تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/28 - 12:22
کد خبر: 269590

آغاز برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان از ۹ تیر ماه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هشت هفته برای فعالیت های تابستانی پیش بینی شده است و یک هفته مربوط به ثبت نام و کلاس بندی است، اظهار کرد: آیین افتتاحیه از روز شنبه 9 تیرماه به صورت نمادین آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های دانش‌آموزی اوقات فراغت، اظهار کرد: برنامه‌های تابستانی را در 5 محور ارتباطی و بصیرتی، فرهنگی و هنری و فعالیت‌های اردویی و نشاط آور، مهارت‌های حرفه‌ای و توجه به اشتغال، اقتصادی و کارآفرینی و مهارت‌های ورزشی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال 95، تعداد 22 هزار و 477 پایگاه تابستانی داشتیم که 4 میلیون دانش آموز در آن شرکت کردند، گفت: در سال 96 حدود 31 هزار و 39 پایگاه تابستانی داشتیم که 4 میلیون و 200 هزار دانش آموز در آن شرکت کردند.

کاظمی ادامه داد:‌ پیش بینی ما این است که تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در سال جاری به 33 هزار مورد برسید و بتوانیم 5 میلیون دانش آموز را جذب کنیم.

وی درباره پایگاه‌های تابستانی، اضافه کرد: پایگاه‌ها شامل مدارس فعال و توانمند، کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای، بیش از 1200 کانون فرهنگی وتربیتی، 750 دالقرآن فعال و بیش از 300 اردوگاه در سطح کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: بخش های مختلف مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرفته تا کانون های ورزشی و اتحادیه انجمن های اسلامی برنامه های خود را ارائه کردند و در مجموع 88 برنامه کلی در 6 ساحت، 4 سطح و 5 محور کلان تدوین و به استان ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه هشت هفته برای فعالیت های تابستانی پیش بینی شده است و یک هفته مربوط به ثبت نام و کلاس بندی است، اظهار کرد: آیین افتتاحیه از روز شنبه 9 تیرماه به صورت نمادین آغاز می‌شود. همه مراحل پیش ثبت نام در سامانه اوقات فراغت به نشانی tabestan97.medu.ir در دسترس خانواده ها قرار گرفته و می‌توانند از جزئیات برنامه های پایگاه‌ها مطلع شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به برنامه‌های تابستانی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: معاونت پرورشی ۳۷ برنامه تدوین کرده است که ۱۷ برنامه آن ملی است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات نماز برای دانش‌آموزان با همکاری اوقاف، اردو برای دانش‌آموزان مناطق محروم، اردو هجرت و اردوی زیارت اولی‌‌ها اشاره کرد.

کاظمی با بیان اینکه اردوی راهیان نور برای ۱۰ هزار دانش‌آموز از دهم تیرماه آغاز می‌شود، افزود: برای کیفیت و کمیت این اردوها و ارتقای ضریب ایمنی آنها برنامه‌ریزی کردیم.

وی به برنامه پرسش مهر اضافه کرد: برگزاری ۱۸ دوره پرسش مهر دانش‌آموزی در برنامه‌ها را داریم که تاکنون مشارکت پنج میلیون دانش‌آموز و خانواده را شاهد بودیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره جشنواره گلدسته سرو، اظهار کرد: جشنواره گلدسته های سرو برای دعوت نماز را ویژه دانش‌آموزان برگزار می کنیم که ثبت‌نام آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه فرهنگی و پاتوق کتاب و کلاس آموزشی در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود، گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت ۱۱۰ هزار کانون درون و برون مدرسه ای داریم.

کاظمی درباره اردوهای دانش‌آموزی و امنیت اردوها، اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ اردو در طول سال تحصیلی با مجوز از مرکز کنترل سفرهای برون استانی برگزار شد که ۱۵۴۴ سفر با قطار،  ۳۳ سفر دریایی و ۲۲ هزار و ۷۱ سفر با اتوبوس انجام شد؛ از تعداد سفرها ۴۹۰۹ برون استانی و ۸۲۹۶ درون استانی هستند و به یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خدمت داده شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای ضریب امنیت اردوها از مهم ترین سیاست آموزش و پرورش با چهار برنامهه دنبال شد،  افزود: مرکز کنترل اردویی در کاهش حوادث اردویی موثر بود و بیش از ۳۰ درصد حوادث کاهش یافت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top