تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/03/28 - 23:08
کد خبر: 269638

طرح ولایت دانشجویی برگزار می‌شود

در راستای ﺿﺮورت تحکیم بنیان­ های اندیشه ­ای دانشجویان مؤمن انقلابی سراسر کشور دوره طرح ولایت دانشجویی کشوری در دو بازه زمانی ۲۰ روزه در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، نظر به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی نسبت به تقویت بنیه فکری دانشجویان مؤمن انقلابی در کارزار اندیشه‌ای امروز و هجمه بیش از پیش اندیشه های بیگانه، فراگیری اندیشه اسلامی در میان آحاد جوانان و دانشجویان ایران اسلامی یک ضرورت انکارنشدنی است.

از آنجا که اسلام ناب مبتنی بر قرائت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه عصاره و خمیرمایه انقلاب اسلامی ایران را شکل می دهد، به منظور شناخت مبانی نظری انقلاب اسلامی، آشنایی با منظومه فکری اعتقادی اسلام اهمیت مضاعف دارد.

از این رو طرح ولایت در راستای ﺿﺮوت تحکیم بنیان های اندیشه ای دانشجویان مؤمن انقلابی سراسر کشور و حضور فعال و اثرگذار در میدان جنگ فکری فرهنگی امروز، با محتوایی کارآمد و متناسب با نیازهای امروز جوانان در سنگر دانشگاه، طراحی و برگزار می گردد.

در اﯾﻦ دوره ﺑﺎ اﺗﮑﺎل ﺑﻪ ذات ﻟﺎﯾﺰال اﻟﻬﯽ و ﻋﻨﺎﯾﺎت ﺧﺎﺻﻪ ﺣﻀﺮت علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد مقدس به مدت ۴۰ روز ﺑﺮای ﺟﻤﻌﯽ از برادران و خواهران دانشجوی بسیجی مقطع کارشناسی با بهره گیری از اساتید فاضل و برجسته کشور ﺑﺮﮔﺰار ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

سرفصل های آﻣﻮزﺷﯽ این دوره در دو ﺑﺨﺶ ﺑﺮای اراﺋﻪ آﻣﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺨﺶ اول در عرصه اندیشه ای، با هدف تقویت بنیه فکری اعتقادی دانشجویان بسیجی، ﺷﺎﻣﻞ مباحث اعتقادی با محوریت مبانی اندیشه اسلامی در راستای انسان شناسی، معرفت شناسی، خدا شناسی، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق و فلسفه سیاست و مباحث بصیرتی سیاسی در راستای شناخت ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دشمنان داخلی و خارجی آن می شود.

ﺑﺨﺶ دوم نیز در عرصه مهارتی، با هدف تقویت فعالیت تشکیلات بسیج دانشجویی و ارتقاء توان تشکیلاتی نیروی انسانی آن، شامل مباحث تشکیلات اسلامی و مدیریت جهادی در سه ساحت خود، خانواده و تشکیلات بوده که با توجه به تفاوت نقش ­های مرد و زن در زندگی، میزان مباحث مهارتی در عرصه تشکیلات در دوره برادران بیشتراز دوره خواهران و میزان مباحث مهارتی در عرصه خانواده در دوره خواهران بیش از دوره برادران خواهد بود.

این دوره به منظور تحقق سیر آموزشی و تربیتی خود، با بهره گیری از قالب های متنوع همچون کلاس، مباحثه، مطالعه و کارگاه های عملی با محوریت ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی در دو بازه ۳۱ تیر الی ۱۹ مردادماه و ۲۷ مرداد الی ۱۵ شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس ﺑﺮﮔﺰار ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

با توجه به هدف گذاری انتخاب هدفمند مخاطبان از طریق گزینش، این امر به نحو مقتضی صورت می­گیرد تا بتوان بیشترین اثرگذاری و کارآمدی را از دوره توقع داشت.

ثبت نام دوره از دو طریق مجازی (پایگاه اطلاع رسانی طرح ولایت دانشجویی کشور به آدرس www.bq-network.ir و  حضوری (حوزه های بسیج دانشجویی کشور) انجام می شود.

حضور در این دوره برای عموم دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد سراسر کشور در مقطع کارشناسی امکان پذیر است. هماهنگی های بیشتر و پاسخ به سؤالات احتمالی از طریق تماس با شماره ۰۹۱۰۷۸۰۸۷۲۹- ۸۸۳۸۱۵۶۰-۰۲۱ صورت می گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top