تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/02 - 22:20
کد خبر: 270154

درگیری لفظی بین آخوندی و مقامات روسی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گویا وزیر راه اعتقادی به اجرایی شدن راه آهن گیلان و ارتباط تزانزیتی با روسیه ندارد و درگیری لفظی میان او و مقامات روسیه نیز رخ داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمود شکری عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رشت اظهار داشت: در سفری که اخیراً از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس به روسیه داشتیم متوجه شدیم که مقامات این کشور تمایل فراوانی برای ارتباط اقتصادی با ایران دارند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ترکیه در حال حاضر ۳۰ میلیارد دلار صادرات به کشور روسیه دارد ابراز داشت: صادرات سالانه ایران به روسیه فقط ۲ میلیارد دلار است.

شکری با تاکید بر لزوم افزایش صادرات به کشور روسیه خاطرنشان کرد: مقامات کشور روسیه بر این عقیده بودند که در زمان استاندار سابق گیلان ارتباط اقتصادی بیشتری میان این کشور و ایران وجود داشت و در حال حاضر تمایل به افزایش مجدد این ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه مقامات کشور روسیه علاقه بسیاری به ایجاد راه‌آهن در گیلان برای افزایش ترانزیت کالا و واردات کالای ایرانی به کشورشان دارند گفت: گویا وزیر راه اعتقادی به اجرایی شدن راه آهن گیلان و ارتباط تزانزیتی با روسیه ندارد و درگیری لفظی میان او و مقامات روسیه نیز رخ داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت کارخانه کاغذسازی گیلان تصریح کرد: این کارخانه نیاز به بهسازی دارد و متاسفانه مدیرانی که برای آن انتخاب می‌شوند ناکارآمد هستند.

شکری با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط اقتصادی با کشورهای آسیای میانه ابراز داشت: مقامات روسیه علاقه‌ای به ارتباط با کشور ترکیه ندارند و مایل هستند با کشور ایران ارتباط داشته باشند اما عدم صادرات ما به این کشور آن‌ها را ناچار به ارتباط با ترکیه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروزه هزینه حمل کالا در جهان بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار است خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها تمایل دارند تا کالاهای خود را از طریق کشور ایران ترانزیت کنند.

وی با بیان اینکه ترانزیت کالا از کشور ایران هزینه ترانزیت را برای سایر کشورها حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد گفت: ترانزیت کالا از مسیر ایران هزینه کالا را در جهان به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رساند که با محاسبه سود ۱۰ درصد، ۴۰ میلیارد دلار برای ایران درآمد دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top