تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/05 - 09:01
کد خبر: 270461

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه دمشق

رسانه‌ها از حمله موشکی جدید رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داده‌اند. خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه هر دو موشک را رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک دو موشک اسرائیلی اواخر ساعات روز دوشنبه به فرودگاه بین المللی دمشق اصابت کرده است.

اسپوتنیک افزود که نیروی هوایی اسرائیل در تلاش بود تا دو محموله هوایی ایران را که در فرودگاه بین المللی دمشق تخلیه شده بود هدف قرار دهد.

بر اساس این گزارش، انفجارهایی در این مکان روی داده و دفاع هوایی سوریه نیز به مقابله با موشک ها پرداخته است.

یک منبع میدانی به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با موشک‌های شلیک‌شده از داخل اراضی اشغالی مقابله کردند و توانستند یک موشک را بر فراز «مزارع الامل» در ریف شمالی القنیطره منهدم کنند و دومین موشک نیز بر فراز شهر «البعث» رهگیری و ساقط شد.

طبق اعلام این منبع، حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت ولی خسارت‌های مادی جزئی به جای گذاشته است.

خبرنگار العالم نیز گزارش داد که این دو موشک تنها خسارت های مالی و آتش سوزی به بار آورده اند و تلفات جانی به همراه نداشته است.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) نیز حملات موشکی اسرائیل به حومه فرودگاه بین‌المللی دمشق در نیمه‌شب گذشته را تایید کرد و متذکر شد که این حملات در چارچوب حمایت رژیم اسرائیل از گروه‌های تروریستی و بالا بردن روحیه تضعیف‌شده آنها در برابر پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه انجام شده است.

سانا افزود، اطلاعات و گزارش‌های میدانی وجود ارتباط مستحکم میان تروریست‌ها و رژیم دشمن اسرائیل را مورد تأکید قرار می‌دهد که به صورت مستقیم برای حمایت از این عناصر وارد عمل می‌‌شود؛ آن هم بعد از هر بار شکست آنها در مقابل یگان‌های ارتش، که به جنگ علیه تروریسم به منظور ریشه‌کن کردن نهایی آن از سوریه ادامه می‌دهد.

شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز هم در این‌باره گزارش داد که پس از سقوط دو فروند موشک اسرائیل به حومه فرودگاه بین‌المللی دمشق، صدای انفجارهایی در اطراف پایتخت سوریه شنیده شد.

«رامی عبدالرحمن» مدیر گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری، مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی انبار تسلیحات حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه را هدف قرار دادند.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ماه گذشته نیز چندین هدف در سوریه را مورد حمله قرار داده بود.

روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد  که یک موشک پاتریوت را به حریم هوایی سوریه برای هدف قرار دادن یک هواپیمای بدون سرنشین شلیک کرده که در حال نزدیک شدن به مرزهای فلسطین اشغالی بود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top