تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/09 - 15:47
کد خبر: 270984

لاریجانی: تنگناهای بودجه‌ای در کشور وجود دارد

رئیس مجلس با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که تنگناهای بودجه‌ای داریم، گفت: در حوزه دیوانی کشور، دچار عقب‌افتادگی شده‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم دو انتصاب جدید در مجلس که صبح امروز(شنبه، 9 تیرماه) برگزار شد، به سوابق کاری علی افراشته اشاره کرد و گفت: روابط من با ایشان همچون سایر مدیران روابطی برادرانه است و از آنجایی که در جمهوری اسلامی سیستم اداری به گونه ای است که مدیران باید جرأت کار کردن داشته باشند ما در مجلس از تمامی مدیران خود حمایت می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز شرایط کشور به گونه ای است که لزوم تلاش مدیران اجرایی بیشتر مورد توجه است و باید از مدیران حمایت کرد، اظهار داشت: ما همواره آقای افراشته را به نیکی شناخته و از حسن فکر وی استفاده کرده ایم.

وی افزود: آقای افراشته از روحیه ای باز و صمیمی برخوردار بود و همواره در امورات تلاش بر سرعت و تحقق آنها داشته که این روحیات برای مدیران مفید است.

لاریجانی تأکید کرد: خدمات آقای افراشته همیشه مورد توجه بوده است و امیدواریم در مسئولیت جدید نیز همین مسائل را دنبال کند.

لاریجانی همچنین به ویژگی های نوری قزلجه اشاره و عنوان کرد: آقای نوری مدتی به عنوان نماینده مردم همکار ما در مجلس بود که او را به عنوان فردی خلیق و خوش خلق می شناسیم که در زمان حضور در حوزه ریاست مجلس نیز این ویژگی را داشت؛ آقای نوری قزلجه می داند که توفیقات مجلس مستظهر به خدمات کارکنان مجلس بوده و وقتی آنها با دلگرمی کار کنند خروجی کار نیز مفید و موثر خواهد بود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت های مجلس استفاده کرد، ابراز داشت: در شرایط فعلی کشور احتیاج به روحیه گذشت داریم که باید برجسته باشد همچنین در شرایطی هستیم که تنگناهای بودجه ای داریم لذا صرفه جویی باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در فصول برنامه و بودجه و در بسیاری از مواقع، همکاران گاهی تا پاسی از شب در مجلس حضور داشته و کار می کردند که این روحیه باید فراگیر باشد و مجلس پیشگام تمام دستگاه ها شده تا این سبک به عنوان وظیفه ملی دنبال شود.

لاریجانی اضافه کرد: شرایط کشور اقتضا می کند بودجه کشور را در حوزه های مصرف آب، برق و سایر حوزه ها کاهش داده و از روش های نوین برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها استفاده کنیم که در این مسیر مدیران باید کمک کنند چرا که در حوزه دیوانی کشور، دچار عقب افتادگی شده ایم و شبکه ها به هم متصل نیستند که باعث بروز خلل در امور می شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه باید به چابک سازی مجلس کمک شود، گفت: همچنین باید به امور رفاهی کارکنان نظیر مسائل مسکن و اتمام پروژه های نیمه تمام آن توجه شده و پیگیری شود تا نتیجه دهد ضمن اینکه باید دغدغه معیشتی کارکنان نیز در حد مقدورات برطرف شود.

وی افزود: تمامی فعالیت های حاضر در مجلس برای خدمت بهتر نمایندگان است تا بتوانند امورات مربوط به نمایندگی خود را انجام دهند از این رو باید ید واحده باشید تا آسایش نمایندگان فراهم شده و کار خوب انجام شود و نمایندگان بتوانند به انجام وظایف قانونگذاری و نظارت بهتر عمل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید فضای مودت آمیز در مجلس حاکم شود، خاطرنشان کرد: آرزوی توفیق برای هر دو عزیز در سمت های جدید داریم.

در ادامه، علی افراشته مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بعد از دریافت حکم انتصاب خود، به ارائه گزارش عملکرد فعالیت خود در سمت معاونت اجرایی مجلس پرداخت و گفت: از سال 72 توفیق خدمت در عرصه فرهنگ و هنر در استان بوشهر با حکم آقای لاریجانی را داشتم و بعد از آن با دعوت و حمایت های آقای لاریجانی وارد رسانه ملی شدم.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بعد از آن به عنوان استاندار بوشهر فعالیت خود را آغاز کردم که با معرفی و پشتیبانی لاریجانی بود؛ سپس از سال 87 توفیق حضور در مجلس و 10 سال خدمت در این نهاد را داشتم که حاصل لطف رئیس مجلس بود و توانستم در کنار دانشمندی فرزانه توفیق خدمت داشته باشم.

افراشته در ادامه بیان اینکه منفعت طلبان سیاسی کشور بارها با تهمت های خود ما را نوازش کردند، یادآور شد: هنگام تغییر محل درب شمالی مجلس که برای حفاظت از قوه مقننه بود بسیار مورد انتقاد قرار گرفته و حتی تحقیق و تفحص از ما را آغاز کردند در حالی که اگر این اقدام صورت نگرفته بود، داعشی ها با ورود به صحن علنی، فاجعه ای ساخته و نظام باید امروز بار این فاجعه را تحمل می کرد لذا این تصمیم نجات بخش نیز نتیجه فکر پویای آقای لاریجانی بود.

مشاور رئیس مجلس در ادامه رابطه خود با لاریجانی را رابطه معاون و رئیس ندانست و اظهار داشت: رابطه ما رابطه مرید و مراد است؛  وی نشاط و امید را با تدابیر حکیمانه خود در مجلس ایجاد و تعالی سازمانی مجلس را زبانزد خاص و عام کرد.

وی در ادامه در توصیه ای به کارکنان مجلس یادآور شد: امروز مسأله اصلی تشکیلات اداری مجلس همراهی همه جانبه با مهندس نوری است و در 8 ماهی که در کنار وی کار کردم ایشان را دارای شایستگی های بسیاری یافتم که قطعا با کمک وی این مجموعه جهادی می تواند الگوی سایر سازمان ها باشد.مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تشکر از هیأت رئیسه، نمایندگان ادوار و کنونی مجلس و ناظران هیأت رئیسه خاطرنشان کرد: همچنین از مسئولان سازمان‌های همکار مجلس از جمله کتابخانه، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات و نیز یگان حفاظت و مرکز حراست و از آقای جعفری رئیس حوزه ریاست مجلس و سایر مدیران و همکاران خدوم سپاسگزاری می کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top