درباره بحثی که برخی رسانه‌ها تحت عنوان خط گرفتن دانشجویان از نهادهای خاص مطرح کرده‌اند گفت: نام ببرند که دانشجویان از کدام نهاد خاص خط گرفته‌اند؟ بگویند این نهاد خاص کجاست؟ ما به عنوان تشکل بسیج دانشجویی که بیشترین دفتر را در سطح کشور داریم قرارگاه‌های تخصصی تشکیل داده‌ایم و لوایح این چنینی مانند برجام، FATF پالرمو و... را تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی در پایان افزود: ما در بسیج دانشجویی حرف تخصصی برای گفتن داریم از آقایانی که ما را به نهادهای خاص و قاجاقچیان می‌چسبانند دعوت کرده بودیم و در حال حاضر هم دعوت می‌کنیم صحبت کنند، ادله خود را مطرح نمایند. ما حرف برای گفتن داریم این مطالبه کاملا تخصصی است و کورکورانه دنبال شخص یا جناحی راه افتادن نیست. برخی از نمایندگان که گاهی لفظ لوایح را هم نمی‌توانند به درستی بیان کنند از جای دیگری خط می‌گیرند و گرنه نوع مطالبات جنبش دانشجویی روشن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top