تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/07 - 22:36
کد خبر: 270830

صدای اعتراض تشکل‌های دانشجویی اهواز هم درآمد؛

مردم از طبیعی‌ترین حق خود محرومند/ اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری چه شد؟

مردم از طبیعی‌ترین حق خود محرومند/ اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری چه شد؟

شاهد هستیم که مردم آبادان و خرمشهر از حقوق طبیعی و اولیه خود یعنی آب شرب محروم هستند که با آرمان عدالت شکاف عمیقی دارد لطفا شفاف سازی کنید به عنوان نمایندگان این دو شهر چه اقدامی جهت رفع این بی عدالتی انجام داده اید؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در هیاهوی افزایش قیمت دلار و سکه، این روزها خبری مبنی بر آلودگی آب خوزستان حواس تمام رسانه ها را به آن جلب کرده است. خوزستان که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند و ریزگردها امان این خطه از مردم را بریده است، این بار با مشکل آب شور روبروست. استانی که دارای رودخانه بزرگی از جمله کارون بوده ولی این روزها مردم آن شهر بدنبال آب شیرین هستند تا نیازهای خود را برطرف سازند.

پس از این اتفاقات و عدم رسیدگی مناسب مسئولین، تشکل های دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی آبادان و انجمن اسلامی دانشجویان علوم فنون و دریایی خرمشهر طی نامه ای به نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نوشتند:

بسمه تعالی
« شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهوری اسلامی عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار دهد؛ این معنای شفافیت است، باید هم این کار را بکنند.»
رهبر معظم انقلاب/ 29 شهریور 88

نمایندگان محترم شورای اسلامی مردم آبادان و خرمشهر
سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد؛ ما دو تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آبادان و خرمشهر بر اساس منویات رهبری به جهت مطالبه گری از مسئولین مسائلی را با شما در میان میگذاریم؛

1_ آرمان عدالت به عنوان یکی از اولین اصول نظام مقدس انقلاب اسلامی است؛ اما شاهد هستیم که مردم ابادان و خرمشهر از حقوق طبیعی و اولیه خود یعنی آب شرب محروم هستند که با آرمان عدالت شکاف عمیقی دارد لطفا شفاف سازی کنید به عنوان نمایندگان این دو شهر چه اقدامی جهت رفع این بی عدالتی انجام داده اید؟ ایا طرح اب رسانی غدیر یک طرح دائمی است و چه زمانی راه اندازی می شود؟

2_ مسئله ریزگردها از مشکلاتی است که مردم آبادان و خرمشهر چندین سال است با آن مواجه هستند؛ یکی از اعتبارات قابل توجه که برای رفع این بحران در نظر گرفته شده بود تخصیص ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبر معظم انقلاب برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان است لطفا توضیح دهید برای پیگیری این بودجه چه اقدامی صورت داده اید؟

3_ با توجه به افشاگری اقای ذوالنور نماینده مردم قم در خصوص پس گرفتن امضای طرح سوال در خصوص ۶ مورد قاچاق، رکود، اشتغال و بیکاری، نرخ ارز و بقای تحریم ها بعد از برجام؛ لطفا شفاف سازی کنید که با طرح سوال از رییس جمهوری موافق بودید و ایا امضا کرید یا خیر؟

4_ از مسائل دیگر موجود که دغدغه جوانان آبادان و خرمشهر است بحث اشتغال این جوانان است شما نمایندگان محترم جهت حمایت از طرح بومی سازی اشتغال در این دو شهر چه اقدامات و حمایتی صورت داده اید؟

5_ زیر ساخت های شهری و روستایی آبادان و خرمشهر باوجود گذشت ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، هنوز دچار مشکل است بطوری که آسفالت جاده و خیابان ها به شدت دچار آسیب و ضعف است این در حالی است که شهرداری آبادان با بدهی های زیاد دست و پنجه نرم می کند لطفا اقدامات حمایتی خود جهت تقویت این زیر ساخت ها را تبیین کنید؟

6_ ورود توریست و گردشگر از کشور همسایه بعضا برای مردم آبادان و خرمشهر مشکلات اقتصادی و اجتماعی بوجود اورده است ضمن تبیین مزایای حضور گردشگر در این دو شهر ، چه اقداماتی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از حضور توریست در این دو شهر صورت داده اید؟

7_ شفاف سازی کنید جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی ایا در ابادان و خرمشهر اقدامی صورت گرفته است یا خیر؟

8ـ آیا اینکه آبادان و خرمشهر جز مناطق آزاد محسوب می شوند تا بحال سودی برای این دو شهر داشته است یا خیر؟ اگر داشته است شرح بفرمایید چه بوده است؟

9_ در خصوص لوایح استعماری FATF که بازی با امنیت و استقلال کشور است لطفا رأی و نظر خود را شفاف سازی نمایید.

10_ موارد مهمی جهت کمک به ارتقاء وضعیت خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان آبادان و خرمشهر در بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی خرمشهر و ابادان مطرح شد از جمله رسیدگی فوری به کمبود نیروی انسانی و محدودیت فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر و افزایش تختهای آی سی یو بیمارستان همچنین ساخت بیمارستان 200 تختخوابی تخصصی زنان و زایمان، کودکان و NICU، طراحی و ساخت بیمارستان 500 تختخوابی حدواسط هر دوشهر و... ایا پیگیری های لازم برای تصویب این طرح ها صورت گرفته است؟

در نهایت از شما نمایندگان محترم که عصاره فضائل این دو شهر هستید خواهشمندیم ضمن بررسی فوری و سریع در خصوص مسئله آب شرب مردم ، شفاف سازی های لازم دیگر را انجام دهید قطعا شما نمایندگان محترم با پشتوانه قوی و محکم و ولایت مدار آبادان و خرمشهر که دِین خود را به کشور و انقلاب ادا کرده اند در صورت مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض زمینه تحقق عدالت را در این دو شهر بوجود آورده و همچنین مانع از به حاشیه کشیده شدن مطالبات به حق مردمی توسط افراد و گروه های ضد انقلاب خواهید شد.

والسلام علیکم و رحمه الله

در ادامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در حمایت از هموطنان خوزستانی در اعتراض به وضعیت آب آشامیدنی و مصرفی خوزستان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

خوزستان را خاک برد، خوزستان تنها ماند، اهواز هوا ندارد و ...، بارها این جملات را شنیده ایم، سال هاست که مردمان مظلوم این سرزمین نفرین شده با ریزگرد و غبار و خاک های مسموم و مهلک، دست و پنجه نرم می کنند. سال هاست که تحمل می کنند، اعتراض می کنند، وعده می شنوند و باز این سلسله تکرار می شود. گویی رنج و محنت و مصیبت، قرار نیست از این جلگه ی بلاخیز رخت بربندد. حدودِ 38 سال پیش که رژیم بعثی بر کوس جنگ نواخت و مردمان ستم دیده ی خوزستان را زیر سنگین ترین و مهیب ترین ادوات جنگی نهاد و زندگی را از آنان می ستاند، مظلومیتشان را ندیدند، آن همه تخریب و بلا و بدبختی را ندیدند، آن میزان تعرض به نوامیسشان را ندیدند، آن میزان موشک و بمب شیمیایی و امواج مخرب و آتش را بر سر دزفول و دیگر شهرها ندیدند، آن شب خاموشی ها و روز جنگیدن ها و آن میزان رنج غیر قابل شرح و توصیف را ندیدند.

هشت سال که این چنین گذشت و بعد از آن هم خرابه ها و سوگواری ها و محرومیت ها ماند برای خوزستان و آسایش و امنیت برای دیگران، از نفت برای خوزستان آلودگی و مرض ماند و رفاه برای دیگران، از گاز برای خوزستان هوای ناسالم و آتشین و پر حرارت ماند و برای دیگران، شب های گرم در روزهای سرد زمستان. قریب به 30 سال است که از جنگ تحمیلی می گذرد اما هنوز جنگ در خوزستان ادامه دارد، هنوز در آبادان و خرمشهر و ... جنگ پایان نیافته، مردمان آن دیار هنوز برای رفع حاجات اولیه خود از قیبل آب می جنگند، آنان که از خیر هوای سالم گذشتند، آب را چرا از آنان دریغ کردیم؟  

امروز که شاهد تشکیل صفوف طولانی دلار در تهران هستیم، در جنوب اما صف ها کاربرد دیگری دارند: بدست آوردن آب، آب، یک جرعه آب آشامیدنی. آبادانی ها، خرمشهری ها و ... سال هاست که برای آب شور و متعفن و لجن آلود هزینه می پردازند و از مصرف آن، حیات می گذرانند، بگذریم از بیماری ها و امراض ناشی از آب مصرفیشان، بگذریم از آمار مرگ و میر ناشی از هوای خاک آلودشان، اما چطور می توان از عطش طفلان معصومشان گذشت؟ چطور می توان از روزه داری ناشی از نبود آب گذشت؟  

در این احوال نابسمان که آب و هوا و خاک، کمر بستند که مقاومت مردمان غیرت مند خوزستان را کمر بشکنند و مسئولین هم در خواب غفلت و مسند پر نعمت خویش فرو رفتند، انجمن اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت(دانشگاه علوم پزشکی همدان) در صدد آن برآمد که این مصبیت جان فرسا را با بانگی رسا به گوش مسئولین دلسوز و مستضعف پرست نظام جمهوری اسلامی ایران برساند و تقاضا کند که اندکی این بزرگواران را که 40 سال دوش به دوش نظام در تمام مصائب و سختی ها گام برداشتند و در تمامی این سال های متمادی تأیید خود را بر این نظام، در صندوق آرا نهادند و رنج و مصبیت را برای خود و رفاه و آسایش را برای دیگران پسندیدند، در نظر بگیرند و به جای تفریح و دمی برآساییدن، آنان را دعوت به سفر به این دیار محنت زده می کند، باشد که یک از هزاران گره های کشور، گشوده شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/04/08 - 22:03

جناب آقای دادستان کل کشور، لطفا علیه مجرمین و اختلاس گران اعلام جرم کنید و از دادگاه تقاضای مجازات کنید. برای شما هم روز قیامت هست.
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top