تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/11 - 10:44
کد خبر: 271273

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران پیرامون اوضاع اقتصادی

بر کسی پوشیده نیست که حنجره های به فریاد آمده و بغض های فروخورده ای که این روزها دیده یا نادیده حکایتگر رنج ها و سختی های ملت نجیب ایران گردیده اند نه حاصل عناد و دشمنی اند و نه ثمره جنگ روانی؛ بلکه آنچه در قالب اعتراضات مردمی که غالبا از ناحیه کارگران و کشاورزان نیز پیگیری میشود هشداری بر شرایط نامطلوب و آینده نگران کننده کشورمان هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران پیرامون اوضاع اقتصادی کشور بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«حال این روزهای وطن خود را مساعد و رو به بهبود نمی بینیم»

این شاید مختصرترین و تلخ ترین شروعی باشد که یک جمعیت دانشجویی کلام خود را با آن آغاز نماید.دردنامه ی پیش رو حکایت روزهایی است که بر ملک و مملکتمان می گذرد،روزهای نه چندان امیدوارکننده ای که هر روز با خبری تلخ تازه می گردند.

بر کسی پوشیده نیست که حنجره های به فریاد آمده و بغض های فروخورده ای که این روزها دیده یا نادیده حکایتگر رنج ها و سختی های ملت نجیب ایران گردیده اند نه حاصل عناد و دشمنی اند و نه ثمره جنگ روانی؛ بلکه آنچه در قالب اعتراضات مردمی که غالبا از ناحیه کارگران و کشاورزان نیز پیگیری میشود هشداری بر شرایط نامطلوب و آینده نگران کننده کشورمان هستند.

حال و در این شرایط به نمایندگی از بدنه جنبش دانشجویی مسلمان سخنی چند را با مسوولین ارشد نظام که مخاطب اصلی باید های این روزها هستند در میان میگذاریم:

آنچه که این روزها شاهدش هستیم بیش از هرچیز یادآور اعتراضات مردمی طبقات محروم در سال های آغازین دهه هفتاد است. گویا باز هم دولتمردان و مسوولان ارشدی روی کار آمده اند که مسیر چرخ دنده های توسعه شان را بر روی استخوان های کارگران، کشاورزان و باقی طبقات محروم جامعه تنظیم کرده اند و با سکوت این روزهایشان (که امیدواریم از رضایت نباشد) میخواهند مصمم بودن خویش در این «عقبگرد» تاریخی را اثبات نمایند.

برخلاف آنچه که این روزها سعی در جا انداختن آن می گردد، اتفاقات اخیر و نابسامانی های اقتصادی ای که گریبان گیر کشور گردیده است مساله ای قابل پیش بینی بوده و نخبگان و دلسوزانِ دانشگاهی در چند سال اخیر بارها نسبت به وقوع آن هشدارهای لازمه را داده اند.قوا سه گانه و باقی دستگاه ها و نهاد های حاکمیتی و به حسب دایره امکانات و توانمندی های خود در قبال آنچه که بر امور اقتصادی کشور و معیشت مردم می گذرد مسوولیت دارند

خلق نقدینگی سرسام آور و سپس مدیریت آن به سمت بازار بازار سکه و ارز در چارچوب سیاست های انقباضی دولت، تلاش برای برجا نگه داشتن رکود اقتصادی با نیت کتمان تورم حقیقی ای که زیر پوست اقتصادی کشور در جریان بود، باز گذاشتن دروازه های کشور در جهت واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور، پافشاری بر رویکرد رانتی اعطا انحصارات اقتصادی به برخی از اشخاص و گروه های خاص، عدم مدیریت بانکی درست در جهت کنترل تقاضاهای ارزی و ... همگی از عوامل مهمی بوده اند که در طول سالها و ماه های اخیر بابت آنها هشدارهای متعددی داده شد اما هیچگاه گوش شنوایی در میان دولتمردان برای آنها پیدا نگردید که اگر چنین میشد امروز شاهد جواب هایی از قبیل «کاری از دستمان بر نمی آید» نمی گردیدیم.دولت تدبیر و امید که به حق می توان آن را دولتی «تک محصولی» در سپهر سیاسی کشور نامید با گره زدن تمامی امورات جاری به مساله توافق هسته ای بارها مدعی آن گردید که برجام را تبدیل به دروازه ای برای ورود سرمایه های خارجی خواهد کرد اما سرانجام امر از اندک گشایش های صورت گرفته نیز در جهتی جز تبدیل کردن ایران به بازار مصرفی دیگر طرفین برجام استفاده ای ننمود.

مجلس شورای اسلامی بعنوان عالی ترین نهاد نظارتی کشور در حالی این روزها به محل اظهارنظرهای فرعی و حاشیه ساز نمایندگان تبدیل شده است که بخش عمده ای از مشکلات رخ داده این روزهایمان در سایه اهمال نظارتی و انفعال قانونی آن می گذرد. ضعف در نظارت بر عملکرد مالی دستگاه های حاکمیتی و عدم پیگیری در باب بروزسانی های قانونی مناسب از جمله تفسیر مجدد و مقتضی زمان عباراتی همچون «احتکار» از جمله نشان ها و نمودهای عدم وجود عزمی مصمم در پیگیری بحران های اخیر است.

قوه قضائیه بعنوان اصلی ترین نماد برخورد قهرآمیز قانونی با اخلالگران نظم عمومی و همچنین عالی ترین نهاد تصمیم گیر در مبارزه با متخلفان و و مفسدان اقتصادی بهتر است که با روشن نمودن خوانش خود از مصادیق «افساد فی الارض» یکبار برای همیشه تکلیف خود را نسبت به اخلالگران درون حکومتی و برون حکومتی شرایط اخیر روشن نماید.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به تمامی مسوولین فوق هشدار میدهد که این صدای اعتراض ملی و آتش زیرخاکستر مستضعفین نشانه ای از احتمال خروش خشم آگین طبقات و مردمی است که اعتماد آنها سالیان سال مهمترین کلید بقا نظام و انقلاب اسلامی بوده.همچنین به آنان که چشم امید خود را برای قمار سیاسی شان به بحران های اخیر دوخته اند این هشدار را میدهیم که این بار آنان خود مسوول پاسخگویی به این «وضع موجود» هستند و جریان دانشجویی با هرگونه وام گیری کاذبی که قرار پرداختنش از صندوق «استقلال» ملی باشد مقابله و مخالفت خواهد نمود.

والعاقبه للمتقین
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top