تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/03/31 - 15:46
کد خبر: 269948

تحلیل یک خبرگزاری درباره بازی آزمون

سردار اما این بار در آزمونی بزرگ همچون جام جهانی نه مقابل مراکش نه مقابل اسپانیا موفق به گلزنی نشد. در بازی اول این بازیکن طلایی ترین موقعیت ایران را در حالت تک به تک از دست داد و در بازی دوم هم اصلا توانایی های او در خط حمله آن هم در شرایطی که تیم ملی نیاز مبرم به گلزنی داشت به چشم نیامد

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل "ورزش سه"، سردار آزمون، همان مهاجمی که رسانه های خارجی طی سه سال گذشته توجه خاصی به او نشان دادند، همان گلزنی که با پیراهن روستوف روسیه در لیگ قهرمانان اروپا تعریف و تمجیدها را برانگیخت، پسر ترکمن فوتبال ایران که به عنوان آخرین خط خورده ایران از حضور در جام جهانی 2014 به عنوان پدیده جدید بازماند تا چند ماه بعد در جام ملت های آسیا 2015 استرالیا با گل های دیدنی اش استعداد خود را به رخ بکشد در روسیه دو بازی پرفراز و نشیب داشت تا بعد از شکست برابر لاروخا بغض او از انتقادات شکسته شود.

سردار ایرانی ها تنها با 23 سال سن تا قبل از آغاز جام جهانی در 33 بازی ملی موفق به 23 بار گلزنی شده بود، گل هایی یکی از یکی زیباتر و حساس تر که اوج این گل ها در جام ملت های آسیا استرالیا همین طور مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره کهن ثبت شد. عملکردی که او را با القابی همچون مسی ایران، ابراهیموویچ و ... مواجه کرد تا نگاه ها به این مهاجم همین طور انتظارات به طور چشمگیری بالا برود.

سردار اما این بار در آزمونی بزرگ همچون جام جهانی نه مقابل مراکش نه مقابل اسپانیا موفق به گلزنی نشد. در بازی اول این بازیکن طلایی ترین موقعیت ایران را در حالت تک به تک از دست داد و در بازی دوم هم اصلا توانایی های او در خط حمله آن هم در شرایطی که تیم ملی نیاز مبرم به گلزنی داشت به چشم نیامد چون هر گاه دقت می شد سردار یکی از ارکان تدافعی ایران بود تا ارکان تهاجمی.

البته این اتفاق برمی گشت به خواسته های فنی کی روش از شماره 20 ایران تا بلکه قدرت سرزنی او روی توپ های هوایی بتواند در جنگ های تن به تن در حملات پرشمار لاروخا تاثیرگذار باشد. بی انصافی است اگر بخواهیم بگوییم سردار آزمون در این حربه های تاکتیکی بد عمل کرد چون به غیر از یکی دو صحنه که اشتباه کرد در سایر موارد به خصوص روی نبردهای هوایی آزمون برنده این جنگ ها بود. البته این عادت طرفداران ایرانی است که در جریان بازی های بزرگ محو هیجانات شوند و واقعیت ها را نبینند درست مثل عملکردی که سردار در بازی با اسپانیا داشت.

اما انتقادات از سردار که اشک او را در کازان آرنا همان ورزشگاهی که او با پیراهن روبین در لیگ برتر روسیه به میدان می رود پرده از یک راز بزرگ برداشت، رازی که برمی گشت به تصمیمات هیجانی خود این بازیکن در قبول نکردن پیشنهادی رویایی در تابستان گذشته که می توانست تحولی شگرف در فوتبال مهاجم 23 ساله ایران رقم بزند. پاسخ منفی دادن به پیشنهاد لاتزیو و ماندن در روبین برای تجربه یک فصل پر از ناکامی تاثیراتش را این روزها کاملا نشان می دهد چون در امتداد یک فصل متوسط باشگاهی حالا سردار دیگر آن بازیکن کار در بیاور برای ایران نشان نداد.

چه بسا سردار آزمون به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران و قاره کهن نیاز به تحولی بزرگ در دوران حرفه ای داشته باشد تا به همان سرداری تبدیل شود که با گل های خود فتح های بزرگی برای ایران زمین رقم بزند و این تحول می توانست با کوچ به لاتزیو در سری A ایتالیا رقم بخورد. آزمون که حالا در پست خود با مدعیان بزرگی رقابت دارد مسلما خود به این نتیجه رسیده که باید دل از فوتبال روسیه و کاشفش قربان بردی اف بکند تا در تیمی جدید چالش بزرگ تری را پیش رو داشته باشد، چالشی که می تواند او را به فرم مطلوب دو فصل قبل برگرداند. روزهایی که سردار ایرانی ها لرزه بر اندام بزرگ ترین تیم های باشگاهی و مدافعان آنها می انداخت.

سردار این روزها در حالی در مذان انتقادات قرار گرفته است که با نگاهی به اتفاقات رخ داده می توان به جرات گفت خودش به اندازه کافی خودش را مجازات می کند. آزمون که بعد از بازی با مراکش همین طور اسپانیا به عنوان یکی از ملی پوشان فعال در فضای مجازی به خوبی در جریان انتقادات قرار گرفته بود دیشب در حالی اشک ریزان از کنار رفتن از تیم ملی صحبت کرد که نه تنها هیچ کدام از همان منتقدان بلکه هیچ کدام از فوتبالدوستان حاضر به دیدن این صحنه ها و صحبت ها از سردار آزمون نبودند چون همگان به این موضوع اشراف دارند که بازیکنی مثل او برای فوتبال ایران همچون یک الماس ارزشمند و کلیدی است. مهاجمی که اگر روی فرم باشد درست مثل سه سال گذشته انتخاب اول سرمربی تیم ملی در پست تک مهاجم خواهد بود تا به گلزن اول تاریخ فوتبال ملی ایران در یک دهه آینده تبدیل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top