تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/30 - 15:37
کد خبر: 269860

راهنمای خرید تلویزیون برای جام‌جهانی

راهنمای خرید تلویزیون برای جام‌جهانی

بعد از چندین سال که تلویزیون بدون تحولی چشمگیر طی کرد، اکنون به دوران طلایی خود رسیده است؛ دورانی که در آن فناوری‌های پیشرفته قدیمی به اوج خود رسیده‌اند و از طرفی فناوری‌های جدیدی روی تلویزیون‌ها عرضه شده‌‌اند که تجربه کاملا متفاوتی برای شما رقم خواهند زد. اگر برای خرید تلویزیون تاکنون دست دست کرده‌اید، حتی به بهانه جام‌جهانی هم که شده، زمان آن است که سراغ مدل‌های جدید بروید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نگران پیچیدگی‌های خرید تلویزیون نباشید، راهنمای جمع و جوری آماده کرده‌ایم که شما را سریعا به هدف‌تان خواهد رساند.

الان زمان خریدن تلویزیون هست یا نه؟
مثل بیشتر فناوری‌ها تلویزیون‌ها هم سالانه با فناوری‌های جدید به بازار می‌آیند. یعنی اگر صبر کنید احتمالا سال آینده گزینه‌های بسیار بهتری روبه‌روی شما قرار خواهند گرفت که فناوری‌های قابل توجهی خواهند داشت. ولی در بازار تلویزیون نیز مانند بازار گوشی‌های همراه هر چند سال یک بار شاهد موجی از فناوری‌های جدید هستیم که بازی را کاملا عوض می‌کنند. اکنون بازار تلویزیون در چنین حالتی قرار دارد. بسیار از فناوری‌های قبلی به اوج خود رسیده‌اند و به علاوه فناوری‌هایی به این بازار آمده‌‌اند که واقعا تجربه بصری متفاوتی خلق می‌کنند. از قابلیت‌های متنوع HDR گرفته تا فناوری‌های صوتی و تصویری خاص هر برند که قرار است شما را به معنای واقعی کلمه در تصویر غرق کنند. به علاوه بسیاری از تلویزیون‌ها با سیستم‌عامل‌های خاص خود از فناوری‌های نسل آینده نیز پشتیبانی کرده و درنهایت با یک آپدیت، نگرانی شما از قدیمی شدن تلویزیون را برطرف می‌کنند. به همین خاطر و البته با توجه به نزدیک شدن جام‌جهانی اکنون یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید تلویزیون است. زمانی که بهتر است حساسیت‌های خود را کنار گذاشته و با هزینه‌ای بیشتر از معمول، برای سال‌های سال بار خود را بسته و در حق خود یک لطف بزرگ کنید. لطفی با سایز بالای 65 اینچ که قرار است دنیای متفاوتی را برای شما به نمایش بگذارد.

بی‌خیال عددهای گیج‌کننده و مشخصات اضافی شوید
هنگام خرید تلویزیون حتما متوجه نوار باریک کنار صفحه شده‌‌اید؛ نواری رنگارنگ که قابلیت‌های بی‌شمار تلویزیون را در چشم شما فرو می‌کند تا به خرید آن مجاب شوید. حتی بسیاری از افراد برای چند سال برچسب کنار تلویزیون را نگه می‌دارند تا علاوه‌بر خودشان دیگران نیز از مشخصات تلویزیون باخبر شوند. در حقیقت غیر از اندازه تلویزیون که معمولا در بالای برچسب ذکر شده، بقیه مشخصات تقریبا به درد شما نمی‌خورد. این برچسب برای تمایز تلویزیون‌ها از یکدیگر مناسب است، ولی اگر فکر کرده‌اید که هرچه اعداد بزرگ‌تر و مشخصات بیشتری ذکر شده باشد پس تلویزیون بهتر است، در گمراهی آشکار به سر می‌برید. به علاوه بسیاری از مزیت‌ها برای خالی نبودن عریضه نوشته شده‌اند. در این بین اصلا به عدد کنتراست توجهی نشان ندهید. چراکه هر شرکتی روش سنجش خود را داشته و همه هم به قول خودشان بهترین هستند.

حتی اگر در آپارتمان هستید، 65 اینچ بگیرید
معمولا برای اتاق خواب و محیط کوچک سایز 40 اینچی و برای هال و محیط‌های بزرگ سایز 55 تا 65 اینچ پیشنهاد می‌شود؛ ولی در حقیقت خارج از قابلیت‌هایی مثل 4K، HDR و ویژگی‌های هوشمند، بهترین نوع پول خرج کردن، ریختن آن به پای سایز تلویزیون است. مسلما وقتی نظر کسانی که با اختلاف قیمت کمی به سراغ سایز کوچک‌تر رفته‌اند، بپرسید حتما ندامت را در چشمان‌شان خواهید دید. اگر می‌خواهید تلویزیون به مرکز سرگرمی در خانه شما تبدیل شود و همه را دور خود جمع کند، حتما بزرگ‌ترین سایزی را که می‌توانید بگیرید. مگر اینکه به خاطر فضای محدود به خریدن سایز کوچک‌تری شوید. از ما می‌شنوید کوتاه نیامده و وسایل اضافی را دور ریخته یا تغییر دکوراسیون دهید تا بزرگ‌ترین سایز ممکن در خانه شما جای بگیرد.

4K و HDR را فراموش نکنید
تلویزیون‌هایی که از وضوح نمایش 4K بهره می‌برند معمولا به اسم UHD هم شناخته می‌شوند. این تلویزیون‌ها نسبت به کیفیت تصویر 1080 از چهار برابر تعداد پیکسل بیشتری بهره می‌برند. هرچند روی کاغذ این عدد بسیار بزرگ به نظر می‌رسد ولی در عمل تشخیص میزان وضوح تصویر آنها نسبت به تلویزیون‌های نسل قبل HDTV کمی سخت است. از طرفی ساختن صفحه نمایش 4K برای تولیدکنندگان راحت شده و به‌خاطر همین قیمت خیلی کمتری نسبت به قبل دارند. در ایران می‌توانید با حدود سه میلیون تومان مدل 4K تهیه کنید. به علاوه فناوری HDTV به‌زودی از خط تولید حذف شده و در اصل یک فناوری سوخته و قدیمی را به منزل برده‌اید.

بیشتر تلویزیون‌های 4K از قابلیت HDR‌ نیز پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت باعث می‌شود طیف رنگی وسیع‌تر شده و کنتراست بیشتری را شاهد باشید. با داشتن این قابلیت برخلاف داستان 4K، به احتمال خیلی زیاد متوجه تغییر در تصویر می‌شوید. حال اینکه این تغییر چقدر است بستگی به مدل تلویزیون شما دارد. حتی ممکن است با وجود بعضی مشخصات سخت‌افزاری ضعیف اصلا نتوانید آن را مشاهده کنید، ولی در هر صورت نیاز به محتوای تصویری HDR برای دیدن آن دارید و فکر نکنید هر تصویری که به نمایش دربیاید کیفیت متفاوتی نشان شما خواهد داد. فعلا محتوای فراگیری وجود ندارد، ولی اگر کمی آینده‌نگر باشید و یکی دو سالی صبر کنید به‌وفور آن را مشاهده خواهید کرد. خلاصه اینکه اگر خسیس نباشید حتما مدل 4K گیرتان می‌آید. چه بهتر که HDR هم پشتیبانی کند تا خیال‌تان برای چند سال آینده راحت باشد.

فروشنده‌ها چگونه ممکن است فریب‌تان دهند؟
تلویزیون هوشمند
بعضی فروشنده‌ها سعی می‌کنند با بزرگ کردن هوشمندی تلویزیون آن را با ارزش‌تر جلوه دهند. هوشمندی چیز پیچیده‌ای نیست. در اصل سیستم‌عاملی روی تلویزیون نصب شده تا بتوانید به شبکه‌های پخش آنلاین و تعدادی از نرم‌افزارها دسترسی داشته باشید. یادتان باشد تقریبا همه تلویزیون‌های بازار هوشمند هستند و هر تلویزیونی که می‌خرید، چه بخواهید و چه نخواهید، از این اپلیکیشن‌ها بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش خمیده
در حقیقت این قابلیت تنها برای نشان دادن توانایی شرکت‌ها برای ساختن صفحه‌نمایش خمیده بود و بس! به‌خاطر رقابت برای اثبات توانایی، همه شرکت‌ها این ترند را دنبال کرده و مدل‌های خمیده به بازار فرستادند. در تبلیغات گفتند باعث غوطه‌وری بیشتر شما در تصویر می‌شود ولی بعد از یک ماه تجربه متوجه می‌شوید غیر از زیبایی و محدود کردن زاویه دید هیچ فایده دیگری ندارد! به نظر ما این قابلیت ارزش پول خرج کردن را ندارد.

باریکی تلویزیون
تلویزیون‌ها کم‌کم در راه تبدیل شدن به دکور خانه هستند. به‌خاطر همین شرکت‌ها به سمت ساخت تلویزیون‌هایی بسیار باریک و با ظرافت کرده‌اند. به‌عنوان مثال تلویزیون جدید ال‌جی تنها سه میلی‌متر ضخامت دارد. پیشنهاد ما این است که سراغ مدل‌های خیلی باریک به‌خصوص با صفحه نمایش LED یا LCD نروید. خارج از آنکه پول بیشتری برای تنها چند میلی‌متر می‌دهید، طبق نظرات کاربران بعضی از این تلویزیون‌ها، بعد از مدتی یکنواختی تصویر را از دست داده یا با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top