تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/04/13 - 02:58
کد خبر: 271489

توسعه و نفوذ فناوری در هنر و صنعت فرش

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت علمی، توسعه و نفوذ فناوری در صنعت فرش را از مهم‌ترین اهداف تأسیس کانون فرش خواند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حسام زندحسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت علمی با اشاره به انتظارات موجود از کانون فرش اظهار کرد: مهم‌ترین هدف از شکل‌گیری این کانون، افزایش ضریب نفوذ فناوری در هنر-صنعت فرش است، به گونه ای که ضمن حفظ اصالت و هویت هنر فرش ایران، با استفاده از فناوری موجب افزایش سهم بازار جهانی و ارتقا جایگاه این هنر-صنعت شویم.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین؛ ترسیم و آسیب شناسی زنجیره ارزش صنعت فرش و ارائه راهکارها با محوریت توسعه و نفوذ فناوری و با بهره گیری از ظرفیتهای علمی و فناوری کشور را کارکرد اصلی کانون فرش دانست و گفت: در این راستا کانون می بایست ضمن احصا زنجیره ارزش فرش و با توجه به چالشها و ضعف های اصلی مرتبط با حوزه فعالیت خود، برنامه های مشخصی را در بازه زمانی کوتاه‌مدت (یک‌ساله) و بلندمدت در قالب پروژه های عملیاتی و نه صرفاً پژوهشی تعریف و اجرا کنند.

به گفته وی، بدون شک در زنجیره ارزش فرش چالشهای فراوانی وجود دارد که پاسخی فناورانه و نوآورانه دارند. بنابراین هدف این کانون دستیابی به همین راه‌حل‌ها است.

زند حسامی بیان کرد: حیطه فعالیت و تمرکز برنامه های کانون فرش، نه انجام پژوهش است و نه پیگیری مسائل صنفی. برنامه های اجرایی کانون می بایست با وظایف و مأموریت‌های سایر نهادهای اجرایی و تشکلهای موجود، تداخلی نداشته باشد. انتظار می رود این کانون ضمن توجه به بازیابی طرحهای سنتی و نقش های جدید از ظرفیت های علمی و فناوری موجود در کشور بالاخص شرکتهای دانش‌بنیان جهت ارائه نوآوری در طراحی، تولید و توزیع بهره گیری کنند.

زند حسامی ضمن بیان ضرورت حضور کلیه بازیگران کلیدی در کانون گفت: کلیه بازیگران فعال و کلیدی در این هنر-صنعت اعم از پژوهشگران و دانشگاهیان، صنایع تولیدکننده، فروشندگان و صادرکنندگان کلیدی و برندهای مطرح می بایست در این کانون مشارکت فعال داشته باشند. بدون شک ایجاد همدلی و همراهی با سایر نهادها و تشکلها کمک شایانی در نیل به اهداف خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم ترحیم پرویز داوودی
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top