تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/11 - 10:12
کد خبر: 271266

متقاضیان جمعه روی صندلی آزمون می‌نشینند؛

۳ نکته‌ای که باید قبل از آزمون استخدامی بدانید +اینفوگرافی

۳ نکته‌ای که باید قبل از آزمون استخدامی بدانید +اینفوگرافی

در پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور، ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب حضور خواهند یافت و در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی به رقابت خواهند پرداخت. بیش از ۶۲ درصد داوطلبان پنجمین آزمون استخدامی را دختران تشکیل می‌دهند و از این حیث از اختلاف قابل‌توجهی با پسران دارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مطابق برنامه اعلام شده، پنجمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور، روز جمعه پانزدهم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۲ تیرماه ۹۷ برای مشاهده و پرینت آن بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید که ظرفیت پذیرش در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر برای ۹ دستگاه اجرایی کشور است.

در جدول زیر، تقویم برگزاری پنجمین آزمون استخدامی آمده است:

برای مشاهده اندازه اصلی تصویر روی آن کلیک کنید

1- پنجمین آزمون استخدامی چند داوطلب دارد؟
مطابق اعلام حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش، در پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور، ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب حضور خواهند یافت و در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی به رقابت خواهند پرداخت. بیش از ۶۲ درصد داوطلبان پنجمین آزمون استخدامی را دختران تشکیل می‌دهند و از این حیث از اختلاف قابل‌توجهی با پسران دارند.

در ادامه اطلاعاتی پیرامون تعداد داوطلبان پنجمین آزمون استخدامی آمده است:

برای مشاهده اندازه اصلی تصویر روی آن کلیک کنید

با وجود اینکه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان پنجمین آزمون استخدامی نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بود است، با این حال هنوز سومین آزمون استخدامی که در سال 95 برگزار شد، دارای بیشترین متقاضی و به نوعی در این زمینه رکورددار است. در سومین آزمون استخدامی که در 21 آبان 95 برگزار شد، بیش از 452 هزار نفر متقاضی استخدام در دستگاه‌های اجرایی بودند.

در جدول زیر، تعداد داوطلبان آزمون استخدامی در 5 سال اخیر مقایسه شده است:

برای مشاهده اندازه اصلی تصویر روی آن کلیک کنید

2- تعداد سوالات و ساعت برگزاری آزمون
فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح از ساعت 8:30 و نوبت بعدازظهر از ساعت 14:30 آغاز می‌شود. درب‌های ورودی حوزه‌های امتحانی در نوبت صبح ساعت 8 و در نوبت بعدازظهر ساعت 14 بسته می‌شود بنابراین داوطلبان باید قبل از بسته شدن درب‌های حوزه در محل حاضر باشند.

دانلود فایل آدرس محل‌های برگزاری پنجمین آزمون استخدامی

3- مواد امتحانی آزمون استخدامی
داوطلبان آزمون استخدامی باید توجه داشته باشند که این آزمون که به صورت سوالات چهارگزینه‌ای برگزار خواهد شد، نمره منفی خواهد داشت و به ازای هر پاسخ غلط، یک سوم نمره منفی در نظر قرار گرفته است. سوالات عمومی آزمون استخدامی 100 سوال است و داوطلب باید در 100 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. فناوری اطلاعات، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی و همچنین هوش و توانمندی‌های اجتماعی از جمله مواد امتحانی سوالات عمومی آزمون استخدامی هستند.

سوالات تخصصی بسته به عناوین شغلی آزمون استخدامی متفاوت است و داوطلبان می‌توانند مواد امتحانی سوالات تخصصی را از دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی سال 97 دریافت و مشاهده کنند.

در جدول زیر مواد امتحانی پنجمین آزمون استخدامی آمده است.

* سایر نکات درباره آزمون استخدامی
نکات دیگری درباره برگزاری پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که عبارتند از:
- چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری موردنیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام نماید.

- چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 97/04/15 منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.

- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس است و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، 2 قطعه عکس 4×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده(روزهای چهارشنبه مورخ 97/04/13 و پنجشنبه مورخ 97/04/14 صبحها از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهرها از ساعت 14:00 الی 18:00) به نماینده این سازمان مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top