تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/10 - 15:19
کد خبر: 271150

میکائیل دیانی

باید با خود صادقانه برخورد کنیم

باید با خود صادقانه برخورد کنیم

ما سعی نکرده و نمی کنیم که «کارِ درست را بکنیم» و «درست کار کنیم» اگرچه در تمام سالهایی که یادم می آید از جمله پرفروش ترین کتابها در راسته انقلاب همیشه کتاب هایی از همین دست بوده است که مثلا «فلان راه برای آنکه کارها را به درستی انجام دهیم»؛ «برای پیشرفت در زندگی این ده کار را کنار بگذار»

خبرنامه دانشجویان ایران: میکائیل دیانی// باید با خود صادقانه برخورد کنیم؛ بدور از فرافکنی و فرار رو به جلو! بدون آنکه همواره در مسائل دنبال آن باشیم که سهم دولت ها را در مشکلات بسنجیم که مثلا اگر فلان دولت روی کار بود اینگونه نمی شد؛ در حالی که بخش زیادی از مشکلات و نابسامانی ها محصول دولت ها نیست و اتفاقا در همه ادوار وجود داشته است!

بخش زیادی از مشکلات ما محصول نظام اداری بروکراتیک و ناتوان کشور است، محصول نظام بهره وری پایین کشور است، نظامی که در آن ساعت مفید کار روزانه کمتر از 45 دقیقه و نرخ بهره وری در رشد اقتصادی صفر است!

نظامی که در آن همواره اشتباهات مکرر و در همه سالها تکرار می شود، همه آن اشتباه را می بینند اما تلاشی برای رفع آن نمی کنند. اشتباهاتی که بعضا شنیدن آن نیز برای ما به مثابه جوک و طنز می ماند.

حسین توکلی؛ مشاور عالی سازمان سنجش که هر ساله در ایام کنکور یکی از چهره های مطرح رسانه ها می شود و در فضای مجازی به شوخی او را «#سردار_آزمون» و «استرس زا ترین چهره دو دهه اخیر نسل جوان جامعه ایران» می نامند؛ گفتگویی با یکی از رسانه ها انجام داد که اگرچه در ظاهر چندان مهم نیست اما لایه زیرین و مهمی از جامعه ایران را بیان می کند. او در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در خصوص مشکل چپ دست ها در کنکور گفته است: «سعی می شود مشکل صندلی مخصوص چپ دست ها تا کنکور آینده حل شود»

امروز چهل و هشتمین دوره کنکور سراسری در کشور به پایان رسیده است و اگر این را بعلاوه کنکورهای ارشد و دکتری و دستیاری و استخدامی و... بکنیم عدد برگزار شده ها سه رقمی خواهد شد و در تمام این سالها همواره افرادی را داشته ایم که «#چپ_دست» بوده اند و با مشکل نیمکت مواجه بوده اند. جالب آنجاست که در هنگامه ثبت نام کنکور یکی از گزینه ها این است که "چپ دست هستید یا راست دست؟" که اگر احیانا چپ دست بودید –که معمولا تعداد کمتری از افراد چپ دست هستند- شرایط لازم برای برگزاری آسوده خاطر کنکور شما فراهم شود ولی باز بعد از نزدیک به نیم قرن برگزاری آزمون کنکور سراسری هنوز این مشکل پابرجاست.

ما سعی نکرده و نمی کنیم که «کارِ درست را بکنیم» و «درست کار کنیم» اگرچه در تمام سالهایی که یادم می آید از جمله پرفروش ترین کتابها در راسته انقلاب همیشه کتاب هایی از همین دست بوده است که مثلا «فلان راه برای آنکه کارها را به درستی انجام دهیم»؛ «برای پیشرفت در زندگی این ده کار را کنار بگذار»

همه جا گفته ایم که فلان شکست و اشتباه تجربه ای است برای آینده که از آن درس بگیریم و موفق باشیم اما دقیقا در آن آینده که باید از این تجربه درس بگیریم؛ همان اشتباه را تکرار میکنیم
و هیچ وقت خودمان را شماتت نمی کنیم که چرا آن کار را درست انجام ندادیم و شاید فکر می کنیم که هیچ کس بر ما نظارتی نمی کند که کارمان را درست یا غلط انجام می دهیم! و زندگی ما در کشور به همین شیوه جلو می رود و همواره نیز در همه دوران ها این دولت ها هستند که مشکلات را حل نمی کنند و ما طلبکار از آنها هستیم که چرا شرایط مان این گونه است!

جایی از آقای خامنه ای خوانده بودم که در توصیه به درست کار کردن گفته بودند: «در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌ی کارها به شما متوجه است» اگر هر کس در جای خودش «کارِ درست» را درست انجام دهد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top