تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/04/10 - 17:55
کد خبر: 271179

وعده جدید وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در اواخر تیرماه خبر داد و گفت: تمام‌ کلاس‌های درس در مهر امسال، معلم خواهند داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگویی در خصوص مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و وضعیت مدارس در مهر امسال، اظهار کرد: ان‌شاءالله برای مهر ماه امسال، هیچ مشکلی از نظر کمبود نیروی انسانی نداریم و ساماندهی نیروی انسانی نیز در حال انجام شدن است.

وی از اجرای پایلوت نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در اواخر این ماه، به صورت آزمایشی یک‌مرتبه ساماندهی نیروی انسانی را انجام می‌دهیم تا تمام کاستی‌ها و مشکلات را پیش‌بینی و حل کنیم.

بطحایی ادامه داد: سمیناری نیز در هفته آینده با مدیران کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود که محور اصلی آن، ساماندهی نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در مهر امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش فارس، 18 فروردین ماه امسال وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، عنوان کرد: «با عنایت به اینکه در طول سال‌های 1366 تا 1372 بیش از 380 هزار نفر بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی به عنوان معلم در وزارت آموزش و پرورش استخدام شده‌اند، پدیده بازنشستگی بیش از 370 هزار نفر از کارکنان آموزشی طی پنج سال پیش رو (1367 الی 1400) ادامه فعالیت بزرگترین دستگاه اجرایی کشور را به طور جدّی مورد تهدید قرار می‌دهد.

بر اساس منابع آماری موثق درحالی که تعداد دانش‌آموزان کشور از 14 میلیون نفر در سال 1397 به 15.5 میلیون نفر در سال 1401 افزایش می‌یابد، تعداد کارکنان آموزشی وزارت آموزش و پرورش با خروج بازنشستگان از 758000 نفر در سال 1397 به 428000 نفر در سال 1401 کاهش خواهد یافت که این تعداد فقط 55 درصد نیاز این وزارتخانه را تأمین خواهد کرد.

از آنجا که تأمین و تربیت معلم امری زمان‌بر و میان مدت است، درحال حاضر نیز به دلیل تأخیرهای طولانی‌مدت در انجام اقدامات لازم به منظور جبران کمبود معلم، نگرانی‌های جدی برای بازگشایی مدارس در مهر ماه سال جاری وجود دارد.

در سال تحصیلی آتی با استقرار کامل ساختار 12 ساله نظام جدید آموزشی، بیش از 600 هزار نفر دانش‌آموز در دوره ابتدایی و شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش به دانش آموزان اضافه خواهد شد که این افزایش نیاز به 24 هزار نفر معلم جدید را به همراه دارد؛ علاوه برآن با احتساب بازنشستگی 60 هزار نفر از کارکنان آموزشی، کمبود حدود 84 هزار نفر معلم قطعی است که این وضعیت، چالش‌هایی جدی برای آموزش و پرورش در مهرماه 97 ایجاد خواهد کرد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top