تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/07 - 12:53
کد خبر: 270796

تسلیت به آقای مهدوی کیا؛ آلمان هم حذف شد

بنیان تفکری که خیال می‌کند فوتبال از اساس وابسته به برنامه‌ریزی و نظم و خرج کردن است و آلمان هم با این چیز‌ها موفق بوده اشتباه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان نیوز، درست بعد از مساوی با پرتغال و حذف حسرت‌بار ایران که با همه انتقادات دفاع آهنینی جلوی تیم‌های بزرگ بست، فردوسی‌پور به مهدوی‌کیا تریبون داده بود تا کلیشه‌های سه دهه پیش درباره نظم و برنامه‌ریزی را تکرار کند، دائم اسم آلمان را بیاورد و در واقع دکان و دستگاه خودشان را تبلیغ کند.

این حرف‌های تکراری نشانه حقارت تاریخی ما و احساس ضعف‌مان جلوی کشور‌های پیشرفته (مخصوصا آلمان) است که متأسفانه روی ورزش هم سایه انداخته.

آقای مهدوی کیا!ماستت را بخور، آلمان هم حذف شد
بنیان تفکری که خیال می‌کند فوتبال از اساس وابسته به برنامه‌ریزی و نظم و خرج کردن است و آلمان هم با این چیز‌ها موفق بوده اشتباه است. آلمان اگر یکی از بهترین تیم‌های جهان را ساخته از استعداد فوق العاده و جرأت و جنگندگی بازیکن‌هایش بهره برده، نه تدارکات و برنامه‌ریزی! امتیاز آلمان بیشتر ژن خوب و قدرت بدنی بالا و هوش سرشار بوده نه نظم و ریختن پول گزاف به پای بازیکن‌ها! اما فکر جهان سومی هنوز کلیشه فوتبال ماشینی را بلغور می‌کند.

برای شکوفا شدن استعداد‌ها میزانی از برنامه‌ریزی و نظم و امکانات کافی است و برای شگفتی ساز شدن نیازی به هزینه گزاف نیست. اگر عراق در اوج بدبختی قهرمان آسیا می‌شود و اگر غنا و سنگال در جام جهانی شگفتی‌ساز می‌شوند نقطه اتکایشان استعداد و علاقه به جنگیدن است، امکانات و تدارکات حتما موثرند، اما بیشتر زمینه‌ساز هستند و بیشتر از این‌ها به درد بهانه آوردن موقع شکست می‌خورند. می‌بینید که ایران با امکانات و پول بیشتر هنوز شگفتی نداشته است.

تکیه قهرمان اروپا روی یک نفر (رونالدو) است و اگر او را نداشت از گروه صعود نمی‌کرد، آرژانتین با یک نفر (مسی) خودش را نجات می‌دهد، فوتبال ما هم بهترین خاطراتش را از غیرت و جنگدنگی یک نفر (دایی) دارد که هنوز بی‌رقیب مانده، امروز اگر با پرتغال مساوی می‌کنیم به خاطر اعتماد به نفس یک نفر (بیرانوند) است که خیلی‌ها کری خواندنش را مسخره کردند. ما فعلا نمی‌خواهیم قهرمان جهان شویم! برای شگفتی، اما از این یک نفر‌ها و کری‌خوان‌ها کم داشتیم.

فوتبال ما جناحی از حقارت دارد که موقع قرعه‌کشی عزا می‌گیرد و ده دقیقه از بازی مراکش نگذشته آرزوی تمام شدن بازی می‌کند و موقع باخت به آرژانتین یا حذف شدن جوگیر می‌شود و به خوشحالی و بزن بکوب یک عده دیوانه دامن می‌زند! فوتبال ما بازیکن‌های سابقا خوبی دارد که حالا تشخیص نمی‌دهند تبلیغ لباس و ساعت و حتی آب معدنی از عکس ماست خوردن بهتر است، اما درباره فوتبال ملی نظر می‌دهند! شما ماست‌تان را بخورید، آلمان حذف شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top