تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/05 - 13:18
کد خبر: 270513

با تحریک برخی افراد؛

بخش‌هایی از بازار تهران امروز هم بسته ماند

در حالی که امروز قرار بود بازار تهران باز شود، اما به تحریک عده‌ای افراد امروز هم بخشی از بازار بسته ماند و کاسب‌هایی هم که مغازه‌های خود را باز کرده بودند، بر اساس تهدید همان افراد مجبور به بستن مغازه‌ها شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، درحالی‌که قرار بود بازار تهران امروز باز شود و رؤسای اتحادیه‌های اصناف قول باز شدن مغازه‌ها را داده بودند، اما بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس، بخش‌هایی از بازار تهران امروز تعطیل است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر در خیابان پانزده خرداد تهران عده‌ای تجمع کرده و مشغول سر دادن شعار هستند.

این گزارش می‌افزاید: نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان پانزده خرداد حضور دارند، اما گاهی برخی از شعاردهندگان اعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید: اکثریت مغازه‌های بازار بسته است و برخی از راه‌های ورودی هم در حال بسته شدن است.

خبرنگار فارس می‌افزاید، البته فضا در داخل بازار بزرگ تهران کاملا آرام است و اکثریت تنش‌ها و شعاردهندگان در خیابان پانزده خرداد تهران حضور دارند.

به گفته بازاریان این تجمعات به دلیل گرانی‌ها و رکود بازار است.

در حالی که مغازه‌داران در بازار حضور دارند، اما کرکره‌ها را پایین کشیده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: حدود نیم ساعت پیش مغازه‌های مقصود شاه باز بود و کسبه آماده فعالیت شدند، اما در ادامه با تنش‌های ایجاد شده در خیابان 15 خرداد ترجیح دادند، مغازه‌های خود را ببندند.

همچنین مغازه‌هایی که در خیابان ناصرخسرو تهران مشغول فعالیت روزانه بودند، در این لحظه که ساعت 11 و نیم صبح است بسته شدند، اما کسبه در مقابل مغازه‌های خود ایستاده‌اند و ظاهرا نگران هستند، برای اموال و دارایی‌شان اتفاقی نیفتد.

به گفته کسبه بازارچه ممکن است، تعداد اندکی از بازاریان در این جمع حضور داشته باشند، اما اغلب افرادی که اعتراض کننده هستند، برای بازاریان ناشناخته هستند.

این گزارش می‌افزاید: برخی کسبه می‌گویند مجبور هستیم که مغازه‌هایمان را ببندیم، وقتی مغازه کناری ما می‌بندد، ما هم ناچاریم ببندیم، آشوب گران در تجمع بازار برای بازاریان ناشناخته هستند

خبرنگار فارس از یکی از کسبه که در کنار مغازه بسته خود ایستاده است، دلیل این تجمعات را سؤال کرد که وی در پاسخ گفت: دلیل این تجمعات گرانی، نرخ ارز و این مسائلی است که رسانه‌ها می‌نویسند.

خبرنگار فارس از او پرسید که آیا شما این تجمع‌کنندگان را می‌شناسید و از اهالی بازار هستند؟ گفت: خیر،نمی‌شناسم، نه من و نه سایر بازاریان هم این افراد را نمی‌شناسیم.

وی در پاسخ به سؤال فارس که پرسید،پس نمی‌تواند دلیل این تجمعات گرانی یا رکود باشد،گفت: نمی‌دانم واقعا دلیل چیست، من که بازاری‌ام و گرانی را حس می‌کنم، رکود بازار را لمس می‌کنم و می‌بینم که نرخ ارز گران است و کاسبی کساد شده، اما در این تجمعات حضور نمی‌یابم، من هم نمی‌دانم، اینها چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند.

براساس گزارش خبرنگار فارس، خیابان 15خرداد فعلا شلوغ است،عده‌ای از مردم کنار مغازه‌ها ایستاده‌اند، عده‌ای در پیاده‌رو و نظاره‌گر هستند، گویا همه می‌خواهند بدانند که چه اتفاقی افتاده است.

این گزارش می‌افزاید، در این لحظه شعارهای تجمع‌کنندگان شنیده نمی‌شود و یگان‌های انتظامی بیشتری به منطقه اعزام شده‌اند.

پس از آنکه بازاریان تهران دیروز در اعتراض به رکود و گرانی ارز مغازه‌های خود را بستند، امروز نیز این روند ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش‌های رسیده از بازاریان حاضر در بازار تهران حاکی از آن است که از صبح امروز تعداد اندکی از مغازه‌داران در بازار زرگران، ساعت‌فروشان، بازار قیصریه، بازار پوشاک و سایر بخش‌های منتهی به مسجد بازار اقدام به باز کردن مغازه‌های خود کرده‌اند، اما مسئولان هر پاساژ اعلام کردند که زودتر مغازه‌های خود را ببندید. در عین حال با حضور پلیس ضدشورش در صحنه حضور دارد.

براساس مشاهدات خبرنگار فارس، برخی افراد، دوستان یا همراهان خود را برای حضور در این تجمعات دعوت می‌کنند، در حالی که برخی  از حضور امتناع می‌ورزند و می‌گویند ما حوصله حضور در این تجمعات را نداریم، اما بالاجبار از سوی آنها دعوت به حضور در تجمع می‌شوند.

به گزارش فارس، یگان ویژه هم سعی می‌کند با گفت‌وگو مردم را از محل متفرق کند. این وضعیت در حالی است که تعداد اندکی از مغازه‌ها در کوچه پس‌کوچه‌های خیابان پانزده خرداد باز هستند.

* اغذیه فروشی و روزنامه فروشی باز است
همچنین اغذیه‌فروشی‌ها، کیوسک‌های روزنامه‌فروشی و برخی از مغازه‌های دیگر هم باز هستند.

به گزارش فارس، ظاهرا در این لحظه بیشتر مردم طول و عرض خیابان را طی می‌‌کنند و بیشتر تردد مردم در این خیابان مشاهده می‌شود، تا اینکه اتفاق خاصی در حال وقوع باشد.

به گزارش فارس، حدود یک ساعت پیش عده‌ای شعار می‌دادند، الان در خیابان 15 خرداد آن افراد مشاهده نمی‌شوند.

* مغازه‌هایی که باز هستند
خبرنگار فارس در حال طی کردن خیابان 15 خرداد به سمت چهارراه خیام است، مشاهده می‌شود که در اینجا مغازه‌ها کاملاً باز هستند، بیشتر مغازه‌های این قسمت را خشکباری‌ها تشکیل می‌دهند. مردم هم در حال خرید روزانه خود هستند و تقریبا خیابان خیام در این سمت روند آرام همیشگی خود را طی می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top