تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/05 - 16:34
کد خبر: 270537

توقف بی‌سروصدا مایکروسافت از پشتیبانی ویندوز ۷

کاملا مشخص است که مایکروسافت تصمیم دارد با ترغیب بیشتر کاربران به‌استفاده از ویندوز 10 در کمترین زمان ممکن سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر را از دور خارج کند. حالا با توجه به آخرین گزارش‌های منتشر شده، غول فناوری دنیا کاملا بی‌سروصدا پشتیبانی از ویندوز 7 برای کامپیوترهای اینتل قدیمی‌تر را متوقف می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مایکروسافت تا پیش از این پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز ایکس را متوقف کرده بود و حالا در تدارک خاتمه دادن به پشتیبانی از ویندوز 7 تا سال 2020 میلادی است.

در حالی‌که، خیلی از کاربران امید دارند تا این روز دیرتر از راه برسد، اما مایکروسافت تصمیمات دیگری گرفته و از همین حالا توقف پشتیبانی از ویندوز 7 بر روی بعضی از پی‌سی‌هایی که دارای سخت‌افزارهای خاص یا قدیمی‌تر هستند را آغاز کرده است.

هنوز مایکروسافت به‌صورت رسمی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است، اما حقیقت این است که پشتیبانی از ویندوز 7 خیلی محدود و اندک شده و در واقع کاربران چاره‌ای جز ارتقای سیستم‌عامل دستگاه‌های خود ندارند.

غول فناوری دنیا متعهد شده تا سال 2020 میلادی بسته‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای این سیستم‌عامل را ارائه کند، اما طبق برخی از گزارش‌ها، بعضی از پی‌سی‌ها خیلی زودتر از موعد مورد بی‌مهری مایکروسافت قرار گرفته‌اند و از همین الان پشتیبانی از آن‌ها متوقف شده است.

اگر خاطرتان باشد در به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس که برای ویندوز 7 منتشر شد مشکلی وجود داشت که اجازه نصب آن بر روی پردازنده‌هایی که از SSE2 پشتیبانی نمی‌کردند را نمی‌داد.

در عمل، با توجه به‌این محدودیت و عدم تلاش مایکروسافت برای رفع این مشکل در به‌روزرسانی‌های بعدی، استفاده از ویندوز 7 روی ماشین‌های قدیمی‌تر با مشکل مواجه شده به‌ویژه دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های اینتل پنتیوم III استفاده می‌کنند.

مایکروسافت از کاربران این دستگاه‌ها خواسته تا برای نصب بسته‌های امنیتی این شرکت پردازنده سیستم را به‌مدلی ارتقاء دهند که از SSE2 پشتیبانی کند یا این‌که آن ماشین‌ها را مجازی‌سازی کنند.

معلوم نیست چرا مایکروسافت قصد رفع این مشکل را ندارد، اما از زمان انتشار ویندوز 10، این شرکت تصمیم داشت تا به‌هر نحو ممکن کاربران خود را مجاب به استفاده از نسخه جدید ویندوز کند. شاید عدم رفع مشکل ذکر شده روش نامحسوس آن‌ها برای ملزم کردن کاربران به استفاده از ویندوز 10 باشد.

منبع: techviral.net

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top