تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/12 - 02:46
کد خبر: 271355

روایت دانشجوی قرقیزستانی از هواداران اجاره‌ای منافقین

یک دانشجوی اهل قرقیزستان در دفترچه خاطراتش به شرح سفر خود از پراگ تا پاریس برای شرکت در یکی از اجلاس‌های گروهک منافقین پرداخته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، روایتی که یک دانشجوی قرقیزستانی چند سال پیش از نحوه شرکت کردنش در یکی از تجمعات تروریست‌های منافقین فراهم کرده، اکنون و در پرتو حضور هواداران اجاره‌ای در نمایش تبلیغاتی چند روز پیش تروریست‌های منافقین در «ویلپنت» پاریس بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.   

«رادیو آزاد اروپا» سال ۲۰۱۳ گزارشی از روایت یک دانشجوی قرقیزستانی فراهم کرده بود که به شرح نحوه سفرش از پراگ به پاریس برای شرکت در یکی از راه‌پیمایی‌های تروریست‌های منافقین می‌پرداخت.

رسانه «رادیو آزاد اروپا» نوشته دفتر خاطرات دانشجویی به نام «آلینا آلیمکولو» که  یکی از هزاران شرکت‌کننده در تظاهرات ۲۲ ژوئن ۲۰۱۳ «مجاهدین خلق» (منافقین) در پاریس بوده نشان می‌دهد انگیزه او از شرکت در این مراسم ارتباطی با «آزادی ایران» - به تعبیر منافقین- نداشته است.

 «آلیمکولو» نوشته است: «در پراگ بودم و داشتم آنلاین موسیقی چک می‌کردم و اخبار را مرور می‌کردم که یک تبلیغ توجهم را جلب کرد: پیشنهاد سفر آخر هفته به پاریس، شهری که دیدنش، دست‌کم برای یک بار، جز رویاهایم بود.»

دانشجوی قرقیزستانی نوشته هزینه سفر به صورت ناباورانه‌ای ارزان بوده و کل مخارج سفر با اتوبوس به علاوه خورد و خوراک و اقامت در هتل چهارستاره فقط ۳۵ یورو (معادل ۴۶ دلار در آن زمان) هزینه داشته است. 

او نوشته است: «به فردی که سازمان‌دهنده این سفر بود پیام دادم و متوجه شدم که هدف شکار [هوادار] است، ولی برای من اهمیتی نداشت. فرد سازمان‌دهنده توضیح داد که باید در یک راه‌پیمایی چند ساعته در پاریس شرکت کنم. او قول داد که این تجمع، مسالمت‌آمیز و به دور از هر گونه خشونت خواهد بود و من صحیح و سالم به خانه برمی‌گردم.»

«آلیمکولو» نوشته روز تظاهرات با اتوبوس به نقطه‌ای در نزدیکی فرودگاه «شارل دو گل» منتقل شده‌اند. او می‌نویسد: «همین که از اتوبوس خارج شدیم متوجه شدم که نباید به فرار کردن فکر کنم. دور تا دور آنجا حفاظت می‌شد.»

«پرچم‌های زرد و بنفش همه جا آویزان بود و روی همه آنها اسم مریم رجوی نوشته شده بود.»

گزارشی که روزنامه گاردین، روز یکشنبه درباره اجلاس جدید منافقین در پاریس نوشته روایت بسیار مشابهی را نقل کرده، غیر از اینکه هزینه سفر این بار ۲۵ یورو بوده است. 

بنا بر این گزارش، در این نشست حدود ۴۰۰۰ نفر شرکت داشتند که «بسیاری از آن‌ها پناهجویان و جوانان اهل اروپای شرقی بودند که در ازای سفر آخر هفته به پاریس، با اتوبوس به این نشست منتقل شده بودند.»

به نوشته گاردین روز شنبه حدود ۴ هزار نفر که نیمی از آن‌ها از اهالی کشورهای لهستان، چک، اسلوواکی، آلمان یا سوریه بودند، با اتوبوس به پاریس منتقل شدند. برخی از این افراد از طریق یک فراخوان فیس‌بوکی که وعده سفر به پاریس به همراه غذا و محل اقامت را تنها به ازای ۲۵ یورو داده بود، به اینجا آمده‌اند.

این روزنامه انگلیسی گاردین ادامه داد، صدها پناهجوی سوریه‌ای که در آلمان به سر می‌برند هم با این وعده‌ها به پاریس آمدند و «بسیاری از آن‌ها در طول سخنرانی‌ها زیر درختان چرت می‌زدند.»

یک مادر جوان سوریه‌ای که به همراه دو فرزندش در این نشست حضور داشت، به گاردین گفت: «ما این پیشنهاد را در فیسبوک دیدیم و موافقت کردیم برای تعطیلات بیاییم. من هرگز به پاریس نیامده بودم. چیزی درباره مجاهدین خلق (منافقین) نمی‌دانم.»

گروهک منافقین که تا چند سال پیش در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت، در سال‌های اخیر با لابی‌گری گسترده و پرداخت مبالغ کلان به سیاستمداران غربی از این فهرست‌ها خارج شده و هر ساله با حربه‌هایی چون برگزاری تورهای رایگان به مقصد پاریس یا سوءاستفاده از پناهجویان، تجمعاتی را در پایتخت فرانسه برگزار می‌کند. در این نشست‌ها همواره سیاستمداران سابق کشورهای غربی با دریافت مبالغ سنگین، در حمایت از منافقین سخنرانی می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top