تاریخ انتشار: جمعه 1397/04/01 - 02:38
کد خبر: 269960

کی روش: امیدوارم ایران و پرتغال صعود کنند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه ترجیح می‌دهد ایران و پرتغال از گروه دوم جام جهانی صعود کنند، گفت: اعتبار و پرستیژ پرتغال به این تیم کمک نمی‌کند که برابر ما پیروز شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، کارلوس کی روش درباره آخرین شرایط تیم ملی فوتبال ایران بعد از باخت به اسپانیا و احساس غرور مردم ایران گفت: برنده واقعی هواداران واقعی فوتبال ایران هستند. کسانی که همیشه پشت ایران هستند. هنوز رویاهای ما کاملا زنده هستند.

وی افزود: چند نفری بودند که نمی خواستند ما اینجا باشیم. اکثر کارشناسان حتی این حق را برایمان قائل نبودند که بخواهیم رویا داشته باشیم. خوشبختانه ثابت کردیم توانایی تبدیل این رویا به واقعیت را داریم و روحیه خوبی از خودمان نشان دادیم. فکر می کنم پسران من استحقاق یک تبریک را دارند. 

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: این یک لحظه خاص برای همه بازیکنان است ولی اینجا دلیلی برای جشن گرفتن نداریم. برعکس نتیجه بازی با مراکش و عملکردمان مقابل اسپانیا وظیفه ما را سنگین می کند. تمام تلاشمان را مقابل پرتغال انجام می دهیم.

کی روش درباره اینکه مردم از شرایط تیم ملی لذت می برند و برنامه هایش برای بازی با پرتغال تاکید کرد: تمام تلاشمان را کردیم. هنوز رویای ما کاملا زنده است. آرزویمان این است که مقابل پرتغال برنده باشیم و به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم.

وی که با برنامه ۲۰۱۸ صحبت می کرد، در خصوص مصدومیت احسان حاج صفی و سایر ملی پوشان تاکید کرد: متاسفانه چند نگرانی از بازیکنان داریم. این وظیفه ما است که این مسائل را حل کنیم. کادر پزشکی ما شبانه روز تلاش می کنند بازیکنان به دیدار با پرتغال برسند. در دقایق پایانی مجبور شدم تعویض های اجباری داشته باشم. شما هم درک می کنید که الان نمی توانم این مسائل را باز کنم. دوستان من در پرتغال دارند این برنامه را تماشا می کنند. بهترین بازیکنان ما در این مسابقه به میدان خواهند رفت. 

کی روش درباره وضعیت حاج صفی و دلیل بازی نکردن جهانبخش از ابتدای بازی با اسپانیا و اینکه آیا وی هم مصدومیت داشته است؟ گفت: خیر بخاطر محدودیت های فیزیکی بود. کادر پزشکی دارد تلاشش را می کند. امیدوارم تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. همانطور که گفتم الان زمان مناسبی برای بازکردن این مسائل نیست.

وی در خصوص اینکه چقدر برای ایران شانس قائل است که بتواند پرتغال را شکست بدهد؟ تصریح کرد: هیچ تیمی شکست ناپذیر و غیر قابل دسترس نیست. ما هم تمام تلاشمان را می کنیم تا نتیجه بگیریم. فلسفه ما این است آنجایی به تیم حریف ضربه بزنیم که دردشان بگیرد. هیچ تیمی در دنیا کامل نیست. شاید مالکیت تیم دست تیم حریف باشد ولی وقتی ما صاحب توپ شویم با ذهنیت مثبت کار را دنبال می کنیم. تمام بازی ها با نتیجه صفر - صفر شروع می شوند. عملکرد بازی قبل در بازی بعدی ما کمک نمی کند که پیروز شویم ولی اعتبار و پرستیژ پرتغال هم به آنها کمک نمی کند که پیروز شوند. تیمی پیروز می شود که در ۹۰ دقیقه بهتر باشد و مرتکب اشتباه نشود. 

کی روش ادامه داد: تمام کارشناسان بین المللی اذعان کردند نتیجه بازی با اسپانیا حق ایران نبود. ما به روسیه نیامده ایم که تفریح کنیم. کاملا جدی در جام جهانی حضور داریم. تمام کارشناسان و هواداران فوتبال جهان متوجه شدند که فوتبال ایران آمده است که برنده باشد. این بزرگترین دستاورد تیم ملی ما بوده است. چون قبل از شروع مسابقات حتی حق آرزو کردن به ما نمی دادند. الان تمام حریفان می دانند که توان شکست دادن آنها را داریم. این یک دستاورد بزرگ و به خاطر زحمات بازیکنانی است که دارند خاضعانه کارشان را با مسئولیت ادامه می دهند و کاملا به مسئولیت هایشان اشراف دارند. 

وی درباره تقابلش با رونالدو و اینکه آیا تیم ملی ایران می تواند باعث حذف این بازیکن از جام جهانی شود؟ تاکید کرد: در حال حاضر برای تیم ملی ایران کار می کنم. هر اتفاقی که برای تیم ملی پرتغال رخ بدهد بعد از صعود ما فرقی ندارد. ترجیح می دهم ایران و پرتغال صعود کنند. من فقط نگران تیم ملی ایران هستم. البته باید متوجه باشید که کار تیم ملی بسیار دشوار است. به بازیکنانم گفته ام با توقع اینکه کارمان ساده است به جام جهانی نیامده ایم. اگر توقع کار آسان داشتیم در ایران می ماندیم و بازی های داخلی انجام می دادیم. اگر می خواستیم کار راحتی پیدا کنیم در خانه می ماندیم و لیگ قهرمانان آسیا را با کمال احترام برگزار می کردیم! 

کی روش افزود: ما اینجا هستیم که پیشرفت کنیم. تنها راه پیشرفت این است که مسائل سخت را رد کنیم. این تنها راه ماست که تیم بهتر و بازیکنان بهتر داشته باشیم. همیشه جنگیده ام و سعی کردم بگویم اهمیت یک آماده سازی خوب چقدر زیاد است. وقتی آرژانتین مقابل کرواسی بازی می کند و شکست می خورد، باید بدانیم این یک تفریح ساده نیست. این فوتبال است.

وی در خصوص تمجید بازیکنان سابقش در تیم های اروپایی از او و همچنین اشاره آنها به سخت گیری های شدید کی روش، تصریح کرد: وقتی شما با افراد مختلف کار می کنید، مسئولیت شما این است که بهترین آنها را از وجودشان بیرون بکشید. آدم در زندگی راحتی را دوست دارد. گاهی مادران این روحیه را القا می کنند که در زندگی ما باید همه چیز راحت باشد. وقتی شما یک لیدر هستید باید القا کنید که مسائل ساده نیستند. در طول تمرینات و در رختکن سعی می کنم به جزئیات توجه داشته باشم. همیشه گفته ام زمانی که شما در زمین هستید باید هزار درصد توانتان را به کار ببرید چون وقتی بازی شروع شود باید لذت ببرید. ولی وقتی صحبت از تلاش است و می خواهید افراد کارشان را خوب انجام بدهند باید خواسته خود را از آنها بالا ببرید. ایمان دارم غیر ممکن ها از همینجا شروع می شود. وقتی این اتفاق رخ بدهد افراد به شما ایمان می آورد. دسترسی به کره ماه همینطور میسر شده است. این مسئله راجع به همه صدق می کند. 

کی روش درباره اینکه تیم ملی می تواند با میانگین سنی کمی که در بازی با اسپانیا داشت در جام ملتهای آسیا قهرمان شود، گفت: رویکرد ما به تلاشهای پشت پرده بر می گردد که شبانه روز انجام می شود. بخصوص وقتی بعضی افراد نگران تعطیلاتم هستند باید بگویم این از جمله کارهایی است که من انجام داده ام. مسئله اصلی این است که تیم ملی باید یک اصل پایه داشته باشد. این اصل این است؛ هیچکس صاحب پیراهن تیم ملی نیست. بازیکنان حق دارند لباس تیم ملی را بر تن کنند ولی کسی صاحب آن نیست. مهمترین مطلب این است که به صورت سیستماتیک مسیر سیستماتیک برای آماده سازی بازیکنان داشته باشید. باید همیشه بلوغ، تجربه و استعداد بازیکنانتان را در نظر بگیرید و بازیکنان بهتری از آنها بسازید. مهمترین و انفجاری ترین فاکتور برای موفقیت یک تیم شخصیت بازیکن است. 

وی اظهار کرد: با فرصت بیشتر، این بازیکنان جوان می توانستند باتجربه و بلوغ بیشتر پا به جام جهانی بگذارند. هیچ موقع دوست ندارم از تغییر نسل و انقلاب نسل صحبت کنم. همیشه کلمه ای که روی آن تاکید داشتم پیشرفت بوده است.

کی روش در پایان تاکید کرد: از این لحظه خاص استفاده می کنم. از بازیکنان و مربیان و مسئولانی که به ما کمک کردند تا به جام جهانی بیاییم؛ همینطور هواداران واقعی تیم ملی تشکر می کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top