تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/28 - 19:29
کد خبر: 269637

درس خودباوری مجری شبکه ITV انگلیس به فردوسی‌پور

درس خودباوری مجری شبکه ITV انگلیس به فردوسی‌پور

و رونالدونت می‌گوید: «مطمئنی الان وقتشه؟ ما تا حالا این کار رو نکردیم، کلی آدم داره تماشامون می‌کنه. می‌تونی یه ضربه معمولی بزنی خیلی بد نمی‌شه، اصن آخرین بار کی تونستیم همچین توپی رو گل کنیم؟

به گزارس سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهار سال پیش مثل همین روزها تیم ملی ایران در جام جهانی رودر روی آرژانتین قرار گرفت و در حالی‌که پابه‌پای این تیم پرآوازه بازی می‌کرد و حتی چند موقعیت گل‌زنی داشت، عادل فردوسی‌‌پور گزارشگر بازی در یک موضع گیری قابل تامل گفت: کاش هر چه زودتر بازی تمام شود!

گمان می‌رفت فردوسی‌پور در طی این چهار سال تفکرش تغییر کرده باشد اما گویا نه تنها محافظه‌کارتر، که خودباخته‌تر هم شده است.

عکس العمل او وقتی که ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شده بود فراموش ناکردنی است. درحالی که ترس تمام وجود وی را گرفته بود می گفت: «وای، وای، وای...چرا؟... می تونیم همین الان برنامه را تمام کنیم و خداحافظی کنیم!»

اما ماجرا به همین جا هم ختم نشد. در بازی تیم ملی در برابر مراکش وقتی‌ در دقایق ابتدایی بازی، تیم ایران تحت فشار زیاد مراکشی‌ها قرار گرفته بود- که با توجه به عدم بازی‌های تدارکاتی کافی و دوری از جو ورزشگاه، قابل پیش‌بینی بود- او، در همان دقیقه دهم آرزو کرد که ای کاش همین حالا داور سوت پایان را بزند تا به زعم خودش، ایران نبازد‌!

ذهنیت او درست برعکس کسانی است که تلاش دارند تا شگفتی آفرین و قهرمان ساز شوند. چند روز پیش کریس رونالدو و قبل از نخستین بازی تیم ملی پرتغال در جام جهانی، کلیپی را در اینستاگرام‌اش منتشر کرد درباره بهترین گلی که تابه‌حال زده، کریس می‌گوید: «ارتفاع توپ خیلی زیاد بود، با خودم گفتم شاید نتونم توپ رو بزنم، اما با خودم گفتم که تلاش‌ام رو می‌کنم، همیشه ذهنیت مثبتی دارم.»

لحظه‌ای بعد دیالوگی خیالی مابین رونالدو و رونالدونت (ور منفی رونالدو) را در لحظه همان گل می‌بینیم، جایی که رونالدو به توپ بالای سرش نگاه می‌کند و می‌گوید:
«همونی که می‌خواستیم، این لحظه‌ی ماست.»

و رونالدونت می‌گوید: «مطمئنی الان وقتشه؟ ما تا حالا این کار رو نکردیم، کلی آدم داره تماشامون می‌کنه. می‌تونی یه ضربه معمولی بزنی خیلی بد نمی‌شه، اصن آخرین بار کی تونستیم همچین توپی رو گل کنیم؟
و رونالدو با چهره‌ای مصمم می‌گه: «همین الان»!
و بلند می‌شود و آن برگردان شاهکار و تماشایی را می‌زند. و انتهای کلیپ جمله همیشگی رونالدوست:believe, just do it.

این گزارشگر انگلیسی می گوید: «فقط به این فکر کنید که ایرانی ها چه مشکلاتی را پشت سر گذاشتند، آنها به خاطر تحریم ها نتوانستند بازی های دوستانه خوبی را برنامه ریزی و برگزار کنند.آنها اجازه نداشتند از کفش های شرکت نایک استفاده کنند، لباس تیم ملی ایران تنها کیت فوتبال بین تیم های حاضر در جام جهانی است که نمی شود آنها را خرید.... کفش نداریم اصلا مشکلی نیست. ایران باید شرایط سختی را می گذراند که به این بازی ها برسد اما اینجا موفق شد. ایرانی ها در اولین بازی کولاک کردند و با یک گل در دقایق پایانی موفق شدند بعد از بیست سال دوباره در جام جهانی پیروزی کسب کنند.»

حالا عملکرد و صحبت های فردوسی پور را با گزارشگر شبکه ITV انگلیس مقایسه کنید که به محدودیت های فراوان دشمنان ایران اشاره می کند که نتوانسته مانع موفقیت های ایرانی ها شود. گویا هر دو گزارشگر واقعیات را گزارش می کنند. اما یکی با خودباختگی واقعیات را توصیف میکند و دیگری با علم به تاثیر خودباوری در پیروزی یک ملت.

* منبع: رجا نیوز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top