تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/11 - 12:16
کد خبر: 271284

اعتراض معاون وزیر علوم به عملکرد فرهنگی مسئولان دانشگاه کاشان

معاون فرهنگی وزارت علوم در دیدار نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه کاشان مطرح کرد: بنده به آقای دکتر زراعت و معاون فرهنگی ایشان دکتر ستار تذکر خواهم داد که این رویّه، رویّه‌ی اداره دانشگاه نیست و باید یک تجدیدنظر اساسی در معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان بشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دبیران و نمایندگان تعدادی از کانون‌ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه کاشان که در چند ماه گذشته اعتراضاتی به اوضاع فرهنگی دانشگاه و عملکرد معاونت فرهنگی در سال‌های اخیر داشتند(بیشتر بخوانید)، پس از اینکه که با عدم پاسخگویی مسئولین و ریاست دانشگاه و واکنش «هرکاری دوست دارید بکنید» مواجه گردیدند؛ در راستای اقدامات مطالبه گرانه خود در دیداری با معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسائل و مشکلات فرهنگی دانشگاه کاشان را مطرح کرده و خواستار بهبود اوضاع فرهنگی دانشگاه و پیگیری مطالبات دانشجویان گردیدند.

در این دیدار غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم ضمن ابراز تشکر از دغدغه‌مندی دانشجویان نسبت به مشکلات فرهنگی دانشگاه در پاسخ به بی‌قانونی‌های صورت گرفته در هیات نظارت و شورای فرهنگی دانشگاه کاشان تاکید کرد: تمام فعالیت‌هایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود باید بر مدار قانون و بر اساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تعریف شده باشد و در اجرای آن‌ها کاملا شفاف عمل شود که هم مسئولین دانشگاه و هم مجموعه‌های دانشجویی باید آن را رعایت کنند. این وظیفه مسئولین دانشگاه است که در چهارچوب قوانین هم بخشی از فعالیت‌های فرهنگی را رقم بزنند و هم نقش هدایتی و نظارتی خود را اجرا نمایند. دانشگاه یک نهاد علمی است و قوانین و اقتضائات خاص خود را دارد که باید رعایت شود و اگر در آن از مدار قانون خارج شویم با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد.

اعتراض دانشجویان به عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان

غفاری در پاسخ به بی تفاوتی مسئولین دانشگاه کاشان نسبت به معضلات فرهنگی و مطالبات دانشجویان خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلاتی که در دانشگاه اتفاق می افتد قطعا مربوط به مسئولین است و این را ما باید از آن ها بخواهیم رعایت کنند و قطعا خواهیم خواست. بنده از ریاست دانشگاه آقای دکتر زارعت خواهم خواست که اگر واقعا شرایط آن طور است که شما می فرمایید؛ باید یک تجدیدنظر اساسی در بحث معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان بشود. البته باید حرف های آنان را هم شنید.

وی در رابطه با لزوم توجه ویژه به برنامه های دانشجویی و عدم برتری سایر برنامه های معاونت فرهنگی افزود: باید توزیع بهینه‌ای نسبت به امکانات دانشگاه برقرار شود؛ نباید بر روی اردوهایی نظیر اردوی مشهد که در سال یک یا دوبار برگزار می شوند، سخت گیری کرد ولی از آن طرف اردوی قشم و شیراز بدون هیچ سخت گیری برگزار شود.

دکتر غفاری در پاسخ به تلاش عده‌ای از مسئولین دانشگاه در سیاسی و تحریک شده نشان دادن مطالبات دانشجویان در رابطه با معضلات فرهنگی اظهار داشت: حتی اگر این فرض هم صحیح باشد، دلیل نمی شود که ما از مشکلات موجود صرف‌نظر و چشم پوشی کنیم. ما امروزه بیش از سایر اوقات به اجماع و اتحاد جریان های فکری مختلف در دانشگاه ها نیاز داریم. این درست نیست که ما در دانشگاه وقتمان را بگذاریم که چه طوری انرژی همدیگر را بگیریم و چه طوری برای یکدیگر هزینه درست کنیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم همچنین ضمن تاکید بر لزوم تعامل و اثرگذاری متقابل دانشگاه و جامعه بیان داشت: ما انتظار داریم که دانشگاه به جایگاهی برسد که علاوه بر حل مشکلات اجتماعی خود، به قرارگیری جامعه در مسیر صلاح و رستگاری نیز کمک نماید.

دکتر غفاری در پایان ضمن قول مساعد برای پیگیری مسائل فرهنگی دانشگاه کاشان و برآورده کردن مطالبات دانشجویان گفت: این که مسئول دانشگاهی بگوید اگر من کاری کردم که کردم و اگر نکردم هر کاری دوست دارید بکنید؛ زیبنده‌ی یک مسئول دانشگاه نیست. بنده صحبت های شما را پیگیری می کنم و آقای دکتر زراعت هم خودشان و هم معاونشان آقای دکتر ستار باید پاسخگو باشند و به آنان تذکر خواهم داد که این رویّه، رویّه‌ی اداره‌ی دانشگاه نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top