تاریخ انتشار: جمعه 1397/04/01 - 09:45
کد خبر: 269979

نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم اجتماعی دانشگاه تهران به آملی لاریجانی؛

عزم اقناع افکار عمومی در ماجرای احکام صادره برای چند دانشجو وجود ندارد

عزم اقناع افکار عمومی در ماجرای احکام صادره برای چند دانشجو وجود ندارد

در شرایطی که می بایست فضای مناسب جهت درس و امتحان بر دانشگاه های کشور حاکم باشد، دانشجویان دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای ملتهب ناشی از احکام صادر شده برای برخی از دانشجویان به سر می برند اما به ظاهر قوه ی قضائیه هیچ گونه عزمی در راستای اقناع افکار عمومی در مورد عملکرد خود ندارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جریان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها بود که تجمع جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه در اعتراض به احکام صادر شده برای چند دانشجوی این دانشگاه از سوی قوع قضائیه خبر ساز شد. این تجمع ها که چند روزی به طول انجامید جمعی از تجمع کنندگان خواستار لغو امتحانات و تعدادی دیگر خواستار تجدید نظر قوه قضائیه در احکام صادر شده بودند. البته در این میان حواشی حضور چند دانشجو غیر دانشگاه تهرانی نیز مورد توجه قرار گرفت.

حالا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد. متن این نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه ی قضائیه
سلام علیکم؛

همانطور که احتمالا مستحضرید در روزهای اخیر انتشار خبر صدور احکام نسبتا سنگین در ارتباط با پرونده های مربوط به جریان های دی ماه برای جمعی از دانشجویان از جمله برخی دانشجویان دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران سبب بروز نارضایتی و به تبع آن برخی ناآرامی ها و اعتراض هایی در فضای دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران گردیده است.

دانشجویانِ عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان بخشی از بدنه ی انقلابی دانشگاه ضمن تاکید بر محکومیت هرنوع اقدام در راستای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که " قوه ی قضاییه باید از درون اصلاح شود" نکاتی را معروض می دارند.

:به نظر می رسد موضع گیری‌های متعدد قوه‌ی قضاییه نسبت به اعتراض ها، تجمع ها و نامه‌های ارسال شده به این قوه در سطح کشور، بیش از آنکه تحقق بخش آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد تضعیف کننده بوده است.

بیشتر بخوانید// گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از اعتراض تعدادی از دانشجویان به احکام قوه قضائیه

طبق اصل 156 قانون اساسی، قوه ی قضاییه‌ وظیفه احیای حقوق عامه، گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع را بر عهده دارد؛ اما تا چه اندازه در تحقق این تکلیف موفق عمل کرده است؟

رئیس محترم قوه قضاییه؛
 چگونه میشود که در دادگاه های کشور با کسانی که سبب ساز به تاراج رفتن ثروت این مرز وبوم شده و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ملت دریغ نورزیده اند ملاطفت میشود و یا آن جاسوسی که خیانتش امروز اظهر من الشمس شده تنها به 6 ماه حبس محکوم میگردد اما کارگر آق دره ای به جرم اعتراض به وضعیت معیشت خود مستحق شلاق شناخته میشود ، برای کامیون داری که به مسائل صنفی خود معترض است حکم بازداشت صادر میشود و دانشجویی که طبق آنچه در اختیار افکار عمومی قرار گرفته، درتجمعی شرکت کرده و تحت تاثیر فضای هیجانی چند شعار داده مستحق تحمل 8 سال حبس در بهترین سال های عمر خود شناخته میشود.

آقای آملی لاریجانی
 در شرایطی که می بایست فضای مناسب جهت درس و امتحان بر دانشگاه های کشور حاکم باشد، دانشجویان دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای ملتهب ناشی از احکام صادر شده برای برخی از دانشجویان به سر می برند اما به ظاهر قوه ی قضائیه هیچ گونه عزمی در راستای اقناع افکار عمومی در مورد عملکرد خود ندارد. مگر نه این است که قوه ی قضاییه باید مجموعه‌ای «نجات‌بخش، امیدبخش و آرامش‌بخش» باشد؟

بیشتر بخوانید// نمره کسی که در امتحانات شرکت نکند ۰.۵ است

حضرت آیت الله؛
وظیفه ی خود میدانیم که متذکر شویم ادامه ی روند عدم شفافیت در مجموعه ی تحت امر شما، عملکرد دستگاه قضا در مسائل مختلف از جمله صدور احکام سنگین برای دانشجویان را غیرقابل دفاع ساخته و سبب بروز تشنجات بیشتر در فضای دانشگاه و احتمالا در آینده ای نه چندان دور در فضای جامعه خواهد شد.

مطالبه مشخص و واضح ما دانشجویان در خصوص احکامی که اخیرا صادر شده، شفافیت دقیق و ارائه ی ادله ی مناسب جهت صدور چنین احکامی است.

باشد که در هر جایگاهی که در جمهوری اسلامی خدمت می‌کنیم مصداق آیه مبارکه «قوامین بالقسط» باشیم.

والسلام علیکم و رحمة الله
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران
بهار1397

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/04/01 - 14:48

مگر مجرم دانشجو خونش از بقیه مجرمان رنگینتر است؟ یک مشت دانشجوی الواط بی سواد و سه ترم مشروطی می خواهد از امتحان فرار کنند کشور را به آتش می کشند.
اگر وزارت علوم ما وزارت علوم بود و خودش مشکل نداشت فورا همه این دانشجویان را اخراج و از تحصیل محروم می کرد.
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top