تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/30 - 11:34
کد خبر: 269834

عضو کمیسیون قضایی مجلس از پشت پرده فضاسازی‌ها پیرامون اعدام محمد ثلاث می‌گوید:

ثلاث، بهانه‌ای برای تشدید فشارهای حقوق بشری علیه ایران

ثلاث، بهانه‌ای برای تشدید فشارهای حقوق بشری علیه ایران

هیچ رسانه ای حق ندارد در جنگ رسانه ای و روانی ای که امروز پیرامون جانیان حادثه خیابان پاسداران علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ارکان این نظام صورت می گیرد شرکت کرده و به آن دامن بزند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اجرای حکم اعدام محمد ثلاث، کسی که در اغتشاشات بهمن ماه خیابان پاسداران، سه تن از عوامل نیروی انتظامی رابه شهادت رساند، موجی از واکنش ها را در رسانه های داخلی و خارجی به همراه داشت. در این میان برخی این اقدام را شتاب زده قلمداد کردند و حتی مدعی شدند که بررسی های لازم در این رابطه به طور کامل انجام نشده. برخی نیز مثل همیشه مدعی شدند اعترافات او در شرایط عادی نبوده و عده ای هم پا را فراتر گذاشتند و اساسا جنایت صورت گرفته به دست ثلاث را از اساسا منکر شدند.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره به فضاسازیهای مسموم صورت گرفته در خصوص اعدام این محکوم امنیتی گفت: این قبیل فضاسازی ها اتفاق جدیدی نیست و همواره در مقاطع گوناگون با هدف تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه مطرح بوده.

وی ادامه داد: اقدامات انقلابی دستگاه قضا در برخورد با دانه درشت ها ازسویی و گروه های معارض ازسوی دیگر برخی را در داخل و خارج به این واداشته که اینگونه قوه قضائیه را آماج حملات خود قرار دهند و به اقدامات صحیح و قانونی این مجموعه که در آنها همه رسیدگی ها در چارچوب مقررات قانونی، قانون مجازات اسلامی و آئین دادرسی انجام می شود خدشه وارد آورند.

پورمختار افزود: ماجرای محمد ثلاث هم از همین قاعده تبعیت می کند. این موضوع کاملا سیاسی است. از این جهت که دراویش و این فرقه منحرفی که مدت های مدید در خیابان پاسداران تجمع و مزاحمت داشتند و برای مردم مشکلاتی را ایجاد می کردند مورد حمایت معاندین و دشمنان قرار داشتند. لذا وقتی این اتفاق افتاد و این فرد آن جنایت را علیه نیروهای خدوم نیروی انتظامی مرتکب شد باز هم از او حمایت کردند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رویه، رویه روشنی است از این جهت که بخواهند رفتارهای قوه قضائیه و فراتر از آن جمهوری اسلامی را در جهت حفظ امنیت و آرامش مورد مناقشه قرار دهند و بر همه اقدامات در این راستا بتازند. جریان معارض بیش از هرچیز با چنین اقداماتی به حمایت خود از فرقه های ضاله و منحرف دامن میزند. راجع به این اتفاقات نیز همین رویه در حال  دنبال شدن است.

وی با بیان آنکه قوه قضائیه کار خود را به درستی و با رعایت عدالت و رسیدگی های قانونی مقتضی انجام داده  گفت: ما از رسانه های مغرض داخلی و خارجی توقعی غیر از این نداریم اما قوه قضائیه باید اطلاع رسانی دقیق تری در مواردی از این دست انجام دهد و واقعیات از جمله اعترافات این فرد و شهادت شهود و مجموعه عواملی که مجرم بودن او را اثبات می کند را در رسانه ها و صدا و سیما منعکس نماید.

پورمختار ادامه داد: کاری که محمد ثلاث کرد موارد مشابه زیادی در غرب داشته و در موارد متعددی فردی سوار بر یک خودرو چندین نفر را زیر گرفته و به کشتن داده. در همین راستا عمدتا رسانه های غربی اقداماتی ازاین دست را عملیات تروریستی قلمداد کرده و عامل جنایت را یک تروریست می خوانند. این در حالی است تکرار همین مورد در ایران با مظلوم نمایی گسترده همان رسانه ها درباره فرد جانی مواجه می شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: این نشان دهنده رفتارهای دوگانه غربی ها نسبت به موضوعاتی از این دست بوده و عدم واکنش نسبت به مجموعه حوادث تروریستی ای که در کشورهای اسلامی از جمله ایران صورت می گیرد را نشان می دهد. کمااینکه هر اتفاق تروریستی ای که در این کشورها اتفاق بیفتد آنها چشمان خود را بسته و با سکوت از کنار آن می گذرند ولی در کشورهای غربی کوچکترین اتفاق را بر نمی تابند و به سرعت واکنش نشان می دهند.

وی با بیان آنکه رویکرد این رسانه ها به استاندارد های دوگانه و رفتارهای تبعیض آمیز غربی ها نسبت به کشور های اسلامی بر می گردد در تبیین علت تبعیت برخی از رسانه های داخلی از این خط رسانه ای گفت: آنها خواسته یا خواسته همسوی جریانات خارجی هستند و با دشمنان همراهی می کنند. هرچند چهره واقعی آنها در سال های پس از انقلاب روشن شده و در شرایط امروز نیز متأسفانه شاهد آن هستیم که این عده همان راه دشمن را طی می کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر پایه این واقعیت ضروری است که با این دسته نیز برخورد مقتضی صورت گیرد؛ چرا که به هر صورت هیچ رسانه ای حق ندارد در جنگ رسانه ای و روانی که امروز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ارکان این نظام صورت می گیرد شرکت کرده و به آن دامن بزند.

وی این فضا سازی ها را گامی جهت بسترسازی برای فشارهای حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته و گفت: دشمنان در این راستا از هر بهانه ای استفاده نموده و تبیغ می کنند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود تا بتوانند با پرونده سازی علیه ایران، آن را به شورای حقوق بشر سازمان ملل برده و با صدور بیانیه و قطعنامه نظام را تحت فشار قرار بدهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top