تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/07 - 21:04
کد خبر: 270819

دانشجویان جهادی بین مردم خوزستان آب رایگان توزیع می‌کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران گفت: گروه جهادی این دانشگاه به صورت خودجوش از دانشجویان پول جمع‌آوری کرده و با آن، آب آشامیدنی خریداری می‌کند و آن‌ها را در بین مردم مناطق محروم استان توزیع می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهدی طرفی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران گفت: مساله آب موضوعی است که  ما سالها در خوزستان  با آن روبرو هستیم. بحث انتقال آب از استان خوزستان به دیگر استان ها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است؛ این در حالی است که این انتقال تنها برای مصرف آب شرب نیست، بلکه از آب انتقال یافته برای کشاورزی و صنایع استفاده می شود.

وی در ادامه افزود: خوزستان پر آب ترین استان کشور است، اما مردم آن در حال حاضر باید پول بدهند تا آب بخورند و این مساله ای است که هر سال تبعات بیشتری از خود نشان می دهد و شرایط را برای مردم بدتر می کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه حق آبه خوزستان پرداخت نمی شود، ادامه داد: حق آبه خلیج فارس داده نمی شود و این سبب می شود آب خلیج فارس بالا بیاید. این آب شور است و رسیدن این آب به نخلستان ها باعث شده که بیشتر نخل ها در شهرهای آبادان و اهواز از بین بروند .این اتفاق در حالی رخ می دهد که اروندکنار که پر آب ترین رود کشور است، در دل این استان قرار دارد.  

طرفی در ادامه افزود: مساله بی آب علاوه بر اینکه کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده است، مردم را با مشکل مصرف آب شرب روبرو کرده است. آب طعم و خاصیتش را از دست داده و از همه بدتر آنکه رنگ گل آلودبه خود گرفته و این مردم شریف و صبور خوزستان را به شدت اذیت می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب در آبادان سهمیه بندی شده است، ادامه داد: وضعیت مردم در شهرهای خوزستان وخیم است و آب با تانکر به محلات مختلف برده می شود و به هر خانواده 20 لیتر آب به صورت سهمیه بندی داده می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه در دیدار با استاندار این مسئله را مطرح و خواستار پیگیری آن شدیم، ادامه داد: پاسخ استاندار در این جلسه این بود که وضعیت بی آبی تا 15 تیر ماه ادامه دارد زیرا کانالی در حال احداث است و تا ساخت این کانال، مردم همین وضعیت را خواهند داشت.

طرفی ادامه داد :متاسفانه دلسوزی پشت این ماجرا نیست و همین سبب شد ما به صورت جهادی اقداماتی انجام دهیم. وقتی به این محلات می رفتیم بعضی ها می گفتند دو روز است که آب نخورده ایم و دو شب بچه هایشان تشنه بوده اند. به همین دلیل دانشجویان دانشگاه به صورت خودجوش و آتش به اختیار پول جمع می کنند و آب معدنی خریداری می کنند و آب های خریداری شده را در بین مردم محروم استان توزیع می کنند.

وی در ادامه گفت: ما از استاندار خوزستان خواستیم برای یکبار هم که شده 24 ساعت داخل اردوی جهادی حضور پیدا کند، اما این دعوت ما نیز اجابت نشد و پیغام به ما رسید که گفتند خودم در جریان مشکلات مردم هستم .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه تصریح کرد: مردم در خوزستان شرایط خوبی ندارند؛ یا درگیر مساله گرد و غبار هستند و یا آب ندارند و با توجه به هوای استان در جنوب کشور باید گفت مردم تنها با کولرهای گازی زنده هستند.

طرفی اضافه کرد: مساله اینجا است که مردم در بازه های زمانی با قطعی برق نیز روبرو هستند و رفتن برق سبب می شود آب برخی از مراکز مانند خوابگاه و دانشگاه نیز قطع شود و شرایط سختی به وجود بیاید . سوال اینجست که آیا این شرایط از  نظر مسئولان قابل تحمل است. آیا هیچ کدام از مسئولان می توانند یک شب زندگی در این شرایط را تحمل کنند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top