تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/29 - 08:06
کد خبر: 269663

آمریکا به دنبال فروش «معامله قرن» به کشورهای منطقه

«جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا و داماد وی طی چند روز آینده با بسته‌ پیشنهادات و طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی به ارزش صدها میلیون دلار به منطقه سفر می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «جرد کوشنر» داماد ترامپ در راستای تلاش برای اعلام طرح ابتکاری ترامپ در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تا چند روز آینده به چند کشور منطقه از جمله اردن و قطر سفر می‌کند.

خبرگزاری عمون اردن در گزارشی تحت عنوان «فروش معامله قرن به کشورهای منطقه در ازای سرمایه‌گذاری و پیشنهادات اقتصادی به ارزش صدها میلیون دلار» نوشت که کوشنر طی روزهای آینده با بسته پیشنهادات و طرح‌های اقتصادی به ارزش صدها میلیون دلار مربوط به عمران و آبادانی غزه و سیناء، به اردن و چند کشور منطقه سفر می‌کند.

طبق این گزارش، سفر کوشنر به منطقه در راستای بازاریابی «معامله قرن» و تلاش واشنگتن برای به رسمیت شناختن کرانه باختری و قدس به عنوان مناطق اسرائیلی است و اینکه دولت فلسطین تنها منحصر به نوار غزه و بخشی از سیناء باشد.

«جیسون گرینبلات» فرستاده ترامپ در غرب آسیا نیز کوشنر را در سفر به اردن و قطر و دیگر کشورهای منطقه همراهی خواهد کرد.

به گفته یک مقام مسئول آمریکا، کاخ سفید که قدس را به عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است، این سفر کوشنر را فرصتی برای بررسی وضعیت نوار غزه و مرحله آیت تلاش‌های مربوط به تحقق صلح و همچنین گوش فرا دادن به مواضع رهبران منطقه در خصوص برخی مسائل اختلافی در طرح ابتکاری ترامپ می‌داند.

«معامله قرن» طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل منازعه فلسطینی و اسرائیلی از طریق مجبور کردن فلسطینیان به امتیازدهی از جمله درباره شهر قدس اشغالی و زمینه‌سازی برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از برخی منابع اسرائیلی و عربی نوشت که دولت ترامپ از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌خواهد که یک میلیارد دلار در نوار غزه با هدف آرام کردن اوضاع امنیتی این منطقه و فراهم کردن زمینه اعلام معامله قرن، سرمایه‌گذاری کنند.

این روزنامه افزود که کوشنر و گرینبلات در سفر دوره‌ای به منطقه که شامل عربستان، قطر، مصر، اردن و فلسطین اشغالی است، این درخواست را در دیدار با رهبران کشورهای عربی مطرح خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، دولت آمریکا برای متقاعد کردن این کشورها به سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰۰ میلیون یا یک میلیارد دلار در غزه با هدف اجرای پروژه‌های اقتصادی بلند مدت تلاش خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که کوشنر و گرینبلات با هدف بررسی اوضاع غزه و بازاریابی طرح صلح آمریکا این هفته به منطقه سفر می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top