تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/05 - 12:53
کد خبر: 270507

استقرار گروه‌های دانشجویی کمیته امداد در پارک دانشگاه تهران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مجتمعی راه اندازی می‌شود که ۲۰ گروه ۳ تا ۵ نفره در آن تشکیل داده شوند و دانشجویان از ایده تا فرآیند کسب و کار در حوزه آی سی تی حمایت می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، صبح امروز عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد.

در این مراسم عبدالملکی با اشاره به اینکه کمیته امداد تمامی جوامع فقیر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: این کمیته صفر تا صد مسائل مربوط به جامعه فقیر کشور را دربر می‌گیرد و شناسایی آن‌ها را در اولویت قرار داده، اما یکی از حوزه‌های مهم کمیته امداد حوزه اشتغال است که می‌خواهیم در آن حضور پررنگ تری داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه مشاغل هنوز به صورت سنتی هستند و بخش قابل توجهی از این مشاغل می‌توانند به حوزه نوین و آی سی تی ورود پیدا کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد: ۷۰ هزار دانشجو و افراد تحصیلکرده تحت پوشش کمیته امداد هستند که تعداد زیادی از این دانشجویان عضو بنیاد ملی نخبگان نیز هستند و می‌خواهیم امکاناتی را فراهم کنیم تا این افراد به سمت کارآفرینی بروند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰۰ دانشجو از تعداد افراد تحت تکفل کمیته امداد می‌توانند وارد حوزه دانش بنیان شوند و در گام اول می‌خواهیم مجتمعی را با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران راه اندازی کنیم که ۲۰ گروه ۳ تا ۵ نفره در آن تشکیل داده شوند و از ایده تا فرآیند کسب و کار را در حوزه آی سی تی حمایت می‌کنیم.

عبدالملکی ادامه داد: برای این منظور از فضای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران این گروه‌ها استفاده می‌کنند چرا که در برنامه‌های کمیته امداد راه اندازی پارک علم و فناوری نیست و می‌خواهیم این کار برون سپاری شودو لذا از کمک پارک علم و فناوری استفاده می‌کنیم.

در ادامه این نشست عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توضیح داد: این پارک آمادگی پذیرایی از این ۲۰ گروه ۳ تا ۵ نفره را دارد تا بتواند پس از برنامه نویسی با تشکیل یک تیم مباحث مربوط به مارکتینگ را انجام دهند. مسئله اصلی ما در پارک طراحی شرکت نیست و بیشتر بازارمحور بودن ایده‌ها مدنظر است.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله این است که دانشجویان و صاحبان ایده بتوانند یک نقشه تجارتی داشته باشند و کمیته امداد هم با فراهم کردن سرمایه گذار می‌تواند از کار این دانشجویان حمایت کند، اما قرار نیست وامی به این گروه‌ها داده شود، ولی تا چگونگی رسیدن به یک محصول به این افراد کمک می‌کنیم.

زارعی ادامه داد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خدمات نوآوری، کارآفرینی و رشد را ارائه می‌دهد که خدمات نوآوری برای صاحبان ایده و یا حتی کسانی است که ایده ندارند، ولی پتانسیل ایده پردازی را دارند و می‌توانند با روشن شدن موتور ایده هایشان ایده‌های نوآورانه داشته باشند که در انتها به محصول خوب برسند فاز بعدی برای صاحبان ایده است تا بتوانند در معرض تشویق و تجارت باشند و در فاز سوم نیز شرکت‌ها می‌توانند حمایت مالی و تکنیکی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه‌های مختلفی در شهر‌هایی نظیر یزد، اصفهان، تبریز، گیلان، قم، ورامین و کیش دارد و می‌توانیم با کمک کمیته امداد این گروه‌ها را در بازه ۳ تا ۵ ساله در شعبه‌های سراسر کشور تشکیل دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top